Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä luulet, jos lemmikkisi saisi valita, niin eläisikö se mielummin vapaana luonnossa, vai vangittuna kerrostaloon?

Vierailija
10.03.2022 |

Entä eläisitkö itse mieluummin vapaana kuten nyt, vai vangittuna laitokseen, jossa sinulla on täysi ylläpito, mutta saisit ulkoilla vain tunnin päivässä, senkin valvottuna laitoksen pihassa?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin mielummin rakastettu perheenjäsen, josta huolehdittaisiin kaikilla osa-alueilla, saati että joutuisin pärjäämään luonnossa.

Vierailija
22/26 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No... en itsekään olisi onnellinen jos yhtäkkiä minut "vapautettaisiin" keskelle metsää. En edes vaikka saisin mukaani varusteita joiden kanssa teoriassa pärjäisi.

Sama koskee kissaani. Kyllä se varmaan "vapaana" selviäisi hengissä tovin, mutta ei se kyllä onnellinen olisi. Nälkäinen, stressaantunut ja jatkuvassa vaarassa vain. Luultavasti myös yksinäinen, vaikka kissa ei laumaeläin olekaan, se silti kiintyy yhteisöönsä ja on esimerkiksi minuun ja miesystävääni hyvin leimautunut ja kaipaa sosiaalista kontaktia sekä läheisyyttä. Luonnossa "vapaana" niitäkään ei olisi tarjolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on rescue-kissa joka pelastettiin ison kissakolonian mukana.

Iästä ei ole tietoa, hampaa sohjona ja tulehtuneet kun se tuli minulle. Laiha, turkki omituinen kiilloton ja jotenkin niinkuin rasvainen. Niskassa iso alue täysin ilman karvaa ja iho rupinen.

Todettiin munuaisten vajaatoiminta jota hoidetaan nyt.

Tämä kissa varmasti haaveilee ja kaipaa ihan epätoivoisesti entiseen elämäänsä!

Kituu kerrostalossa lihapatojen ääressä, hampaat hoidettuna lihoneena ja kiiltäväturkkisena. Niskan karvaton alue ei kokonaan parane mutta iho siinä on terve. 

Olen käyttänyt tähän mennessä neljän vuoden sisällä yli 1000 euroa eläinlääkärikuluihin, ostan ainoastaan laaturuokaa eläinkaupasta joka on tuplasti kalliimpaa kuin kaupan ruoat. 

On oma lämmin peti, on raapimispuita, leluja nukkuu minun vieressäni lämpimässä sen sijaan että joutuisi palelemaan talvipakkasilla ulkona. Olen sille luvannut että koskaan en sitä jätä enkä hylkää. Erittäin rakas ja kiintynyt minuun kovasti. Kiduttajaansa.

Vierailija
24/26 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pikkutassu tuskin löytäisi edes kotiinsa eikä varmasti pärjäisi yön yli ulkona.

Tuntuu kovasti arvostavan omaa koriansa, johon iltaisin peitellään. Jos hovimestaripalvelu ei toimi, kilauttaa kynnellä kupin pohjaa tilauksen tehdessään. Samoin ilmaisee tyytymättömyytensä mikäli rapsutukset loppuvat liian aikaisin.

Vierailija
25/26 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo aika vapaasti saa valita, varmaan lähtisi lätkimään jos niin haluaisi, on kuitenkin vapaana pihalla aika usein. Takaisin sisään tulee hyvin omatoimisesti perässä silloin kun me muutkin mennään sisään, ja ruoka maistuu.

Vierailija
26/26 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sateelta ja pakkaselta sekä pedoilta suojassa, puhdasta vettä ja ruokaa tarjolla 24/7 sekä lämmin peti VAI märkää, kylmää, ilman ruokaa ja vettä ja ajtkuvasti pakosalla? Joo, vaikea on valinta🤔