Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saanko minäkin jäädä sairaalaan yöksi

Vierailija
11.08.2015 |

Mieheni joutui äsken jäämään sairaalaan... Keuhkokuume. Ainakin päri päivää. Istuskelen tässä hänen sänkynsä reunalla ja katsellaan telkkua. Kukaan ei ole vielä tullut häätämään.
En halua mennä kotiin yksin. Ei olla oltu erossa öitä varmaan kahteen vuoteen ja silloinkin kun oltiin, se oli aivan kamalaa. Uskon että hän tulee kuntoon kun sai nopeasti hyvää hoitoa, vaikka kyllähän silti pelottaa. Lisäksi tuntuisi kamalalta mennä yksin kotiin ja olla yksin. Miksen voi jäädä tänne yöksi? Huoneessakin on 2 tyhjää sänkyä. Ja minulle ihan sama vaikka nukkuisin lattialla, kunhan saisin olla täällä. Anteeksi avautuminen, tuntuu vaan niin kamalalta.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et kyllä keuhkokuumeen takia, jollei miehesi kuulu riskiryhmään ja ole vaarassa kuolla. Ei se sairaala mikään hotelli ole. Eiköhän se miehesi halua nyt oikeasti vain levätä ihan rauhassa ja olla huolehtimatta sinun roikkuvista suupielistäsi.

Vierailija
2/24 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa jäädä! Lähde nyt itse suosiolla. Älä ole urpo ja jää hengaamaan sinne. Jos et lähde (hoitajien kehotuksesta), vartijat tulee ja kantaa sut pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin huono yksinnukkuja, mutta tuo kuulostaa jo sairaalloiselta. Vaikka toisen vieressä nukkuminen onkin mukavaa ja ihanaa ja turvallista, olisi aikuisten ihmisten tultava toimeen myös ihan yksinään.

Mietipä ihan itseksesi, miksei jokaisen potilaan luona voi nukkua yksi tai kaksi ihmistä. Jos sinulle annetaan lupa, on se annettava myös muille. Joskus poikkeuksia toki tehdään, mutta harvoin tilanteessa, jossa mukana vain aikuisia eikä mitään varsinaista hätää ole.

Vierailija
4/24 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aikuisen ihmisen pitää pystyä yksin olemaan sen pari yötä. Voi elämä. Roikutko muutenkin miehesi mukana joka paikassa?

Vierailija
5/24 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:29"]

Et saa jäädä! Lähde nyt itse suosiolla. Älä ole urpo ja jää hengaamaan sinne. Jos et lähde (hoitajien kehotuksesta), vartijat tulee ja kantaa sut pois.

[/quote]

Oi, toi oliskin jo romanttista! Yleensä en oo ollenkaan romanttinen haihattelija, mut nään sieluni silmin, ku ap kannetaan vartijoiden toimesta ulos :D

Vierailija
6/24 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:31"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:29"]

[/quote]

Oi, toi oliskin jo romanttista! Yleensä en oo ollenkaan romanttinen haihattelija, mut nään sieluni silmin, ku ap kannetaan vartijoiden toimesta ulos :D
[/quote]

Sydäntä raastavalla äänellä:
" EEEEIII MATTI EIIII EHEHEHEHEIII !!!"

Vierailija
7/24 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei saanut jäädä edes Kättärille yöksi, vaikka tilaa oli ja minä olin ihan tokkurassa lääkkeistä (siis ennen synnytystä jouduin osastolle). Saatiin neuvolteltua sen verran, että sai jäädä pariksi ylimääräiseksi tunniksi, siellä siis oli sääntö siitä mihin kellonaikaan "vieraiden" pitää viimeistään lähteä.

Vierailija
8/24 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähä ohi aiheen, mutta saako lapsen luokse sairaalaan jäädä automaattisesti?

