Laitoin 10€ Ukrainan sodan uhreille, tuloni 420€/kk netto
Kommentit (58)
Vain köyhä tietää kuinka köyhää ja hädässä olevaa autetaan, se ei ole hänelle mikään velvollisuus vaan hän tekee sen omasta tahdostaan.
Muilla mailla on velvollisuus auttaa Ukrainaa ja on aivan turha verrata niiden lahjoituksia yksityishenkilöiden vapaaehtoisiin lahjoituksiin.
Noin 400 euroa jonka koen olevani vähintään verovaroin kerätyn kehitys avun määrä jonka joudun verotuloista ei maksamaan.
Noin 400 euroa jonka koen olevani vähintään verovaroin kerätyn keh-avun määrä jonka joudun verotuloista ei maksamaan vuodessa.
"Laitoin 10€ Ukrainan sodan uhreille, tuloni 420€/kk netto"
Miten sinä tulet toimeen?
(minulla minimieläke ja vuokra 630 €, ei ole varaa antaa senttiäkään)
Anna jos sydämmesi niin vaatii:). Kuitenkin juuri nyt sinne virtaa useista maista suuria avustuksia, kun sota loppuu, ja alkaa koulujen ja sairaaloiden jne uudelleen rakennus, silloinkin rahaa tarvitaan ja paljon, eli itse olen ajatellut odottaa kunnes tuo aika alkaa. Tuloni ovat pienet joten pitää miettiä mitä ja milloin:)
Silti varmasti on hienoa olla mukana auttamassa nyt ja sitten, kuka kykenee.
En yhtään ole laittanut enkä myöskään tule laittamaan jos taloudellinen tilanteeni jatkuu samanlaisena. Pidän huolen omasta selviytymisestäni. Lahjoittakoon ne joilla oikeasti on siihen varaa, tosin epäilen että suuren osan lahjoittajista motiivit lahjoittamiseen eivät ole niin yleviä.
Vierailija kirjoitti:
Niin, älkää antako nollien hämätä kun luette kuinka maailman rikkaimmat lahjoittavat rahaa, suhteuttakaa ne miljoonat heidän omaisuuteensa ja huomaatte kuinka paljon avokätisempiä olette itse.
Maailman rikkaimmat ovat tekopyhiä.
Kun Jeff Bezos lahjoitti en muista mihin hyväntekeväisyyteen 29 miljoonaa taalaa tai euroa ja siitä uutisoitiin laajasti kuin jalommastakin teosta, suhteutin sen omaan eläkkeeseeni ja lopputulos oli se, että minun pitäisi antaa hyväntekeväisyyteen 17 senttiä…
Eli, laskekaapa huviksenne kuinka jalomman teon ja huomattavasti enemmän lahjoittaa tämä henkilö joka antaa 420€ nettotuloistaan 10€, tai kuinka paljon teillä itsellänne on suurempi sydän kuin maailman rikkaimmilla ja ahneilla ihmisillä on?
Älkää antako isojen lukujen hämätä, suhteuttakaa se aina hyväntekijän omaisuuteen.
Ei tästä pidä tehdä mitään vertailua tai kilpailuasetelmaa. Hyväntekeväisyyden ei myöskään tulisi perustua painostukseen, vaan vapaaehtoisuuteen.
En ole nimittäin ainoa, joka laittaa taskun kiinni, kun alkaa painostus, vertailu ja syyllistäminen. Kenellekään ei kuulu se, että kenelle lahjoitan ja milloin. Olkoon ne vaikka katukissat tai lyhtypylväitä nylkyttävät yksinäiset ry. Mielellään toki kuulen sen, että mitä kautta se menee varmimmin perille, minne sen haluan menevän.
Älkää laittako apua SPR:n kautta, sillä SPR varastaa rahat hädänalaisilta ja toimii kuten mafia konsanaan.
Taannoin tsunamin uhreille SPR keräsi rahaa yli 2-miljardia joista se rakensi tsunami alueelle yhden muutaman miljoonan hintaisen rakennuksen. Se n. 2-miljardia hävisi heidän omiin tai kenen lie taskuihin.
En maksa mitään. Se raha menee korruptioon ja väärille ihmisille.
Maksan ihanm tarpeeksi tästä sodasta energian hinnassa ja veroina, joilla elätetään suomalaisia sossun asiakkaita.
50€ ja ostin pullon Nemiroffia, netto 880€/kk.
Just mietin että oma antaminen tuntuu olevan kuin pieru Saharassa, mutta kun meitä lahjoittajia on paljon ja useasta maasta, niitä kertyy paljon. Kukin antaa sen, mitä haluaa ja voi. Itse olen kahden eri järjestön kautta laittanut molempiin 50e. Nyt seuraavaa palkkapäivää odotellessa.
Ukrainan suurlähetöstä on jakanut tilinumeron, jolla voi tukea armeijaa.
Vierailija kirjoitti:
Noin 300 euroa kirkollisveron muodossa.
Ei taida siitä mennä penniäkään Ukrainaan.
Laitoin 100 euroa. Saan pientä ansiosidonnaista. 50 Kua:n kautta ja 50 SPR:lle.
Vierailija kirjoitti:
Älkää laittako apua SPR:n kautta, sillä SPR varastaa rahat hädänalaisilta ja toimii kuten mafia konsanaan.
Taannoin tsunamin uhreille SPR keräsi rahaa yli 2-miljardia joista se rakensi tsunami alueelle yhden muutaman miljoonan hintaisen rakennuksen. Se n. 2-miljardia hävisi heidän omiin tai kenen lie taskuihin.
Onhan tästä ollut muiden maiden medioissa juttua, miten SPR:n johtajat nauttivat yli 10 000 e/kk palkoista. Kun löysää rahaa on runsaasti, sitä käytetään ihan muihin huvituksiin. Lahjoitan työpanokseni sitten kun saapuvat Suomeen.
Rahalahjoituksella ostat itsellesi hyvän mielen.
Noin 100 euroa yhteensä eri tahojen kautta.
Tukekaa armeijaa, jotta Ukraina saa pitää itsenäisyyden!
Lahjoitan 100 €/vko. Joka toinen viikko järjestöille ja joka toinen viikko Ukrainan hallitukselle. Bruttotulot 2450 €/kk ja säästössä 9 t€.
Tankkasin dieselmersuni tankin täyteen ja olettaisin että osa pätäkästä menee Venäjälle.
Maa tarvitsee nyt kaiken mahdollisen avun pystyäkseen lopettamaan sodan Ukrainassa mahdollisimman nopeasti.
Niin, älkää antako nollien hämätä kun luette kuinka maailman rikkaimmat lahjoittavat rahaa, suhteuttakaa ne miljoonat heidän omaisuuteensa ja huomaatte kuinka paljon avokätisempiä olette itse.
Maailman rikkaimmat ovat tekopyhiä.
Kun Jeff Bezos lahjoitti en muista mihin hyväntekeväisyyteen 29 miljoonaa taalaa tai euroa ja siitä uutisoitiin laajasti kuin jalommastakin teosta, suhteutin sen omaan eläkkeeseeni ja lopputulos oli se, että minun pitäisi antaa hyväntekeväisyyteen 17 senttiä…
Eli, laskekaapa huviksenne kuinka jalomman teon ja huomattavasti enemmän lahjoittaa tämä henkilö joka antaa 420€ nettotuloistaan 10€, tai kuinka paljon teillä itsellänne on suurempi sydän kuin maailman rikkaimmilla ja ahneilla ihmisillä on?
Älkää antako isojen lukujen hämätä, suhteuttakaa se aina hyväntekijän omaisuuteen.