Kondiittorit hoi! Apuja?
Minulle on tulossa vieraita ja haluaisin tehdä leivoksia. Miten voisin tehdä jokaiselle oman pienen juustokakun. Onko olemassa jotain todella pieniä irtopohjavuokia vai miten sellaiset yhden syötävät leivokset yleensä tehdään?
Kommentit (6)
Yleensä tehdään pohjattomaan "vuokaan" eli se on sellanen pikku renkula. En tiedä mistä näitä saa, ehkä erikoisliikkeistä tai ehkä jopa normi kaupoista, en tosin itse ole niistä löytänyt. Mutta jos sulta löytyy jotain suoraa putkea ja voit siitä leikata sopivan kokoisia renkuloita. Näin siis jos et paista niitä, muuten kyllä tarvit ne oikeat 'vuoat'. Ne on metallia ja voi käyttää uunissa.
Sori pitkä viesti ja toivottavasti antoi edes vähän suuntaa tämä viesti. :-)
Ja joo muffinssi vuoat on kyllä tosi hyvä idea!
T. 3
Joissain kokkiohjelmissa on käytetty sellaisiä pyöreitä pieniä kehiä(?), joissa ei ole pohjaa. Aivot vaan käyvät niin hitaalla, etten osaa etsiä oikeilla hakusanoilla niitä.
muffinssivuoat levenevät ylöspäin... haluaisin tasapaksuja. t. ap
http://www.purnukka.fi/stanssi-pyorea-teras-9x6-p-1644.html
Tällaisiako tarkoitat? On aika hintavia, itse löysin aikoinaan Lidlista halvalla 4kpl paketin.
Jossain ohjeessa oli juuri lehdessä niin, että juustokakut tehtiin muffinssivuokiin (paperiset) ja pidettiin muffinssipellillä ettei leviä...