Vierailija
9/24 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me nauretaan miehen kanssa kun kuljetaan kaikki reissut kaksin. Kauppaankaan ei kumpikaan mene yksin,ei tarkoituksella siis,tapa vaan. Ja lääkärireissuillakin ollaan aina toistemme mukana,sairaaloissa sisällä ja tk:ssa toinen venaa autossa. Ei meillä mitään mustasukkaisuutta ole. Ollaan vähän kuin paita ja perse,tosin päälle 30v sellaiset. :) Ihmiset on niin erilaisia,meidän 3 vuotinen suhde on vaan itsekseen mennyt tälläiseksi. Joskus harvoin nauretaan tätä ääneen ja kysynkin mieheltä eikö haluaisi mennä kavereitaan moikkaan yksin tai kaljalle niin ei halua. Ei siis käytä alkoholia kun max 12 kaljaa vuodessa niin baarit ei enää kiinnosta.Että sellaista ja ap:lle, minusta voisi tuntua myös oudolta olla miehestä yö erossa. Kolme vuotta eikä yhtään yötä erossa. Mutta pärjäisin sen kotona kyllä,pyytäisin tosin kaverin yöksi kun täällä metsän keskellä en uskalla yötä olla yksin johon on syykin. Pihassamme johon kukaan ei eksy vahingossa oli eräs yö talon seinustalla mies joka lähti juoksemaan kun mies meni tupakalle. Joo hieman heittää mun stoori aiheesta mutta kuitenkin. Tsemii ap. :)

Vierailija
10/24 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:38"]Vähä ohi aiheen, mutta saako lapsen luokse sairaalaan jäädä automaattisesti?
[/quote] Ainakin tyksissä saa!

Vierailija
11/24 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:38"]

[/quote]

Muille osastoille kuin teholle yleensä saa.

Vierailija
12/24 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:38"]Vähä ohi aiheen, mutta saako lapsen luokse sairaalaan jäädä automaattisesti?
[/quote]

Riippuu tilanteesta, aina ei. Erityisesti isän nukkuminen samassa huoneessa on välillä vaikeaa jos kyseessä on vähän vanhempi tyttölapsi jonka kanssa samassa huoneessa on toinenkin tyttö. Tämmösissä tapauksissa meillä välillä nukkuu isät leikkihuoneessa, mikä on kyllä tietyllä tapaa epäreilua.

Vierailija
13/24 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:38"]

[/quote]

Saa. Tavallisesti ainakin isompien sairaaloiden yhteydessä on ns. omaishotelli, jossa voi yöpyä maksullisesti, ja lapsen luona saa olla niin paljon kuin haluaa. Näin ainakin oli TYKSissä takavuosina.

Vierailija
14/24 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äy äy ap. Osaatko pyyhkiä perseesi vai pyydätkö miehen pyyhkimään?

Vierailija
15/24 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon ku oltiin nuorempia, n. 19v. ja mies oli ollut kolarissa (ei hengenhätää, mutta murtumia yms) ja joutui olemaan sairaalassa monta yötä, ja mää hengasin siinä sängyn vierellä niin myöhään ku sai. Hoitaja tuli kysymään josko haluaisin jäädä yöksi. Koska huoneessa sattui olemaan vapaita sänkyjä. Olin kai niin surkean ja säälittävän näköinen tyttöystävä. :) Eli kait toi on sairaalakohtaistakin?

Vierailija
16/24 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:38"]Vähä ohi aiheen, mutta saako lapsen luokse sairaalaan jäädä automaattisesti?
[/quote]

Riippuu tilanteesta, aina ei. Erityisesti isän nukkuminen samassa huoneessa on välillä vaikeaa jos kyseessä on vähän vanhempi tyttölapsi jonka kanssa samassa huoneessa on toinenkin tyttö. Tämmösissä tapauksissa meillä välillä nukkuu isät leikkihuoneessa, mikä on kyllä tietyllä tapaa epäreilua.
[/quote]

Ok. Tuntuisi kyllä hirveältä jos en saisi jäädä 4-vuotiaan tai vähän alle 2veen luokse sairaalaan jos sellainen tilanne tulisi. Ja miltä se tuntuisi lapsesta! Minut varmaankin pitäisi raahata väkisin ulos :D
Miksei teho-osastolle saa jäädä?

Vierailija
17/24 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:39"]Me nauretaan miehen kanssa kun kuljetaan kaikki reissut kaksin. Kauppaankaan ei kumpikaan mene yksin,ei tarkoituksella siis,tapa vaan. Ja lääkärireissuillakin ollaan aina toistemme mukana,sairaaloissa sisällä ja tk:ssa toinen venaa autossa. Ei meillä mitään mustasukkaisuutta ole. Ollaan vähän kuin paita ja perse,tosin päälle 30v sellaiset. :) Ihmiset on niin erilaisia,meidän 3 vuotinen suhde on vaan itsekseen mennyt tälläiseksi. Joskus harvoin nauretaan tätä ääneen ja kysynkin mieheltä eikö haluaisi mennä kavereitaan moikkaan yksin tai kaljalle niin ei halua. Ei siis käytä alkoholia kun max 12 kaljaa vuodessa niin baarit ei enää kiinnosta.Että sellaista ja ap:lle, minusta voisi tuntua myös oudolta olla miehestä yö erossa. Kolme vuotta eikä yhtään yötä erossa. Mutta pärjäisin sen kotona kyllä,pyytäisin tosin kaverin yöksi kun täällä metsän keskellä en uskalla yötä olla yksin johon on syykin. Pihassamme johon kukaan ei eksy vahingossa oli eräs yö talon seinustalla mies joka lähti juoksemaan kun mies meni tupakalle. Joo hieman heittää mun stoori aiheesta mutta kuitenkin. Tsemii ap. :)
[/quote]

Kiitos:) tätä ei tunnu ihmiset ymmärtävän. Tiedän, että keuhkokuumeen ei pitäisi olla vakavaa nuoreelle terveelle miehelle, mutta ikinä ei ole sattunut mitään vakavampaa, joten minulle tämä on iso juttu. Vierailuaika on loppunut klo 19, mutta me tultiin osastolle muistaakseni 19.3, vielä ei ole ketään käynyt hätyyttelemässä. Kyllä kai mä sen tiedän, että kotiin joudun menemään, tuntuu vaan kamalalta ajaa kyynelsilmissä 40km kotiin ja mennä yksin nukkumaan... Tiedän, säälittävää, mutta minulle todella iso asia.

Vierailija
18/24 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]
Minä en saanut, mutta tämä tapahtui tosin 2008, että ehkä käytäntö on muuttunut.

Vierailija
19/24 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:47"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:38"]Vähä ohi aiheen, mutta saako lapsen luokse sairaalaan jäädä automaattisesti?
[/quote]

[/quote]

Ok. Tuntuisi kyllä hirveältä jos en saisi jäädä 4-vuotiaan tai vähän alle 2veen luokse sairaalaan jos sellainen tilanne tulisi. Ja miltä se tuntuisi lapsesta! Minut varmaankin pitäisi raahata väkisin ulos :D
Miksei teho-osastolle saa jäädä?
[/quote]

Yleensä sillä, ettei vanhempi saa jäädä sairaalaan yöksi, turvataan se, että myös vanhempi saa tarpeeksi unta. Erityisesti silloin jos lapsi on pidempään sairaalassa. Toki se onkin sitten kiistelyn aihe että saako vanhempi paremmin unta muhkuraisella sairaansängyllä lapsensa kanssa vaiko omassa sängyssä ilman lasta.

Vierailija
20/24 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ymmärrän kaikkien teidän pointit, on vain pikkulapsiolo, tekisi mieli itkua ja parkua vain ja sanoa, että minä jään jos haluan, vaikka eihän se niin mene.... Ap ja myös tuo nr. 18 ap