Miten saada töitä 3v äitiysloman jälkeen?
ennen lapsen syntymää ehdin olla työharjoittelussa päiväkerhossa vain muutaman kuukauden. nyt pitäisi etsiä työpaikkaa, mutta kukaan ei ota, kun ei ole kokemusta ja uusia päteviä valmistuu koko ajan lisää. mitään uutta ammattia ei pysty opiskelemaan, silloin muutenkin pienet tulot tippuisivat minimiin. mistäköhän sen työpaikan repisi?
Kommentit (14)
No en kyllä minäkään palkkaisi.. KOLME VUOTTA?? Aika laiskan kuvan antaa.
olen siis hakenut töitä jo pitkään, mutta aina sama homma, ei kelpaa kun ei ole kokemusta.
Haet vain, sillä tavalla niitä töitä saa.
Aloittaisin ilmoittautumalla keikkatyörekisteriin. Voisin myös etsiä palkkatukipaikan (eli työllistetyksi) toivomaltani alalta.
Jos et muka pääse päiväkotiin töihin vaikka olet opiskellut alaa niin ihmettelenpä! Oletko mikä ammatiltasi?
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 19:09"]olen siis hakenut töitä jo pitkään, mutta aina sama homma, ei kelpaa kun ei ole kokemusta.
[/quote]Ei viitsi edes sanoa.....tai no menköön. Sitä saa mitä tilaa.
Miksi taas niin negatiivista? Monet on kotiäiteinä vielä kauemmin... ei se työpaikan löytäminen helppoa ole sen jälkeen.
Työpaikan löytäminen ei tällä hetkellä ole helppoa kenellekään. Pk-seutua lukuun ottamatta Suomessa on ollut jos vuosia suurtyöttömyys ja pula työpaikoista. Tällä hetkellähän on tilanne, että edes palkkatuella ei pääse töihin koska nekin rahat on tälle vuodelle jo käytetty.
Minä ja kaverini olimme vuosia kotona, kaikki on sittemmin löytäneet töitä. Osa on kouluttautunut uudelleen, koska oman alan työtilanne ylipäänsä on huono. Elämä on elettävä oli sitten hyvä aika tai huono aika taloudellisesti, mut niitä vuosia jolloin oli lasten kanssa kotona ei koskaan saa takaisin. Se on arvokasta aikaa, joten ole ap onnellinen että olet saanut olla oman lapsesi kanssa ja hän on saanut kasvaa omassa kodissaan sinun kanssasi, kaikessa rauhassa.
Mä en usko, että uskaltaisin olla 3-vuotta lapsen kanssa kotona, jos ei ole työpaikkaa mihin palata. Tiedän, että tämä on hyvin monelle arkipäivää, mutta kyllä se niin on valitettavasti, että huonolta tuo työkokemuksen puute näyttää. Riippuu minkä alan töitä haet, mutta itsen en varmaan palkkaisi, jos olisi vaihtoehtoja. Ja niitähän tällä hetkellä riittää.
t. henkilöstöpäällikkö
Lasten kotihoito on yliarvostettua. 2-vuotiaana voi ihan hyvin laittaa hoitoon.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 09:05"]
Mä en usko, että uskaltaisin olla 3-vuotta lapsen kanssa kotona, jos ei ole työpaikkaa mihin palata. Tiedän, että tämä on hyvin monelle arkipäivää, mutta kyllä se niin on valitettavasti, että huonolta tuo työkokemuksen puute näyttää. Riippuu minkä alan töitä haet, mutta itsen en varmaan palkkaisi, jos olisi vaihtoehtoja. Ja niitähän tällä hetkellä riittää.
t. henkilöstöpäällikkö
[/quote]
Tää mua ihmetyttää, mite se kolme vuotta on virallisesti jokin maaginen raja. Oman kaveripiirin kokemuksen perusteella työmarkkinoilta tippumiseen riittää ihan se, että teet sen lapsen määräaikaiseen työsuhteeseen. Ihan sama, vaikka sen jälkeen yrittäisi palata työelämään jo heti synnytyspöydältä, se ei meinaa onnistua. Pienten lapsen äitiä ei haluta palkata, koska työnantaja laskeskelee korvatulehduskierteen ja muun lapsien sairastamisen aiheuttamia poissaoloja ja kuluja, ja palkkaa mieluummin toisen työntekijän. Sillä olitko kotona yhdeksän kuukautta vai kolme vuotta ei sitten lopulta näytä olevan mitään merkitystä, jos ala on sellainen että sillä riittää työttömiä työnhakijoita.
Minulla on vakkariduuni, olen ollut kotona kaksi vuotta, mutta opiskellut koko ajan kahta korkeakoulututkintoa. Saatuani ne valmiiksi pyrin vaihtamaan toiseen työpaikkaan. Pointtini on, että jos olet kotona pitkään lasten kanssa, opiskele samalla. On olemassa etänä tehtäviä tutkintoja jne. Hyvin voi hoitaa lapset kotona ja samalla opiskella täysipainoisesti. CVssä muutaman vuoden vapaa näyttää paremmalta jos siinä on samalla syntynyt tutkinto. Sinua tämä neuvo ei enää auta, mutta ehkä muita.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 09:11"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 09:05"]
t. henkilöstöpäällikkö
[/quote]
Tää mua ihmetyttää, mite se kolme vuotta on virallisesti jokin maaginen raja. Oman kaveripiirin kokemuksen perusteella työmarkkinoilta tippumiseen riittää ihan se, että teet sen lapsen määräaikaiseen työsuhteeseen. Ihan sama, vaikka sen jälkeen yrittäisi palata työelämään jo heti synnytyspöydältä, se ei meinaa onnistua. Pienten lapsen äitiä ei haluta palkata, koska työnantaja laskeskelee korvatulehduskierteen ja muun lapsien sairastamisen aiheuttamia poissaoloja ja kuluja, ja palkkaa mieluummin toisen työntekijän. Sillä olitko kotona yhdeksän kuukautta vai kolme vuotta ei sitten lopulta näytä olevan mitään merkitystä, jos ala on sellainen että sillä riittää työttömiä työnhakijoita.
[/quote]
Joo, tämä on kyllä totta. Valitettavasti. Itsellänikin on lapsia, joista yksi vielä aika pieni. Näin tämä kuitenkin menee, vaikka ei saisi. Rekrytoinnissa firman etu menee edelle ja jos vaihtoehtoja on, niin miksi riskeerata?
T. henkilöstöpäällikkö
Minä olin 7v kotona lasten kanssa.
Sitten hain iss:lle töihin. Sain työkokemusta ja nyt olen töissä firmassa missä ensin olin vuokratyöntekijä. :)
Ei ole lähelläkään koulutustani vastaavaa työtä :)