Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Tuleeko lapsestani puolikielinen??

Vierailija
11.08.2015 |

Tajusin tänään kamalan jutun lueskeltuani artikkeleita puolikielisistä lapsista. Olen koko raskauteni ajan laulanut itsekseni englannin kielisiä lauluja kamalalla suomenkielisellä korostuksella! Lisäksi minulla on muutama ulkomaalainen ystävä, joiden kanssa olen englantia puhunut. Kohta alkaa olla jo laskettu aika, ja jännittää oppiiko lapseni enää kunnolla suomea... Koska eikö lapsi kuule äidin puheen kohtuun?

Voinko laulaa englanniksi vieläkin kun lapsi on syntynyt ilman että lapsen kielitaito vaurioituu??

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit.

Vierailija
2/6 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jatkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun lapsi alkaa puhua nyt varmasti siansaksaa!

Vierailija
4/6 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonaurua, buaahahaa XD ai että!

Vierailija
5/6 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laula vaan vaikka siansaksaksi. Pää asia on että laulat lapselle. Ei kielellä ole väliä. Oma sisareni lapsi on oppinut kiitettävästi 4 kieltä ja nyt 14v puhuu, kirjoittaa ja lukee sekä ymmärtää 4 kieltä sujuvasti. Ne hän on saanut syntymälahjana kun perheessä puhutaan nejää kieltä. (monikansallinen perhe ja suku).

Vierailija
6/6 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomenruotsalaisilla hyvinkin yleinen ongelma. Surullista sekin, ettei sitä mongerrusta ymmärrä edes ruotsalaiset. Suomessa on kuitenkin onneksi paljon kavereja jotka palkkaa näitä kielivammaisia puuhastelemaan hyvällä palkalla. Lisäksi näille on myös merkittävästi helpompaa saada korkeakoulupaikka ja palvelutkin on samat  ~300.000:lle kuin yli viidelle miljoonalle suomenkieliselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä