Joko bensan hinta on vaikuttanut autoilusi määrään?
Itsellä kipuraja on ylittynyt ja pitää oikeasti miettiä miten vähentää autoilua entisestään.
Kommentit (16)
Ei, en ole aiemminkaan ajellut turhaan.
On. Omistan kolme autoa, mutta tässä kuussa olen liikkunut 140km. Lähinnä kauppaan ja vähän ulkoilemaan.
Ei, eikä voi enää vähentää. Pakolliset ajot on ajettava siitä huolimatta. Nyt on vain mietittävä kuinka hoitaa kaupankäynnit vielä harvemmin, salaatit ja muut tuoreet tarvikkeet kun eivät säily kuin se 3 päivää ja pitää hakea uutta tilalle, tämä on ongelma. Kauppaan on valitettavan pitkä matka eikä onnistu esim pyörällä.
Ei ole, se on edelleenkin seisonnassa odottelemassa kesää.
Ei ole. Auto makaa korjaamolla ja parin kuukauden aikana siihen on mennyt jo yli 1000€. Ei paljon muutaman sentin bensanhinnan korotukset tunnu enää.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään, mutta vähentää voi silti. Esimerkiksi kauempana asuvien ystävien ja sukulaisten tapaamisia harventamalla, kauppareissuja harventamalla, työmatkat julkisilla vaikka aikaa menee enemmän.
Ajan omia ajoja noin 5000km vuodessa. Jos auto kuluttaa noin 8/100km bensan maksaessa 2€/l, kuluja tulee 800€/kk. Se on noin 1,5% tuloistani. Aika paljon saa bensan hinta nousta, että vähentäisin autoilua nykyisestä.
Talon lämmitys alkaa nyt olla suurempi haaste öljyllä. Ei taida olla rahaa uusia järjestelmiä, koska kaikki rahat menee nyt kulkemiseen töihin ja kallistuvaan ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään, mutta vähentää voi silti. Esimerkiksi kauempana asuvien ystävien ja sukulaisten tapaamisia harventamalla, kauppareissuja harventamalla, työmatkat julkisilla vaikka aikaa menee enemmän.
Sitähän se vihreä siirtymä tarkoittaakin, ettei ihmiset "turhaan" matkustelisi edes oman maan sisällä, turismia ajetaan alas, ystäviä ja sukulaisia on turha tapailla, ei ihminen tarvitse muuta kuin istua neljän seinän sisällä.
Ei pätkääkään. Sais maksaa vaikka kympin litra. Mä ajanki dieselillä.
Muu kuluttaminen vähenee entisestään. Pian tankkaan polttoöljyä, ei sekään halpaa ole.
Ei haittaa vaikka olis 10€/l. MEILLÄ ON SÄHKÖAUTO
Kaikki alle 10km matkat liikun kelien salliessa lihasvoimin ellei ole isoa/painavaa kuskattavaa, ja voin usein kävelläkin tuon matkan huonommilla pyöräilykeleillä, joten karsittavaa ei paljoa ole.
Mutta kyllä esim. pidemmälle (yli 15km/suunta) suuntautuvat hiihtoretket on vähentyneet ja tullut useammin tyydyttyä lähempänä oleviin, vähemmän mieluisiin, latuihin.
Myös sukuloinnit (150-200km/suunta) ovat tippuneet noin puoleen aiemmista.
Ei ole vaikuttanut. Tosin olen suunnitellut elämäni sillä viissiin, ettei tarvitse jatkuvasti olla auton ratissa muutenkaan. Joskus menee pari kuukautta tankkaamatta.
Pakko ajaa, vähennän muusta kulutuksesta.
Ensivuoden alusta kirkollisvero pois.
Kyllä on, mutta on muitakin syitä, miksi olen vähentänyt autoilua.