Tekeekö täällä kukaan perunamuusin kermaan?
Itse teen. En kyllä lisää voita tai margariinia.
Kommentit (43)
En, mutta käytän maitoa ja voita, joten se on varmaan käytännössä aika sama asia. Jos voita ei satu olemaan, niin käytän oivariinia, joka on enimmäkseen voita, mutta sisältää myös pienehkön määrän kasvirasvaa.
Teen muusia harvoin, eli oikeastaan vain, jos jomman kumman lapseni perhe tulee kylään, ja silloin teen sen kermaan. Maistuu paremmalta kuin maitoon tehty eikä voita tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Teen muusia harvoin, eli oikeastaan vain, jos jomman kumman lapseni perhe tulee kylään, ja silloin teen sen kermaan. Maistuu paremmalta kuin maitoon tehty eikä voita tarvitse.
Se, että laitat kermaa on käytännössä melkein sama kuin laittaisit maitoa ja voita. Sillä erolla, että voista saa makua.
Käytän kyllä kermaa (sitä oikeaa) ruuanlaitossa, mutta muussiin se ei mielestäni sovi. Maito+voi on parempi.
Sano nyt vielä, että tarkoitat kermalla ruokakermaa tai vastaavaa kermankaltaista valmistetta 🤮🤮🤮
Tein ennen kermaan ja voihin. Nykyään kaikille niille yliherkkä/allerginen. Hyvää oli.
Eikö muussista tule kuivaa, jos siihen ei laita voita?
Jätän muussiin hieman keitinlientä ja käytän sitten reippaasti voita. Yleensä.
Ja tykkään normaalimuussista vähän karkeampana sattumilla ja kuulotellulla sipulilla.
Pyreet ovat usein vähän liisteriä.
Ei tämä ole mikään ehdoton sääntö.
Teen aina kuohukermalla ja voilla.
En ole kuullut koskaan kermaa laitettavan. Itse teen laitan kiehu maitoa kun sitä ostan puuroja varten. Herkku Oivariinia kökkö tai kasvisfondia.
Tämä on ihanaa ja käytän sämpylä taikinaan, pannariin, laatikoissa ja risotoissa.
KASVISFONDI
Mausteeksi pisara sadonkorjuuta
Touch of Taste Kasvisfondi saa syvän ja vahvan makunsa juureksista ja yrteistä. Kasvisfondi on monipuolinen maun antaja kaikkeen ruoanlaittoon – jopa leivontaan. Se on keittiössä yhtä tarpeellinen kuin suola ja pippuri. Fondi antaa lisää makua kasvispatoihin, -muhennoksiin, ratatouilleen (ranskalainen kasvispata) sekä erilaisiin kasvislisukkeisiin ja wokkeihin. Kasvisfondia voi käyttää myös juuressoseessa, perunamuusissa, salaattikastikkeissa ja pestossa. Lisää tilkka kerrallaan ja tarkista maku.
Vierailija kirjoitti:
Jätän muussiin hieman keitinlientä ja käytän sitten reippaasti voita. Yleensä.
Ja tykkään normaalimuussista vähän karkeampana sattumilla ja kuulotellulla sipulilla.
Pyreet ovat usein vähän liisteriä.
Ei tämä ole mikään ehdoton sääntö.
Pyreestä ei tule liisteriä, kun sen osaa tehdä oikein.
Mä teen muussin kattilaan. En ymmärrä miten sen pystyisi tekemään kermaan. Jossain Porvoossa?
Kypsennän höyrykattilassa kuoritut perunat ja tulee muusista paljon paremman makuista.
Vierailija kirjoitti:
Mä teen muussin kattilaan. En ymmärrä miten sen pystyisi tekemään kermaan. Jossain Porvoossa?
No se on kovin ikävää, jos et osaa kaataa kermaa kattilaan. Pyydä vaikka äitiä avuksi.
Kermaan teen ja kauhallinen vaniljakastiketta.
välillä, riippuu mitä kaapista löytyy :)