Pahimmat mokasi työhaastattelussa?
Joo, olin tänään työhaastattelussa, ja jäädyin aivan täysin! Unohdin haastattelijan kysymykset jo ennen kuin aloin vastaamaan ja sopertelin vain jotain ympäripyöreää. Noloa... En osaa hallita hermojani yhtään. Vaikka olen työntekijänä ihan pätevä, niin haastattelutilanteessa vaikutan puolimykältä imbesilliltä!
Kohtalotovereita? Miten te olette mokanneet työhaastattelussa?
Kommentit (30)
Unohdin työhaastiksen joka ois ollu maanantaina ja keskiviikkona vasta muistin :D heh
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 17:06"]Mulla oli väärä paita päällä. Tajusin sen sitten 15 minuuttia ennen mun vuoroa, pyysin sitten tulevaa kollegaa leikkaamaan sen. Näppärästi kävi, ja sain paikan. Ei nyt mitään kauheen dramaattista ole käynyt, mutta toi jäi mieleen.
[/quote]
En nyt kyllä tajunnut. Millä lailla paita oli väärä? Miksi kollega LEIKKASI sitä, täh?
Luulin olevani eri yrityksessä työhaastattelussa kuin todellisuudessa olin. Hauskinta jutussa kuitenkin on, että sain silti työn :D
Myöhästyin vartin. Sain silti paikan.
Tämä vain kesätöihin: menin hetkeksi niin jäihin, että unohdin ikäni. Sönkkäsin jotain epämääräistä paniikissa. :D
Kesätyöhaastatteluun mennessäni kysyin vastaanotosta "Maija Pirhosta", kun oikeasti hänen nimensä oli "Kaija Purhonen". En tiedä kertoiko vastaanottohenkilö myöhemmin haastattelijalle. Ainakaan en paikkaa saanut.
Myöhemmin olin eräässä työssä määräaikaisena, ja olin (sekä esimiehen että omasta mielestäni) pärjännyt erittäin hyvin. Lupasivat sitten vakinaistaa, mitä varten vaadittiin kuulemma ihan muodollinen henkilöstöpäällikön haastattelu.
Hän yllättäen pyysi minua tulkkaamaan muutaman suomenkielisen lauseen vieraalle kielelle (jolla osastollani pääasiassa tehtiin työt). Osasin tuota kieltä hyvinkin sujuvasti, kun olin pitkään asunut maassa, jossa sitä puhutaan.
Tuossa tilanteessa menin kuitenkin jostain syystä niin lukkoon, etten saanut suustani ulos oikein mitään. No, henkilöstöpomo oli sitten jutellut esimiehelleni ja saanut selville, että hallitsen kielen kyllä. Vakinaistus tuli, ja viihdyin samassa paikassa vuosikymmenen.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 17:13"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 17:06"]Mulla oli väärä paita päällä. Tajusin sen sitten 15 minuuttia ennen mun vuoroa, pyysin sitten tulevaa kollegaa leikkaamaan sen. Näppärästi kävi, ja sain paikan. Ei nyt mitään kauheen dramaattista ole käynyt, mutta toi jäi mieleen.
[/quote]
En nyt kyllä tajunnut. Millä lailla paita oli väärä? Miksi kollega LEIKKASI sitä, täh?
[/quote]
Siis piti olla tietynlainen paita. Mulla oli liian pitkä ja se leikkasi sen oikeanlaiseksi :D
Lohdutukseksi ap:lle haluan sanoa, että pohjalta on suunta vain ylöspäin ;). Nokka kohti uusia seikkailuja!
En kehtaa edes julkisesti kertoa niitä mokia. Nolottaa niin.
Mä oon kanssa joskus unohtanut mennä haastatteluun. Yleensä mä kuitenkin vaan jännitän niin paljon, että onnistun vaikuttamaan idiootilta.
Jäätyminen täälläkin. Johonkin peruskysymyksiin ("Onko sulla jotain huonoja puolia?") en saanut vastattua mitään epämääräistä sönkkäystä lukuun ottamatta. Olen sittemmin miettinyt vastaukset noihin yleisimpiin kysymyksiin :D
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 17:51"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 17:13"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 17:06"]Mulla oli väärä paita päällä. Tajusin sen sitten 15 minuuttia ennen mun vuoroa, pyysin sitten tulevaa kollegaa leikkaamaan sen. Näppärästi kävi, ja sain paikan. Ei nyt mitään kauheen dramaattista ole käynyt, mutta toi jäi mieleen.
[/quote]
[/quote]
Siis piti olla tietynlainen paita. Mulla oli liian pitkä ja se leikkasi sen oikeanlaiseksi :D
[/quote]
Mielenkiinnosta kysyn, että mikä ala oli kyseessä? :)
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 17:51"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 17:13"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 17:06"]Mulla oli väärä paita päällä. Tajusin sen sitten 15 minuuttia ennen mun vuoroa, pyysin sitten tulevaa kollegaa leikkaamaan sen. Näppärästi kävi, ja sain paikan. Ei nyt mitään kauheen dramaattista ole käynyt, mutta toi jäi mieleen.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Työhaastattelussa? Tietynlainen paita?
Mikähän työ se tämäkin oli.... strippari?
Mä vedän pohjat...
Hain paikkaa, johon mulla oli hyvät mahkut, tunsin tulevan pomon aiemmasta työstä ja olin valmistautunut hyvin. Paitsi että sain just jonkun ruokamyrkytyksen haastiksen alla. Ehdin olla haastattelussa 8 pitkää minuuttia, joiden aikana vastailin kysymyksiin aina vain sekavammin, hien kohotessa otsalle ja mahan möyriessä. Sitten ryntäsin vessaan, tavaraa tuli molemmista päistä. Asuttuani vessassa noin puoli tuntia, hoipertelin ulos. Yritin mumista jotain ruokamyrkytyksestä ja haastattelijat olivat kyllä empaattisen oloisia, mutta seuraavana päivänä kun soitin kysyäkseni uutta mahdollisuutta haastatteluun, vaikean oloinen pomo kertoi vain, että tämä riittää, kiitos vaan. En saanut paikkaa ja vielä kuukausiakin tapahtuneen jälkeen tunsin valtavan häpeän aallon aina, kun kuljin vähänkään ko. työpaikan lähimaastossa.
Menin sinne kännissä, haistattelin ja vittuilin ja haukuin itseäni ja työpaikkaa - sain paikan.
En ollut minä vaan ystäväni. Jääräpäisyyttään ei perunut haastattelua vaikka oli migreenikohtaus päällä. Ensimmäinen kohtaus. Siellä istui silmiä räpytellen ja omituisia höpisten. Nyt jo naurattaa.
Tuli tästä kysymyksestäkin jo puistatus muistosta, hyi! Mokasin niin, että selitin aivan surkealla kielitaidolla ulkomaan kokemuksistani. Tilanne oli aivan karsea! Hain sanoja, päätteitä ja lopputuloksena kukaan ei varmaan ymmärtänyt mitä yritin selittää XD Käsittelin häpeää useita päiviä.
Sanoin kaikkien muiden olevan parempi kuin minä.
Mulla oli väärä paita päällä. Tajusin sen sitten 15 minuuttia ennen mun vuoroa, pyysin sitten tulevaa kollegaa leikkaamaan sen. Näppärästi kävi, ja sain paikan. Ei nyt mitään kauheen dramaattista ole käynyt, mutta toi jäi mieleen.