Minun suunnitelma sodan varalle. Mikä on sinun?
Ajoissa jo (ennen kuin varsinainen sota on alkanut) jos tilanne alkaa olla uhkaava niin menen lähelle rajaa (esim. Tornio) ja sieltä sitten Ruotsin puolelle ja sieltä tarvittaessa eteenpäin.
Kommentit (78)
Laitan vihreän kaftaanin päälle ja kultaiset rantasaadilit jalkaat. Kävelen rantaan ja avaan pullon shampanjaa ja juon koko pullon. Antaa tulla Perkele.
Vierailija kirjoitti:
Meen kaatamaan ryssiä rintamalle. Vituttaa niin erkeleesti ajatus et ne paviaanit tulis rajan yli! Glory to Finland!
Ymmärrän intosi ja kunnioitankin sitä, mutta muista kuitenkin että hiljaa hyvä tulee ja aika on puolustajan puolella. Hötkyilemällä ei ole yhtään sotaa voitettu. Liian innokkaat miehet tapattavat itsensä ja kaverinsa.
Luumtavasti jatkan elämääni kuten ennenkin. En pysty lapsen takia lähtemään ulkomaille ja suurinosa ei kuole kuitenkaan plus asun keskellä suomea jossa historiallisesti aina ollut pienimmät sodan seuraukset kun kukaan ei jaksa tulla tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekisin sen, mitä laillinen valtionjohto käskee.
Ai, rupeat tyttöhallituksen sätkynukeksi...?
Minä en pidä mitään hallitusta tyttö- tai poikahallituksena. Vain laillisena hallituksena.
Ja se on mielestäni melko varmaa, että tämän hallituksen aikana sotaa ei tule, koska itänaapuri on ryssinyt asevoimansa niin syvälle Ukrainan suohon, ettei sillä kertakaikkiaan riitä voimaa.
Minut pakotetaan sukupuoleni takia rintamalle.
#EpäTasaArvo #Vuosi2022 #NaistenEtuoikeudet #MiesvihainenYhteiskunta
Vierailija kirjoitti:
Hirvikivääri olalle ja ryssiä ampumaan. T. 59v. eukko.
Älä kuitenkaan oikeasti mene rintamalle sotkemaan, niin kauan kuin joku rintama on olemassa, ellet kuulu sodan ajan vahvuuteen. Jos kaikki kaatuu ja joudutaan sissisotaan miehitettyinä, niin sitten siitä vaan!
Vierailija kirjoitti:
Mä ajattelin tyhjentää niitä kämppiä, joista on lähdetty Tornioon
Kerrankin anarkomarkolle hyödyllistä käyttöä :D
Mullon kellarissa perunat ja vihannekset. Kohta uusi sato pellolla ja metsissä. Naapurissa karjatila. Sieltä saan maitoa ja lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suunnitelmana jäädä auttaan maata. Niin on muuten sinullakin lain edessä, Ap.
Kun ajoissa lähtee niin ehtii hyvin.
Et sinä mihinkään ehdi. Kaikki alkaa nopeasti ja yllättäen, jos on alkaakseen.
Hyvin ehtii kun tarkkailee tilannetta jatkuvasti. Ukrainan sodastakin oli viitteitä jo useita kk ennen hyökkäystä, tuskin V tännekään yhdessä yössä hyökkää.
Juuri näin. Jos varautuu tilanteeseen ja ajoissa ENNEN, kuin Venäläiset on edes tulleet Suomeen menee rajan yli niin varmasti ehtii. Jos vaikka asuisi Torniossa niin siitähän vaikka kävelee hetkessä rajan yli Ruotsiin. Ei tietenkään pidä jäädä odottamaan, että sota olisi jo alkanut. Eiköhän jokainen tämän ymmärrä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ajattelin tyhjentää niitä kämppiä, joista on lähdetty Tornioon
Kerrankin anarkomarkolle hyödyllistä käyttöä :D
Senkun tyhjennät sieltä kaatopaikkakuorman puolestani.
Vierailija kirjoitti:
Laitan tulpat korviin, luen peiton alla kiihtyvällä tahdilla Vauvan keskustelupalstaa, että pysyn ajan tasalla.
Syön isänmaallisesti hapankorppuja, ja kansainvälisesti jotain raksuja.
Muista piereskellä!
Tämän vuoksiko ammattikoulussa aikoinaan yksi tyttö ja poika harrastivat laskuvarjohyppyä. Nyt ymmärrän.
Ammattini puolesta osaamista on hakkerointiin. Kaikkeni tekisin tämän maan ja kansan ja lasteni perheiden puolesta, viimeiseen hengenvetoon.
Mummo 🇫🇮
Olen työkyvyttömyyseläkkeellä niin en kelpaa armeijaan. Teen siis avustavia töitä sen verran kuin pystyn kunnes venäläiset tulevat kotipaikkakunnalle. Sitten ammun ensimmäisen pienoiskiväärilläni, otan siltä aseet ja ammun niin monta kuin ehdin ennen kuin henki lähtee. Ammun väijyksistä yhden kerrallaan sissitaktiikalla ja jos keksin muuta haittaa niille, teen minkä pystyn. Kiusa se on pienikin kiusa.
