Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesetkö hampaat aina aamuin illoin?

Vierailija
10.08.2015 |

Minä en aina jaksa pestä aamuisin. Käytän hammaslankaa, se on ehkäissyt hyvin reikiintymistä.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuin ja illoin ja melkein aina, kun käyn suihkussa iltapäivisin.

Vierailija
2/27 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein joka päivä pesen kolmesti päivässä, aamu, ilta ja töiden jälkeen kun käyn suihkussakin. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljästi pesen, olen aina pessyt, kotona opittu tapa.
Vähemmälläkin varmaan pärjäisi, mutta koska olen itse tän 35 vuoden aikana selvinnyt yhdellä reiällä niin opetin lapseni samaan.

Vierailija
4/27 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pitkään laiska hammashoidossa. Ei ollut kivaa sitten putsauttaa niitä hammaskiviä :(

Sitten vaan päätin että olin sitten kuinka väsynyt tahansa joka aamu ja ilta pesen ne (sähköhammasaharja) ja joka ilta myös hammaslankaa. Kun oppii sen rutiinin, se ei ole enää niin vaivalloista.

Vierailija
6/27 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.

Vierailija
7/27 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina aamuisin ja 93% illoista.

Vierailija
8/27 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta entä se paskainen olo joka jää suuhun, jos jättää pesemättä? Eäh. Pesu aamuin illoin, lankaus illoin.

Vierailija
9/27 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pesen aamuin illoin. Hampaista kannattaa pitää huolta.

Vierailija
10/27 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen iltaisin.

Vierailija
11/27 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harvoin jätän pesemättä. Välillä mä oon niin puhki töistä (vuorotyö), että saatan nukahtaa sohvalle kesken teekupillisen ja kömmin siitä sänkyyn jossain kohtaa. Silloin pesen vasta aamulla, mutta noin käy onneksi harvoin.

Vierailija
12/27 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuin ja illoin.

Vierailija
13/27 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen aamuin illoin, tarvittaessa myös jonkun extrakerran jos hampaat tuntuu likaisilta tai oon lähdössä jonnekin ihmisten ilmoille. Lisäksi käytän hammaslankaa ja silloin tällöin suuvetta, xylitolia aina ruokailun jälkeen.

Vierailija
14/27 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandee pestä koska se estää sydänsairauksia:)

Vierailija
15/27 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen ja aika usrin iltapäivällä. Joskus tuntuu tahmaisilta.

Vierailija
16/27 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen vain illalla. Aamulla lentää purjo jos yrittää tunkea hammasharjaa suuhun. Lisäksi kun ne pitää pestä ennen aamupalaa tai se pesu vain lisää reikiintymistä. Jauhan purkkaa happohyökkäysten estämiseksi jokaisen ruoan jälkeen ja ihan hyvin on toiminut.

Vierailija
17/27 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vain! Illalla päivän aikana kertynyt plakki pois. Plakkia kertyy myös yönaikana. Suussa maistuu ja haisee koko päivän paska jos ei aamulla pese.

Vierailija
18/27 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miltä mahtaakaan hengityksesi haista, mikäli et pese hampaitasi myös aamuisin?

Ja kyllä, pesen hampaani aamuin ja illoin. Meikkipussissa hammasharja ja -tahna mukana, mikäli simerkiksi työpäivän jälkeen olisi menoa jonnekin.

Vierailija
19/27 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 00:16"]Ap, miltä mahtaakaan hengityksesi haista, mikäli et pese hampaitasi myös aamuisin?

Ja kyllä, pesen hampaani aamuin ja illoin. Meikkipussissa hammasharja ja -tahna mukana, mikäli simerkiksi työpäivän jälkeen olisi menoa jonnekin.

[/quote]
En ole ap. Mutta tiedoksi vaan: hengityksen hajulla ja hampaiden harjaamisella on hyvin vähän tekemistä keskenään. Pahan hajuista hengitystä tuottavat pöpöt ovat näemmä syljessä, eli hampaita hinkkaamalla ei hengitys raitistu kuin hetkellisesti.

Vierailija
20/27 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesen aamuin illoin ja useimmiten ennen tärkeitä menoja jos aikaa vain on (aina ei ole, sillä jätän mieluummin pesemättä kuin pesen heti esim. kahvin jälkeen). lankaan iltaisin. en kykene tajuamaan, miten kukaan voi olla koko päivän hampaita harjaamatta tai vaihtoehtoisesti nukahtaa mähnäisellä suulla!? itse en ole koskaan ollut edes niin kännissä, että olisin kyennyt nukahtamaan mähnäsuulla oikeille yöunille. tosin tästä päästään kuvottavaan tunnustukseen: olen lainannut hammasharjaa että saisin nukuttua :D