Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi sosiaaliturvan riittämättömyydessä kohonneiden hintojen takia ei saa keskustella täällä?

Vierailija
10.03.2022 |

Onko mode joku sadisti porvari joka haluaa köyhille pahaa?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä palkkojakaan tarkisteta hintojen nousun takia

Jos työnantajilta kysytään niin koskaan ei ole mennyt niin hyvin että palkkoja voisi nostaa.

Ruuan verotusta pitäisi viimeistään syksyllä keventää. Se helpottaisi kaikkia ja ruoka on välttämätöntä kaikille.

Vierailija
42/43 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh huh... viestejä katosi yksi sivullinen kun kirjoitin vastausta.

Näköjään muutama viesti katosi nyt kun minä vastasin. Lähtee kohta koko keskustelu. Sen merkki tuo poistelu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no jo on kirjoitti:

ekassa työpaikassa 16-vuotiaana 1980-luvulla oli oikea työaika, oikeaa työtä ja oikea palkka.

ei tarvinnut leikkiä.

työelämä veti muutenkin ihmisiä kuin magneetti. nykyään tuntuu että asenne on että työttömiä pitäisi suunnilleen seipäällä työntää työhön. että oikein pakkohakuja ja omavalmentajia....

Ei ne työllisty oli seiväs tai ei. Ei ole tarpeeksi työpaikkoja. Niitä ei vain ole.

Kyllä ihmisessä on jotain pahasti vialla jos ei vuodessa esim. löydä jotain työtä. Kyllä sitä on, vaikkei välttämättä juuri oman alan työtä. Aina voi myös kouluttautua uudelle alalle jossa töitä riittää. Mutta ei, kun valitetaan.

Kolme kuukautta taitaa olla se ns. sallittu ja yleishyväksyttävä ideaali työttömyysaika työttömyysjaksojen välissä. Sinä aikana jos ei onnistu löytämään töitä niin pitäisi katsoa itseään peilistä. Ja pitkään lehdissä on ollut että Suomessa on nyt huutava pula työntekijöistä lähes tulkoon kaikilla mahdollisilla aloilla.

Hitsaajat, rakennusala, hoitoala - ei kaikista niihin ole eikä uutta ammattia opiskella hetkessä. Kaikkialla Suomessa ei ole huutava pula työntekijöistä.

Huutava pula halpatyövoimasta. Rakennusalalta olen parhaimmillaan saanut vastauksen valintamme ei osunut sinuun. Yleensä ei vastata mitään. Kolmeen välistävetofirmaan olen jättänyt hakemuksen. Kertaakaan niistä ei ole kuulunut mitään.

olin raksalla ja sain 200€ enemmän kuin työttömänä. minulla ei ole autoa ja se on alalla pakollinen. tuolla 200€ sitä ei hankita saati ylläpidetä.

ei ole mitään järkeä näissä matalapalkka aloilla kilpailla ulkomaalaisenhalpatyövoiman kanssa ja sen huomas kun kaikki työntekijät jotka oli suomalaisia olivat yrittäjiä.