Nyt tajuan kuinka kamalaa kun ex löytää uuden
Erottiin sovussa vuosi sitten ja nyt ex on löytänyt uuden, nuoren, kauniin ja fiksun naisen ja on todella rakastunut. Itse olen yksin. En ole mustasukkainen ja toivon heille hyvää, mutta joku riittämättömyyden tunne kalvaa.
Kommentit (15)
Itse odottelen näitä uutisia kauhulla. En halua edes tietää, miten pahalta se tuntuu!
Mikset hanki itsellesi parempaa ajateltavaa kuin ex? Deittaile niin saat jotain jännitystä elämääsi eikä exän elämä kiinnosta enää pätkän vertaa. Parhaimmassa tapauksessa pian sinua alkaa lähinnä huvittaa että joku onneton menee pilaamaan elämänsä sen ukon kanssa.
Totta se siis on , että ei aidosti ja vilpittömästi voida olla onnellisia toisen onnesta jos itsellä ei ole asiat yhtä hyvin ! vain suomessa kateus voittaa kiiman .
Kyllä tuo on vain sitä ihan perisuomalaista kateutta. Olette ajatelleet että ex olsi ihan rikki kun jätitte tämän, mutta olettekin itse rikki. Ei mennyt kuten käsikirjoititte.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 12:29"]
Kyllä tuo on vain sitä ihan perisuomalaista kateutta. Olette ajatelleet että ex olsi ihan rikki kun jätitte tämän, mutta olettekin itse rikki. Ei mennyt kuten käsikirjoititte.
[/quote]Ei tuo ole mitään erityisen suomalaista, ihan kaikenmaalaisia ihmisiä voi kirpaista, kun ex menee eteenpäin elämässä, silloinkin jos on ollut itse jättäjä.
Kyllä se menee ohi! Minuakin kirpaisi exän uusi nainen, vaikka toivoinkin hänen löytävän jonkun ja itsellänikin oli jo miesystävä. Mutta pian se laantuu. Pahin vaihe minulla oli se, kun exän nainen tapasi ekan kerran lapsemme! Tuli tunne että siellä se akka on lasteni seurassa enkä voi asialle mitään...
Mutta voin luvata että paha olo helpottaa :)
Entäs jos uusi nainen olisi rumahko, vanha ja vähän yksinkertainen?
Paha olo kumpuaa alemmuudentunteesta, joka ap:n kohdalla keskittyy pinnallisiin seikkoihin pääasiassa. Tähän voisi hyvin todeta, että... Hankipa oma elämä.
...ja olen samaa mieltä siitä, että lähde itse ulos ja treffeille. Kun huomaat että sinullakin on vientiä, niin et jaksa enää murehtia exän onnesta :) 8
Ei se kaikilla mene ohi. Ex-poikaystäväni vajaan 20 vuoden takaa ei edelleenkään kestä sitä, että minulla on perhe, ja pahinta kaikesta näyttää olevan se, että meidän perheellä menee hyvin :).
Mä olin silloin vain tyytyväinen! Luulin että jo viimein jättäisi rauhaan, olin väärässä. Itsellänikin oli tuolloin jo uusi mies. Mutta missään vaiheessa eron jälkeen ei ole kiinnostanut mitä ex tekee
Mua ajatus on häirinnyt vähän siitä syystä, etten itse halua uutta parisuhdetta tai miestä muuhun tarkoitukseen kuin kaveriksi. Tiedän että mun olisi exää helpompi saada seksiä tai suhde halutessani, mutta kun en ainakaan tällä hetkellä halua niin exä luultavasti tulee olemaan eka. Se ajatus on outo kun oltiin yhdessä sen verran pitkään ja ex olisi halunnut yrittää uudelleenkin, vaikea ajatella häntä jonkun muun kanssa varsinkin kun itse haluan olla yksin. Ei mulla kuitenkaan ole mitään hänen seurusteluaan vastaan, hyvä jos löytää onnen, se tuntuu nimenomaan vain oudolta.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 12:36"]
Entäs jos uusi nainen olisi rumahko, vanha ja vähän yksinkertainen?
Paha olo kumpuaa alemmuudentunteesta, joka ap:n kohdalla keskittyy pinnallisiin seikkoihin pääasiassa. Tähän voisi hyvin todeta, että... Hankipa oma elämä.
[/quote]
Ei se sitä ole, oman exäni nyxä on minua vanhempi ja vanhemman näköinenkin, eikä mikään kaunokainen. Mukava ihminen kyllä on.
Se on vaan niin konkreettista, että ihminen jonka kanssa olit joskus läheisin maailmassa, jakaa nyt elämänsä jonkun muun kanssa. Jonkun aikakauden loppu. Vaikka kuinka olin se joka lähti. Surutyötä ja luopumista se on, menetyksen tunne taas uudelleen.
Minä taas olen ollut vaan ihan tyytyväinen, jos ex on löytänyt itselleen uudelleen onnen. Minä en ollut hänelle se oikea ihminen ja sillä siisti.
Nykyisen mieheni ex ilmeisesti edelleen ajattelee, että mies palaa hänen luokseen. Ollaan naimisissa, niin vieläkin katkeria viestejä tulee miehelle. On sitä mieltä, että mies hänen kiusakseen meni naimisiin.
Mä olen tyytyväinen koska silloin paluu entiseen ei ollut enää mahdollinen.
Nuo on niitä eron portaita. Seuraava on kun ex menee kihloihin, sitten naimisiin ja saa lapsen. Tai järjestyksellä ei ole väliä. (no harvemmin mennään kihloihin naimisiinmenon jälkeen :) ) Vaikka itsellä olisi kuinka hyvin ja samat asiat jo tehtynä, niin silti se jostain syystä kirpaisee. Ihan normaalia, kunhan ei ala skitsoilla noiden takia.