Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisiko joku kuvailla, miltä tuntuu skitsofrenia. Tai olla psykoosissa?

Vierailija
10.08.2015 |

Paljon kiitoksia, jos joku voi kertoa kokemuksiaan.

Kommentit (209)

Vierailija
101/209 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:27"]Jos kannabiksen käyttäjä hakee reseptiä itselleen sen takia että laittomuus ahdistaa häntä ja aiheuttaa paniikkikohtauksia sekä pitkän ajan päästä ehkä psykoosin. Eikö lääkäri periaatteessa voisi auttaa kannabiksen käyttäjää kirjoittamalla hänelle reseptin?

Sehän olisi kaikista järkevintä auttaa potilasta, koska mahdolliset ongelmat virkavallan kanssa vain pahenisivat ilman reseptiä? Kieltolakihan aiheuttaa ne haitat ei mikään muu.

[/quote]ja Kelakorvattavaksi. Ootte kyllä säälittäviä kun ette pysty selvinpäin selviämään elämästä!

Vierailija
102/209 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 18:22"]

Satunnaisesti käytettynä ei yksinkertaista ketään. Harvemmn myöskään oikeilla määrillä vuosia käytettynä ei aiheuta ongelmia. Samahan se on alkoholin kanssa. Jos joka päivä juo niin menee aivot rikki.

[/quote]

Kannabis ei aiheuta yleensä mitään merkittäviä haittoja edes todella runsaassa käytössä.

https://kannabisuutiset.wordpress.com/2009/12/03/mika-huumeongelma-amerikkalaismies-polttanut-jo-115-000-kannabissavuketta/
[/quote]sitähän vois alkaa myydä ärrälläkin sitten!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/209 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:27"]Jos kannabiksen käyttäjä hakee reseptiä itselleen sen takia että laittomuus ahdistaa häntä ja aiheuttaa paniikkikohtauksia sekä pitkän ajan päästä ehkä psykoosin. Eikö lääkäri periaatteessa voisi auttaa kannabiksen käyttäjää kirjoittamalla hänelle reseptin?

Sehän olisi kaikista järkevintä auttaa potilasta, koska mahdolliset ongelmat virkavallan kanssa vain pahenisivat ilman reseptiä? Kieltolakihan aiheuttaa ne haitat ei mikään muu.

[/quote]eikö ongelman ydin ole kumminkin päihteiden liikakäyttö eikä viranomaiset?

Vierailija
104/209 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen odotan hoitajan kommenttia siihen, kuinka moni psykoosi hänen mielestään johtuu kofeiinista. Asia ei mielestäni ole mitenkään vähäpätöinen, koska näyttöä kofeiinin ja psykoosien yhteydestä on kuitenkin riittävästi.

Vierailija
105/209 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 23:01"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:27"]Jos kannabiksen käyttäjä hakee reseptiä itselleen sen takia että laittomuus ahdistaa häntä ja aiheuttaa paniikkikohtauksia sekä pitkän ajan päästä ehkä psykoosin. Eikö lääkäri periaatteessa voisi auttaa kannabiksen käyttäjää kirjoittamalla hänelle reseptin? Sehän olisi kaikista järkevintä auttaa potilasta, koska mahdolliset ongelmat virkavallan kanssa vain pahenisivat ilman reseptiä? Kieltolakihan aiheuttaa ne haitat ei mikään muu.   [/quote]eikö ongelman ydin ole kumminkin päihteiden liikakäyttö eikä viranomaiset?

[/quote]

siitä päättää aikuinen itse eikä viranomaiset tai muut.

Elämme vapaassa maailmassa. Teidän ja viranomaistenkin pitäisi jo tajuta se ja elää omaa elämäänne. Pitäkää nenänne omissa asioissanne. ok?

Vierailija
106/209 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitten vesi- ja maitopsykoosit?

Vierailija
107/209 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:35"]Miten sitten vesi- ja maitopsykoosit?
[/quote]

Niistä ei paljon tietoa ole, mutta kofeiinipsykoosista on paljonkin. Suomessa on todennäköisesti useita satoja kofeiinipsykooseja vuosittain.

Vierailija
108/209 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan rajatilapsykooseja stressaantuneena ja insomnian takia. Yleensä kuulen musiikkia jääkaapista tai putkistoista. Kerran kuulin saksofonimusiikkia monta päivää. Tajusin olevani harhainen, kun musiikki kuului, vaikka laitoin korvatulpat. Öisin on vaikea nukkua, kun kuulee omaa nimeään kuiskailtavan koko ajan. Aina jos kuulen jotain outoa kysyn kuulevatko muutkin tai laitan ne korvatulpat ja kuuntelen jatkuuko äänet. Kerran kesken riitelyn mieheni naama muuttui hirviön naamaksi. Pelästyin ja juoksin kirkuen makkariin. Tajusin olevani psykoosissa ja sanoin miehelleni, että älä tule tänne, koska minulla on nyt psykoosi päälle ja pelkään niin paljon, että saatan lyödä, koska hän näyttää hirviöltä. Kun psykoosi iskee, otan psykoosilääkkeeni ja yleensä torkkujen jälkeen on olo kuin junan alle jäänyt, mutta harhat ovat poissa. Tiedostan aina, että harhani eivät voi olla tosia vaikka tuntuvat todellisilta.

Vierailija
109/209 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa!Olin nuorempana päihteidenkäyttäjä ja lääkäri määräsi serotoniinia masennukseen,kun olin ollut selvillä vesillä vuoden verran.Mikä noista sitten aiheutti mitä vai oliko vain summa,mutta tieto siitä etteivät näyt ole totta mutta näet niitä silti,oli todella pelottavaa.Enään en käytä kys.lääkettä ja masennustakaan ei ole.Olkaa varovaisia lääkkeitten käytössä,etenkin pitkäaikaisessa käytössä.Ja tietysti päihteidenkäytössä.Ihmisen mieli oli joillakin herkempi kuin toisilla.

Vierailija
110/209 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kofeiinipsykoosi ja kannabispsykoosi. Kannabista poltin kolmatta kertaa kun tuli päälle. Molempien käyttö loppui siihen. Molemmilla kerroilla luulin ihmisten haluavan syödä minut, etenkin vanhukset vaikuttivat todella nälkäisiltä. Sairaalaan päädyin molemmilla kerroilla. En voi alttiuteni takia alkoholia tai mitään neurostimulantteja käyttää.

Vierailija
111/209 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:55"]Mulla on ollut kofeiinipsykoosi ja kannabispsykoosi. Kannabista poltin kolmatta kertaa kun tuli päälle. Molempien käyttö loppui siihen. Molemmilla kerroilla luulin ihmisten haluavan syödä minut, etenkin vanhukset vaikuttivat todella nälkäisiltä. Sairaalaan päädyin molemmilla kerroilla. En voi alttiuteni takia alkoholia tai mitään neurostimulantteja käyttää.
[/quote]

Kahvia olin juonut mustana pari pannua pariin tuntiin kun tämä alkoi.

Vierailija
112/209 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 22:44"]Kiitos vastauksista liittyen viestiin 117.

Ehdotitte kaksisuuntaista mielialahäiriötä, joka on kuitenkin enemmän tai vähemmän pitkäaikainen mielisairaus. Se, että kävin pohjalla ja koin yhden tällaisen kokemuksen (viime vuosikymmenellä) tuskin antaa minulle mitään mielenterveyshäiriö-diagnoosia. Olin kokemuksen aikaan tiedostavassa tilassa, sisälläni kumpusi vain valtavasti energiaa ja hyvää tunnetta, olin elossa ja olin sitä kertaa kymmenen.

Olen tosiaan lukuisia psyykkisiä sairaustiloja todistanut (myös kannabisharhoja) ja ne ovat kaikki jotain aivan muuta kuin mitä minä koin.
[/quote]

Irrallinen hypomaniajakso, aivan klassinen esimerkki.

Vierailija
113/209 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 23:18"]Ihme jos kannabis tekee sen kun se on terveellisempää kuin tupakki. Tiedän kymmeniä jotka pössyttelee kannabista toisinaan eikä kukaan ole psykoosiin joutunut.
[/quote] Tunnen kaksikin ihmistä, jotka ovat saaneey hashispsykoosin. Ja yhden, jolla se laukaisi skitsofrenian. Googleta.

Vierailija
114/209 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähäisiä ovat kuitenkin kannabiksen aiheuttamat haitat, kun niitä vertaa moniin muihin päihteisiin. Kuten todettua, myös kofeiini aiheuttaa psykooseja, mutta ei siitä asiasta kovinkaan paljon pidetä meteliä vaikka ehkä olisi syytäkin. Ei sitä turhaan ole sanottu, että kannabis on maailman vähähaittaisin päihde, ja myös monipuolisin lääkekasvi. Myös energiakasvina se on täysin omaa luokkaansa.

Vierailija
115/209 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi myös.

Vierailija
116/209 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävän kokemuksen mukaan ei oikein miltään tunnu psykoosi, hänellä kannabis pitempään käytettynä laukaisee. Liukuu psykoosiin ja sairaalassa pois psykoosista, puhuu omituisia muttei tajua olevana sairaana. On vähän uhkaava, kuin eläin nurkassa. Mutta pitää itseään vain väsyneenä. Ei ymmärrä tilaansa edes tervehdyttyään.

Vierailija
117/209 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme jos kannabis tekee sen kun se on terveellisempää kuin tupakki. Tiedän kymmeniä jotka pössyttelee kannabista toisinaan eikä kukaan ole psykoosiin joutunut.

Vierailija
118/209 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 23:18"]Ihme jos kannabis tekee sen kun se on terveellisempää kuin tupakki. Tiedän kymmeniä jotka pössyttelee kannabista toisinaan eikä kukaan ole psykoosiin joutunut.
[/quote]

Ihan kuin se olisi kaikille laukaiseva tekijä... Kannabis voi laukaista myös skitsofrenian

Vierailija
119/209 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso leffat "Kaunis mieli" ja "Inho". Molemmat saa kirjastosta.