Palkkaisitko mll:n 16v lastenhoitajan?
Kommentit (15)
Miks on ok et 16 v toimii mll laatenhoitajana, mutta alta 18 v sisarus ei saa hakea lasta hoidosta?
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:09"]
alta 18 v sisarus ei saa hakea lasta hoidosta?
[/quote]
Mitä ihmettä?
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:13"]
[/quote]
Mitä ihmettä?
[/quote]
Joo ei oo saanut pitkään aikaan. 8 vuotta sitten en olisi saanut haettua siskoni poikaa päiväkodista (olin 17), mutta siskoni valehteli, että olen 18.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:15"]
[/quote]
Mitä ihmettä?
[/quote]
Joo ei oo saanut pitkään aikaan. 8 vuotta sitten en olisi saanut haettua siskoni poikaa päiväkodista (olin 17), mutta siskoni valehteli, että olen 18.
[/quote]
Mutta siis mikä ajatus siinä on?
En todellakaan, oma lapsi on niin arvokas. En itseasiassa palkannut ketään aikoinaan. Mulla ei ollut niin tärkeää menoa .
Palkkaisin. Aloitin MLL:n lastenhoitajana itse kun olin 13-vuotias. Kokemusta pientenkin (myös vauvojen) hoidosta minulla oli 11-v alkaen.
Ei se iästä ole kiinni vaan siitä millainen ko ihminen on.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:34"]
Palkkaisin. Aloitin MLL:n lastenhoitajana itse kun olin 13-vuotias. Kokemusta pientenkin (myös vauvojen) hoidosta minulla oli 11-v alkaen.
[/quote]Lisään vielä että olin niin hyvä ja luotettava että moni perhe halusi nimenomaan minut uudestaa/toistuvasti ja otti suoraan yhteyttä koska MLL:n kautta ei saanut toivomaansa henkilöä, he lähettivät kenet halusivat.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:05"]
En kyl palkkais. Toivoisin vanhempaa, esim.25v.
[/quote]
Jos 25-vuotias on vielä MLL:n lastenhoitajapalvelun listoilla, niin jotain on vialla. Tuon ikäisen pitäisi jo olla kunnon töissä, jopa opiskelujen ohella. En todellakaan palkkaisi!
Sen sijaan 15-vuotias joka on tuon kurssin käynyt, on oma-aloitteinen ja reipas, jos haluaa jo tuon ikäisenä olla kesätöissä tai ilta/vkl-töissä.
Olen itse ollut lukioikäisenä MLL:n hoitajana kesätöissä. Molemmilla kerroilla hoidettavana oli alle 1-vuotias lapsi. Hyvin meni, kunhan vauvat vierastamisesta pääsivät.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:16"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:15"]
[/quote]
Mitä ihmettä?
[/quote]
[/quote]
Mutta siis mikä ajatus siinä on?
[/quote]Joku typerä nykyajan ah¨jatus että alaikäinen ei ole luotettava hakija tai että "lapselle" ei kuulu asettaa moista vastuuta.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:05"]En kyl palkkais. Toivoisin vanhempaa, esim.25v.
[/quote]
Tuon ikäiset on useimmiten jo oikeissa töissä eikä paljoa kiinnosta pienipalkkainen lastenhoito.
Palkkaisin, miksi ei? MLL:n kautta on kurssin käynyt eikä ihan kädetön ja MLL ei laita ketään riskitekijää ihmisten koteihin lapsia vaarantamaan.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:36"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:34"]
[/quote]Lisään vielä että olin niin hyvä ja luotettava että moni perhe halusi nimenomaan minut uudestaa/toistuvasti ja otti suoraan yhteyttä koska MLL:n kautta ei saanut toivomaansa henkilöä, he lähettivät kenet halusivat.
[/quote]Taisi perheen isä olla iskenyt silmänsä pyllyysi, kun aina sinut pyysi. Olithan sinäkin tosin ihastunut.
Meillä on ollut tosi hyviä nuoria MLL:n kautta. Leikki-ikäisen kohdalla riitti että pysyy hengissä ja about tyytyväisenä. :)
En kyl palkkais. Toivoisin vanhempaa, esim.25v.