Miten uupumuksesta eroon?
En jaksa mitään tehdä kotona. Tänään yhden koneellisen pessyt pyykkiä ja laittanut astiat koneeseen. Muuta en jaksanut. Hommat kasaantuu. Tai ruokaa tein. Mutta siinä se. Olen sairauslomalla. Kohta töihin. MIten jaksan töissä? En tiedä. Lääkitys on mutta siitä ei koskaan ole ollut juurikaan apua.
Kommentit (5)
Mäkään en jaksa. Välillä tulee tunne että haluan lyödä hanskat tiskiin. Lopettaa työnteon ja vainmaata kotona. Ei ole tarmoa eikä voimaa eikä intoa. Lapsen takia olen yrittänyt. Hänkin kohta täysi-ikäinen.
Perusjutut kuntoon. Ruokavalio, uni, vuorokausirytmi ja liikunta. Siitä se pikkuhiljaa lähtee.
Mua hävettää liikkua. Olen lihonut ja näytän kamalalata. En kehtaa lähteä lenkille. Muutenkin se on äärettömän tylsää. En tiedä miten saisin ilon lenkkeilystä. Ruokavaliokin on ihan retuperällä. Syön muuten hyvin mutta kasvikset puuttuu. Valvon myöhään. Elämänhallinta on ihan hukassa ollut jo kauan.
ap
Olisi tärkeää, että saisit levättyä riittävästi hyvällä omallatunnolla. Mene vielä työterveyslääkärille. Pyydä mittaamaan kilpirauhasarvot. Pyydä sairasloman jatkoa ja lepää kunnolla.
Käy päivittäin edes pienellä lenkillä. Älä ajattele, miltä näytät, ei se muille kuulu. Käytätkö liikaa rajallista energiaasi ajattelemalla, mitä muut ajattelevat sinusta? Siitä pitäisi päästä pois.
jos paikkakunnallasi alkaa kansalais-tai työväenopistossa joogakurssi, mene ihmeessä sinne. Joogassa saat kosketuksen kehoosi ja alat haluta toimia niin, että se voi mahdollisimman hyvin.
up