Painajaismaiset naapurit
Naapurin alakouluikäinen erityislapsi tömistelee kuin elefantti ja huutelee kukkuuta ja huhuuta päivät pitkät. Lisäksi naapurista kuuluu huonekalujen raahausääniä päivittäin ja kaapin ovien paiskomista.
Teen kotona etätöitä, joten järki meinaa lähteä noiden uusien naapureiden kanssa.
Omakotitaloon muutetaan heti, kun sopiva löytyy. Tosin vuosi ollaan jo sopivaa etsitty, kun tällä paikkakunnalla tarjonta vähäistä omakotitaloissa.
Kommentit (52)
Mun taloyhtiössä ei ole hissejä, käytännössä kaikki kämpät identtisiä "työläisluukkuja" joissa alle 40 neliötä ja piha kesällä kuin Eden. Eli pikkulapsia tai rollaattorilla kulkevia juoppoja ei näy, on vain pariskuntia tai yksineläjiä. Olen saanut jonkinlaisen lottovoiton.
Naapuri tietää että meteliä kuuluu naapurin? Jos ei, niin kipitä heti kertomaan asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paritalossa asutaan. Edellisten naapureiden aikana oli hiljaista kuin huopatossutehtaalla. Yritän ymmärtää naapureita, mutta siitä huolimatta ei ole kiva mm. herätä niihin kukkuu yms huuteluihin, eikä huonekalujen raahausääniin.
Ja kuten aloituksessa jo kerroin, omakotitaloon muutetaan heti, kun sopiva löytyy.
Akustiikkalevy auttaa. Käy ostamassa tai tee itse. Huopa imee ääntä hyvin. Jos sulla on kissa niin aaltopahvi raapimislautoja runsaasti seinälle.
Tee niistä levyistä taidetta! **akustiikkalevyjä voi maalata mm. vesiohenteisilla sisämaaleilla. Maalaamiseen voi käyttää telaa, pensseliä tai ruiskua. Ruiskulla saadaan paras lopputulos. Huomaa, että akustiset ominaisuudet voivat muuttua maalaamisen seuraksena. Levyjä voidaan sävyttää myös Vaim**Colorssi™-sävytyspalvelulla." Laita kaksi e-kirjainta rastereitten tilalle.
Miksei näiden kiljuvien kauhukakaroiden vanhemmat asenna akustiikkalevyjä OMAAN asuntoonsa?
No,käy ehdottamassa,hae mallipalasia ja pikku maalipurkkeja kaupasta ja vie postilaatikkoon!
:D
Vierailija kirjoitti:
Naapuri tietää että meteliä kuuluu naapurin? Jos ei, niin kipitä heti kertomaan asiasta.
Suosittelen!
Yläkerran poika pompotti koripalloa lattiaan.
Juorusin sen äidille ja sanoin että pojalla on fillari ja tuolla on KAKSI kenttää ja yksi kenttä jopa koripallolle,kipikipi.
EI pompotellut enää.
Ääni oli ...painajaismaista,pomp pomp pom jysk jysk.
EN tiennyt että jätkä lintsasi myös koulusta,jäi samalla kiinni siitäkin. (olin sairaan lapsen kanssa kotona päivällä siis)
Vierailija kirjoitti:
Jos asuu kerrostalossa, niin kannattaa asua sellaisessa, jossa ei ole lapsiperheille sopivia asuntoja, eikä kivaa pihaa. Mä asun kaupungin keskustassa talossa, jossa on aivan onneton piha, ei mitään lapsille, ja täällä ei asu yhtään lasta. Ihan kiva asua vain aikuisten kesken 🙂
Tämä hyvä mutta yleensä sitten aika pieniä asuntoja?Etätyötä tekevä pariskuntakin kaipaa jo vähintään kolmiota.
Voihan sitä hommata erillisen työhuoneen jos tekee jatkuvasti etätöitä, näin on toimittu luovalla alalla jo vuosikymmeniä. Metelöivä naapuri on tietysti rasittava, mutta jatkuva himassa kökkiminen kärjistää naapurihaittoja huomattavasti.
Vierailija kirjoitti:
MEE korpeen! Normaalia elämää , onpa huono äänieristys!
Hei laita korvatulpat!
Kerrostaloläävässä on ihanaa, asu korvatulpat päässä 24/7, voi vttu, en paremmin sano. Ainoa elämä viettää muiden mölinää kuunnellen. Tuommoiseen paskaan en lähde edes rahasta.
Vierailija kirjoitti:
Mun taloyhtiössä ei ole hissejä, käytännössä kaikki kämpät identtisiä "työläisluukkuja" joissa alle 40 neliötä ja piha kesällä kuin Eden. Eli pikkulapsia tai rollaattorilla kulkevia juoppoja ei näy, on vain pariskuntia tai yksineläjiä. Olen saanut jonkinlaisen lottovoiton.
Miten jaksat elää kanikopissa? Hyi! Tuommoinen ahtaus veisi järjen päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis: miettikää ap:n esimerkin perheen vanhempia, miten he kärsivät.
No, siksipä en viitsisi naapureille käydä avautumassa, kun ei varmasti helppoa ole heilläkään. Nyt tosin alkaa olla mutta niin täynnä, että jos emme kohta löydä sopivaa omakotitaloa, niin on pakko käydä avautumassa naapureille.
Eiväthän he voi tilanteelle mitään!
Miten niin eivät voi? Kasvattaisivat lapsiaan normaalilla kurilla ja miettisivät vähän muitakin, kiva muiden kärsiä jonkun toisen lapsen takia.
Ei kai se, että on jotain neurologisia yms. ongelmia oikeuta häiriköimään naapureita. Ja sitä huonekalujen raahaamista kai vanhemmat enemmän harrastaa kuin se lapsi.Kannattaa ihmetellä, että sisustatteko asunnon uusiksi päivittäin, kun kuuluu huonekalujen raahaamista jatkuvasti. Voi löytyä selitys, mistä oikeasti on kyse. On kyllä aika huonosti suunniteltu paritalo, jos äänet haittaavat pahasti. Kunnolla suunnitellussa laitetaan sellaiset tilat vastakkain, mistä äänen johtuminen.
Niitäkin riittää, jotka katsovat, ettei heidän tarvitse lastaan kasvattaa, kun on joku diagnoosi. Meidän entinen naapuri oli juuri sellainen, ei voinut kieltääedes lämpöpatterin kolistelua, kun on ADHD. Kyseinen lapsi sai olla oikea diktaattori, kävi sääliksi perheen isompi lapsi, joka joutui tuon pienemmän pillin mukaan hyppimään ja jonka mukaan tuo toinen työnnettiin, ei saanut ilman tätä leikkiä kavereiden kanssa pihallakaan. Ja ne leikit aina lopulta päätti diktaattori. Tunnen muitakin ADHD tapauksia, mutta siellä lasta kuitenkin kasvatetaan ja opetetaan, ettei tietyjä juttuja tehdä (kuten patterin kolistelu), vaikka monenmoisia ongelmia onkin. Oikeasti erityislapsille on tärkeää pitää niitä rajoja. Jossain asioissa joutuu joustamaan, mutta täysi rajattomuus on heille pahaksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos asuu kerrostalossa, niin kannattaa asua sellaisessa, jossa ei ole lapsiperheille sopivia asuntoja, eikä kivaa pihaa. Mä asun kaupungin keskustassa talossa, jossa on aivan onneton piha, ei mitään lapsille, ja täällä ei asu yhtään lasta. Ihan kiva asua vain aikuisten kesken 🙂
Näissä puolestaan mölyää nistit ja ne on mölyn lisäksi pelottavia, toisin kuin lapset.
Miksei näiden kiljuvien kauhukakaroiden vanhemmat asenna akustiikkalevyjä OMAAN asuntoonsa?