Vierailija kirjoitti:
Vaimo ja lapset Ruotsiin heti, kun Venäjä alkaa rajalla uhitella. Minä jään tänne ja varmaan B-miehenä menen johonkin propagandavirastoon trollailemaan ja toivon, ettei raketti tipu niskaan.
Tokkopa menet. Tehtävät on jaettu aikaa sit. Se on normaali tapa Suomessa.
Oletan, että minulle on varattu korvaavia työtehtäviä nykyisten töideni tilalle, jos näitä tämänhetkisiä töitä ei pidettäisi tärkeinä. Minulla on kuitenkin koulutus ja työkokemusta useammalta eri alalta, myös maataloudesta. Selkäni ei kestä herneen sadonkorjuuta (eikä kaalien), mutta yllättäen mansikkamaalla jotenkuten pärjään. Toisaalta olen työskennellyt myös laitoskeittiössä, eli perunateatteri voisi kutsua. Tai varustehuolto, koska sitäkin olen tehnyt. Sairaanhoitoon minulla ei ole lainkaan koulutusta eikä kokemusta, lukuunottamatta sitä, että minulla on lapsia ja lemmikkejä. Pikkuhaavojen paikkaus ja kissojen matolääkityksen handlaaminen tuskin auttaa taisteluvammojen hoidossa? No, lottien tehtävänä oli myös vainajien valmistelu, siihen varmaan voisin sijoittua, kun en eläviä kuitenkaan saisi paikattua.
Miehelle on osoitettu sodanaikainen sijoituspaikka, ei todenäköisesti joudu ihan eturintamaan. Lapset valitettavasti joutuisivat kaikki asepalvelukseen, yksi on saanut vapautuksen rauhanajan palvelusta. Ehkä hänet kuitenkin sijoitetaan huoltojoukkoihin, koska rintamalla hänestä on vain haittaa ja vaaraa omilleen. Kaksi nuorempaa valitettavasti kuuluvat kelpoisuusluokkaan A, tai mikä se nyt onkaan.
En usko, että meiltä vietäisiin esimerkiksi autoa, koska nämä ovat ihan perusromuja, farmari ja tila-auto. Pari mopoa löytyy, mutta enpä usko, että niitäkään SAInt kaipaa.
Asumme valitettavan lähellä suurta teollisuusaluetta ja puolustusvoimien toimipistettä. Jos pommituksia tänne asti tulisi, niin kun katsoo, miten hyvin tuolla Ukrainassa tähtäys toimii, niin... Sinänsä emme voi yksittäisenä talona keskellä pusikoitunutta maalaismaisemaa olla mitenkään strateginen kohde.
Jo nyt olen aika paljon kasvattanut kasvimaalla hyötykasveja, ensi kesänä on kuitenkin edessä ihan uuden asteen haaste. Tarkoitus oli pitää kasvimaalla lepovuosi ja elvyttää maaperää, mutta nyt on joutunut tekemään uudet suunnitelmat. Kylvän nykyisen kasvimaan alueen täyteen mm. auringonkukkaa - voi niitä siemeniä sitten tarjoilla vihulaisille taskuihin laitettavaksi?
On tietenkin mahdollista, että minulle osoitetaan työpalveluspaikka jostain aivan muualta, eikä ole mahdollisuutta silloin kasvattaa kotona kasvimaalla mitään. No, valtio varmaan joka tapauksessa hoitaa muonituksen kohdallani. Ja vaatetuksen. Ja petipaikan.
Ei aiemmin tullut mieleen. Ruotsi viisaasti väisti uhan mutta suomi uhoaa yhä. Pahin virhe oli lähettää aseita sinne. Nyt nämä päättäjät pitää saada vastuuseen teoistaan jotta koko kansa ei kärsi. Emme ole sodan osapouli mutta täällä on näitä karjalan valtaajia päättävissä elimissä on ja muut maksavat. Menkööt he sinne ja aivan varmasti heidät on noteerattu idässä.
Vierailija kirjoitti:
Olen työkyvyttömyyseläkkeellä niin en kelpaa armeijaan. Teen siis avustavia töitä sen verran kuin pystyn kunnes venäläiset tulevat kotipaikkakunnalle. Sitten ammun ensimmäisen pienoiskiväärilläni, otan siltä aseet ja ammun niin monta kuin ehdin ennen kuin henki lähtee. Ammun väijyksistä yhden kerrallaan sissitaktiikalla ja jos keksin muuta haittaa niille, teen minkä pystyn. Kiusa se on pienikin kiusa.
toivottavasti sinulle ei myönnetty psyykkisistä syistä työkyvyttömyyseläke.
Jään taistelemaan vaikka en armeijaan päässyt skitsofrenian takia. Sooloilen siellä jos antavat aseen, koska tuskin ryhmiin ottavat.