Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huuliherpes ei lähde pois..

Vierailija
11.08.2015 |

Onko tämä ees huuliherpes? Ollu jo 3 kk. Alkoi kyllä ihan tyypillisinä rakkuloina. Ne lähti pois ehkä viikossa, mutta vieläkin tuossa on tuommonen punanen vähä finnin näkönen ja kokonen näppy ylähuulessa... välillä kirveltää ja välillä ei. Lääkerasvoja en oo enää sen rakkulavaiheen jälkeen laittanu, mut kokeillu oon hunajaa, bepanthenia ja blistexiä. Onko kellään kokemusta tämmösestä? Mikä auttoi ja kauanko kesti?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia sitkeästä huuliherpeksestä kaipaan!

Vierailija
2/18 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako l-lysiini?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on l-lysiini?

Vierailija
4/18 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan huuliherpeksen lääkärin määräämillä Aclovir-pillereillä.  Paranee muutamassa päivässä.

Vierailija
5/18 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/18 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota lysiiniä uskaltais varmaan testata, vaikka imetänkin. Aclovirit sun muut suun kautta otettavat viruslääkkeet on imetysaikana kielletty. /aloittaja

Vierailija
7/18 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostampas vielä kerran tätä..

Vierailija
8/18 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että kyseessä on huuliherpes. Rakkulavaiheen jälkeen siihen saattaa jäädä joko rupi tai pieni punainen jälki, mutta kuvailemasi finnin kaltainen näppylä ei oikein sovi taudinkuvaan. Nimimerkillä kokemusta huuliherpeksestä on yli 20 vuoden ajan..

Vierailija
9/18 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikähän se sitten vois olla... Aluksi oli kyllä ihan niinku huuliherpes.. mullaki sitä on ollu jo kersana ekan kerran, joten uskon tunnistavani.

Vierailija
10/18 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siis lähinnä semmonen kuin justiin tulossa oleva finni joka on vielä ihon alla eikä oo millään tavoin puristettavissa. /ap

Vierailija
11/18 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ole niin että jopa 80% aikuisista on huuliherppes? No, itse olen siltä säästynyt koska en ole koskaan ketään suudellut.

M-30v.

Vierailija
12/18 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 17:41"]Eikös ole niin että jopa 80% aikuisista on huuliherppes? No, itse olen siltä säästynyt koska en ole koskaan ketään suudellut.

M-30v.
[/quote]

:,D Mä olinki kova "suutelija" jo 6-vuotiaana.. tämän siitä sitten sai!

Vierailija
13/18 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
14/18 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
15/18 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huorilla on palkkansa

Vierailija
16/18 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko sitkeä huuliherpes? Itselläni oli oikea huuliherpeskierre nuorimmaisen syntymän jälkeen... :( Luultavasti synnytyksen ja veren menetyksen myötä alentunut vastustuskyky aiheutti kierteen, lisäksi vanhemmat lapset sairasteli tuohon aikaan paljon mikä myöskin varmasti vaikutti vastustuskykyyn... En osaa kyllä auttaa muuten kuin koita syödä monipuolisesti ja aloita b-vitamiinikuuri. Jos imetyksen aikana saa käyttää Berex Pro-valmistetta niin käytä sitä säännöllisesti (sisältää myös sinkkiä, joka parantaa vastustuskykyä). Itse koin tuon kierteen aikanaan aivan kauheana stressinä, kun oli pieni vauva ja huuli kukki vähän väliä :( Piti varoa ettei tartu vauvaan ja kierteen vuoksi normaali läheisyys vauvan kanssa kärsi todella. Toivottavasti sinä pääset vaivasta eroon nopeaa!

Vierailija
17/18 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähti sitkeä huuliherpes juurikin useammalla aclovirit-kuurillä putkeen. Nyt ollutkin poissa jo useamman vuoden.

Suosittelisin käymään lääkärillä ja kysymään. Osaa sanoa onko huuliherpes ja antamaan hoito-ohjeen.

Nuo reseptilla olevat tablettihoidot on oikeasti hyviä eli kannattaa harkita imetyksen jälkeen jos tuntuu huuliherpes puhkeavan toistuvasti.

Vierailija
18/18 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Mä oon miettiny ku on niin valvottava vauva, että oisko se vieny vastustuskykyä multa.. siis ihan univelka riittää kyllä varmaa sekottamaan kroppaa. Nyt on ikää 5 kk tuolla. Mä syön monivitamiinia, mutta pitää koittaa ottaa joku b-vitamiinivalmiste vielä siihen rinnalle.. ja lisäsinkkiä. Jos ei tämä tästä ala taittumaan, niin pitää varmaan lääkärissä käydä ja sit tosiaan imetyksen jälkeen se tablettikuuri... /ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän