Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten palkka enää riittää mihinkään?

Vierailija
10.03.2022 |

Polttonesteiden, lämmitysöljyn ja maakaasun hinta on noussut 25 - 45% vuoden takaisesta. Sähkön hinta on 15 - 20% kalliimpaa. Heijastusvaikutus nostaa ruoan ja kulutustavaroiden hintaa jatkuvasti. Ukrainan sota vielä pahentaa tilannetta ja nousupainetta on entisestään varsinkin elintarvikkeissa.
Juuri on neuvoteltu uudet TES sopimukset ja palkkoja nostetaan hurjat vajaa 2%.
Eihän tässä maassa enää pärjää palkkatuloilla. Palkkoja on pakko saada korotettua vähintään inflaation verran.

Kommentit (123)

Vierailija
21/123 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettikääpä työttömiä. Rahat ei riitä mitenkään.

Mitä valitat, indeksikorotukset etuisuuksiin ja eläkkeisiin olivat paljon suuremmat kuin nyt neuvotellut sopimuskorotukset.

Suhteellisesti heillä menee siis paremmin kun palkansaajilla.

Mitäkö valitan? No ihan sitä että saan työttömänä 660e. Mitäpä luulet miten hyvin se riittää.

Mene töihin!

Mihin mennään noin vain?

Avoimia työpaikkoja on yli 60.000, valinnanvaraa riittää.

Vierailija
22/123 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä valitat, indeksikorotukset etuisuuksiin ja eläkkeisiin olivat paljon suuremmat kuin nyt neuvotellut sopimuskorotukset.

Mitäkö valitan? No ihan sitä että saan työttömänä 660e. Mitäpä luulet miten hyvin se riittää.

Mene töihin!

Mihin mennään noin vain?

Ai on vai, katsoin sitten väärin kun olin näkevinäni alle 30 paikkaa ja kaikkiin tarvittiin jotain erityisosaamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/123 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nous just palkka 20 eurolla. Sillä pitää pärjätä.

Vierailija
24/123 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin jo lapsuudenkodissa ettei hyvät ajat ei ole ikuisiksi ajoiksi ansaittuja ja menot pitää suhteuttaa tuloihin niin, että pärjää tulojen laskiessakin.

Vierailija
25/123 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä vielä riittää, mutta katsotaan 6 kk kuluttua. Silloin aletaan olla tosiasioiden äärellä oikeasti.Tämä ei vielä ole mitään siihen verrattuna...kun kaikkeen on lisätty ne oikeat kulut joita nyt aiheutuu.,

Vierailija
26/123 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla nous just palkka 20 eurolla. Sillä pitää pärjätä.

Ihan hyvä korotus tuntipalkkaan, kyllä tuolla jo luulisi pärjäävän.

Vierailija
27/123 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin!

Mihin mennään noin vain?

Ammatin valinta kysymys. Itse ICT-alalla ja juuri kilpailutin itseni ja sain 1500€ palkan korotuksen, kun vaihdoin työtä. 

Vierailija
28/123 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opin jo lapsuudenkodissa ettei hyvät ajat ei ole ikuisiksi ajoiksi ansaittuja ja menot pitää suhteuttaa tuloihin niin, että pärjää tulojen laskiessakin.

Nyky tyyli on kädestä suuhuun, huomisesta ei huolta.

Onneksi ei kuuluta tuohon ryhmään.

Vierailija
29/123 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä vielä riittää, mutta katsotaan 6 kk kuluttua. Silloin aletaan olla tosiasioiden äärellä oikeasti.Tämä ei vielä ole mitään siihen verrattuna...kun kaikkeen on lisätty ne oikeat kulut joita nyt aiheutuu.,

Mikään ei enää tule olemaan niin halpaa kuin tänään.

Vierailija
30/123 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin!

Mihin mennään noin vain?

Ai on vai, katsoin sitten väärin kun olin näkevinäni alle 30 paikkaa ja kaikkiin tarvittiin jotain erityisosaamista.

