Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuorotteluvapaa - sijaisena olosta kokemuksia?

Vierailija
10.03.2022 |

Onko kellään kokemuksia vuorotteluvapaa-duunipaikasta? Mulle tarjottiin ja kuulostaa ihan kiinnostavalta tehtävältä, mutta mietityttää: Pesti on määräaikainen, mitään jatkoa ei tietääkseni luvassa, vaikka kuinka hyvin homman hoitaisi - sen sijaan, että saattaisit saada vakipaikan jostain muualta. Palkka on huonompi kuin mitä mulla oli ennen työttömyyttä - pelko on, että vähitellen valun lopullisesti vain huonompaan positioon, josta ei paluuta enää ole... Myös se, että koska mua ei palkattaisi vakituisesti, olisin "se väliaikainen" eli ulkopuolinen talossa koko työskentelyn ajan. Oma kokemus vuosien takaa on yksi määräaikaisuus, josta jäi juuri tästä syystä ikävä maku...
Tämä pesti kestäisi keväästä alkusyksyyn eli vapaalle jäävä saa pidennetyn kesäloman, mä en kai sit mitään kun viikonloput. No, vähän se kirpasis mutta kerranko sitä, jos vaan sais taas jalkaa oven väliin edes johonkin järkevään/koulutusta vastaavaan: Koronan myötä katosi duuni ja se on vetänyt olon niin kireäksi, että lähes mikä vaan maistuu, mutta mikään haku ei toistaiseksi ole tärpännyt.
Olisi kuitenkin tosi kiva kuulla käytännön kokemuksia, miten on sujunut ja suosittelisitteko?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle oli hyvä juttu. Alla oli pitkähkö työttömyys, ja sain vuorotteluvapaan sijaistamisen jälkeen jatkossakin sijaisuuksia samasta paikasta.

Vierailija
2/2 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle oli hyvä juttu. Alla oli pitkähkö työttömyys, ja sain vuorotteluvapaan sijaistamisen jälkeen jatkossakin sijaisuuksia samasta paikasta.

Kiitos kommentista! Tämä kyllä kannustaa... Ajattelin kyllä vähintään hakea, eri asia, tulenko valituksi. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla