Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minun suunnitelma sodan varalle. Mikä on sinun?

Vierailija
10.03.2022 |

Ajoissa jo (ennen kuin varsinainen sota on alkanut) jos tilanne alkaa olla uhkaava niin menen lähelle rajaa (esim. Tornio) ja sieltä sitten Ruotsin puolelle ja sieltä tarvittaessa eteenpäin.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työkyvyttömyyseläkkeellä niin en kelpaa armeijaan. Teen siis avustavia töitä sen verran kuin pystyn kunnes venäläiset tulevat kotipaikkakunnalle. Sitten ammun ensimmäisen pienoiskiväärilläni, otan siltä aseet ja ammun niin monta kuin ehdin ennen kuin henki lähtee. Ammun väijyksistä yhden kerrallaan sissitaktiikalla ja jos keksin muuta haittaa niille, teen minkä pystyn. Kiusa se on pienikin kiusa.

toivottavasti sinulle ei myönnetty psyykkisistä syistä työkyvyttömyyseläke.

Ei ole. Ihan fyysisistä ongelmista on kyse. Olen intin käynyt ja osaan myös ampua.

Vierailija
62/78 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työkyvyttömyyseläkkeellä niin en kelpaa armeijaan. Teen siis avustavia töitä sen verran kuin pystyn kunnes venäläiset tulevat kotipaikkakunnalle. Sitten ammun ensimmäisen pienoiskiväärilläni, otan siltä aseet ja ammun niin monta kuin ehdin ennen kuin henki lähtee. Ammun väijyksistä yhden kerrallaan sissitaktiikalla ja jos keksin muuta haittaa niille, teen minkä pystyn. Kiusa se on pienikin kiusa.

toivottavasti sinulle ei myönnetty psyykkisistä syistä työkyvyttömyyseläke.

Ei ole. Ihan fyysisistä ongelmista on kyse. Olen intin käynyt ja osaan myös ampua.

et pysty enää hoitamaan samaa aselajia kuin intissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättäen nainen onkin isänmaansa pettävä pelkuri. 

Vierailija
64/78 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättäen nainen onkin isänmaansa pettävä pelkuri. 

ennenkuin alat haukkumaan naisia joille asepalvelus on vapaaehtoinen niin mitäs mieltä olet minusta:

35 vuotias c papereilla jolla ei ole aikomustakaan osallistua millään tavoin sota toimenpiteisiin? menen siis todennäköisesti vankilaan ja väitän että minun kaltaisia on 10-100 suomessa.

Vierailija
65/78 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun NATO-maassa, luulen että Suomi vallataan ensimmäiseksi ja voin vilkutella itseriittoisuuteen tukehtuville suomalaisille, jotka ei huoli apua ja luulee voittavansa Venäjän tuosta vain.

Vierailija
66/78 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaan koti kutsuu hyvissä ajoin

Vierailija
67/78 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan nostamaan kuntoani.

Vierailija
68/78 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on Venäjän trolli, nää erottaa siitä kun eivät osaa taivuttaa sanoja oikein. Jo otsikossa menee metsään.

Vierailija
69/78 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä on aina se ajatus, että halutaan jakaa kansaa, tehdä vastakkainasettelua. Luoda mielikuvaa siitä että suurin osa pakenee ja karkaa, ja loput joutuvat taistelemaan kun muut lekottelevat. 

Miettikääs oikeasti millainen on kriisiä paenneen osa oikeasti euroopassa tällä hetkellä, kun Ukrainassa on selvä esimerkki siitä että 18-60 -vuotiaat miehet kutsutaan palvelukseen. Elämä jossain ulkomailla ei olisi kauhean mukavaa, eikä paluukaan. 

Vierailija
70/78 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on asunto Espanjassa. Sinne siis.

Vierailija
71/78 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enköhän jää elukoiden kanssa tänne ja siirry mökille. Lapset lähetän sukulaisten luo muualle maailmaan. Pojat joutuvat rintamalle.... ja omien sanojensa mukaan eivät pakene maasta.

Rukoilen hartaasti ettei tulee enää ikinä sotaa rakkaaseen kotimaahani. Mutta pelkään pahinta.... 🙏

https://www.sana.fi/sana/juttupankki/2022/sana_07_2022/sotilaan_varustu…

Vierailija
72/78 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sota tosiaan tulisi, pysäyttävätkö myös naiset rajalle, jos yritän esim Torniosta ruotsin puolelle teinipoikani 15v , äitini 72v ja koirien kanssa. Minulla ikää 52v. Työni sellaista, että luultavasti joutuisin maahan jäämään. Meinaan kyllä irtisanoutua jos sota tulee.

Vierailija
73/78 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sota tosiaan tulisi, pysäyttävätkö myös naiset rajalle, jos yritän esim Torniosta ruotsin puolelle teinipoikani 15v , äitini 72v ja koirien kanssa. Minulla ikää 52v. Työni sellaista, että luultavasti joutuisin maahan jäämään. Meinaan kyllä irtisanoutua jos sota tulee.

Eivät pysäytä. Lapset, osa naisista ja vanhukset on hyväkin toimittaa turvaan pois jaloista.

Vierailija
74/78 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoon helluntaiseurakunta jakaa rahaa koruja avutusruokia ilmaisia lento lippuja vaatteita lahjaksi olette saaneet lahjaksi antakaa

...

Vierailija
75/78 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keravan cityseurakunnassa on ilmaista ruokaa aamupalaa puuroa.

Vierailija
76/78 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitaan sanomalehdet moniin tarkoituksiin..

Ja pahvia ikkunoihin. Kerätkää hyvällä säällä.

Vierailija
77/78 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty muodostamaan mitään suunnitelmaa, kun aivoni alkoivat voida pahoin otsikon vuoksi.

En ole koskaan kuvitellut olevani mikän kielioppinero, mutta sanayhdistelmä minun suunnitelma  saa sappinesteen kirvelemään kurkussa.

Vierailija
78/78 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten ajattelin toisin. Nyt on muuttunut tilanne.

Nostetaan kytkintä ja muutamme ulkomaille. Ei täällä ole enää hyvä olla perheellisenä.

T: Tuntematon