Tuossa ihan etusivulla on mainos.

Jos et ole syntynyt johtajaksi, aloita opiskelu!

Vierailija
31/123 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kädestä suuhun?  Nykyään eletään yli varojensa. Velka on yhtä luonnollinen osa elämää kuin kakalla käyminen. Sehän on ilmaista rahaa.

Vierailija
32/123 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin!

Ei auta sekään. T: 11,30e tuntipalkka ja osa-aikatyö. Täysiä tunteja ei saa.

Vierailija
33/123 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lopetetaan kaikki ylimääräinen mihin tähän saakka on ollut varaa, eli ajattelin itse lopettaa esimerkiksi kaikki kauneudenhoitopalvelut ja ostan vaatteita vaan silloin kuin oikeasti on tarvetta (eli kun vanha rikkoutuu). Ravintolakäynnit lopetetaan ja omat eväät töihin.

Harmi vaan kun myös muut tekee saman niin paljon tulee työttömiä yrittäjiä kun ei enää ole asiakkaita. Nyt pitäisi valtiovallan oikeasti tarkistaa verotustaan ja muutenkin auttaa kansalaisia, muuten ollaan katastrofin kynnyksellä ihan ilman veli venäläisen hyökkäystäkin.

Vierailija
34/123 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin!

Mihin mennään noin vain?

Ammatin valinta kysymys. Itse ICT-alalla ja juuri kilpailutin itseni ja sain 1500€ palkan korotuksen, kun vaihdoin työtä. 

Mulla on useampi koulutus työllistäville aloille mutta silti olen työtön.

Vierailija
35/123 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin!

Mihin mennään noin vain?

Osaamisessa, asenteessa, luonteessa silloin on vikaa tai sitten pelkkää laiskuutta.

Vierailija
36/123 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvin riittää. Meidän firman miljoonatuloiset pomot juuri eilen totesi, että ei voi inflaatiota huomioida palkankorotuksissa kun sitten pitäisi deflaatiokin huomioida (koska on ollut deflaatiota?) ja ihmiset haluavat ostella autoja ja asuntoja silloinkin (mutta jos hinnat laskisivat niin nämä saisi halvemmalla jolloin onnistuisi pienemmälläkkn palkalla).

Mitään autoja ja asuntoja minulle, kun nyt olisi varaa edes bensaan tuohon 15-vuotiaaseen kotteroon ja sähköön tähän vuokrakaksioon.

Vierailija
37/123 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain 12 sitten palkkaa 2500e/kk, nyt aloitin työt työttömyyden jälkeen ja palkka on sama nytkin. Kyseessä saman alan suuri globaali yritys. Tietysti oma moka, kun olen alentanut itseni tähän palkkakuoppaan. Työmatkaa samat 40 km yhteen suntaan mutta polttoaineen hinta tuplaantunut. 

Yritä löytää asunto työpaikan läheltä. Siinä säästät aikaa ja rahaa.

Vierailija
38/123 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kädestä suuhun?  Nykyään eletään yli varojensa. Velka on yhtä luonnollinen osa elämää kuin kakalla käyminen. Sehän on ilmaista rahaa.

Kaksiteräinen miekka - mahdollistaa investoinnin johonkin "isompaan pysyvää" mutta se sitoo munat turpeeseen ikävästi, ellei investointi tuota velan ylittävää summaa. Ja jos velka on syömävelkaa eli rahoitetaan päivittäistä tekemistä ilman tuottoa, velka on belsebuupista.

Vierailija
39/123 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin!

Mihin mennään noin vain?

Osaamisessa, asenteessa, luonteessa silloin on vikaa tai sitten pelkkää laiskuutta.

Olen ollut yli 20v työelämässä mutta sitten meni terveys.

Mutta hauku toki lisää.

Vierailija
40/123 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se riitäkään ja se on ollut työnantajajärjestöjen tavoite jo vuosia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme