Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei naisia kiinnosta tietokoneet?

Vierailija
10.08.2015 |

Siis tietysti facebookissa ja instagramissa notkutaan päivät pitkät jakamassa peppukuvia, mutta sen syvemmin tietokone aparaattina ei tunnu naisia kiinnostavan. Mistä johtuu? Älyn puute?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai nuo kiinnosta suurinta osaa miehistäkään. Sen verran otetaan selvää, mitä pakko on, että kone toimii.

Vierailija
2/38 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset elää tunteella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokonealalla on paljon ihmisiä, myös naisia. Useimmille tietokone on kuitenkin vain väline, ei itseisarvoisen kiinnostava asia. Esimerkiksi minua kiinnostaa se, miten voin käyttää tietokonetta työssäni. Älyn kanssa tietokonekiinnostuksella ei ole mitään suoraa yhteyttä. Ihminen voi olla huippuälykäs eikä lainkaan kiinnostunut tietokoneista. 

Vierailija
4/38 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei kiinnosta?

Vierailija
5/38 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla johtuu yksinkertaisesti siitä, että koodaan työkseni 8 tuntia päivässä ja sen jälkeen ei nappaa tämä masiina yhtään enempää kuin Facebookin ja AV:n verran. 

Vierailija
6/38 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kiinnosta?

Työpaikan helpdeskin parhaat auttajat ovat naisia, saavat yleensä ongelmat ratkaistua ihan itse ja nopeasti ilman taustatuen apua :)

Vierailija
7/38 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä vetäisi ihan noin suoria johtopäätöksiä. Pidän itseäni keskinkertaisella älyllä varustettuna, jopa hieman tyhmänä, huippufiksu en ole missään nimessä. Silti olen kiinnostunut tietokoneista ja on tullut myös vaihdeltua komponentteja ja leviteltyä lämpötahnoja.

Työkavereinani on fiksuja naisia, joita tietokoneasiat eivät vaan yhtään kiinnosta ja ovatkin välillä hämmentävän avuttomia atk:n kanssa. Luulen että tämä kumpuaa kasvatuksesta; tytöt laitetaan leikkimään prinsessaleikkejä ja kotia kun isät ottavat poikalapsensa mukaan rakenteluun ja tekniseen nikkarointiin.

-nainen30v

Vierailija
8/38 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, toisia kiinnostaa toisia ei.

Vierailija
9/38 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 17:06"]

Ei kai nuo kiinnosta suurinta osaa miehistäkään. Sen verran otetaan selvää, mitä pakko on, että kone toimii.

[/quote]

Ei ehkä niin paljon, että rupeaisivat ammatikseen tietokoneiden kanssa työskentelemään, mutta kyllä selkeästi enemmän kuin naisia. Olen tietotekniikan DI ja kun juttelen miesten kanssa tietokoneista, he ovat aina kiinnostuneita siitä, mitä fyysisesti tapahtuu tietokoneen sisällä, kun esim. pystyt juttelemaan sekunnin sadasosien viiveellä jollekkin ihmiselle toisella puolella maailmaa. Heitä kiinnostaa miten informaatio siirtyy paikasta toiseen, miten tietokone ymmärtää numeroita, osaa laskea jne. Naisia eivät yksinkertaisesti tälläiset asiat kiinnosta.

Vierailija
10/38 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä facebookkia tms. Tietokone, kuten kännykkäkin on minulle vain työväline/elämää helpottava väline. En käy koneella kuin laskuja maksamassa tai tekemässä jotain Exel-taulukoita. Kerran jouduin hakemaan uudet näytönohjaimen ajurit ja poistamaan edelliset ja asentamaan uudet, v*tutti koko rumba. Ei yksinkertaisesti kiinnosta se tietokoneen toiminta, pääasia että sillä saa ne fucking laskut maksettua, en jaksa sitä varten nähdä älyttömästi vaivaa... Olen siis ehkä vain laiska.

Vierailija
11/38 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisia kiinnostaa melkein pelkästään höpöhöpöjutut kuten muoti, ruoka ja muut yhdentekevät asiat. Älykkäät miehet ovat kiinnostuneita teknologiasta, filosofiasta jne. Eipä ihme että miehet tätä maailmaa pyörittävät ja tekevät kaikki keksinnöt. Jos naisista olisi kiinni, elettäisiin vieläkin (kauniiksi koristelluissa) luolissa.

Vierailija
12/38 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua kiinnostaa ja olenkin alalle kouluttautunut sekä vastannut useamman sadan ihmisen lähitukena toimimisesta. 

T. 22v nainen

Vierailija
13/38 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 17:25"]

Jos naisista olisi kiinni, elettäisiin vieläkin (kauniiksi koristelluissa) luolissa.

[/quote]

Repesin.

t. ikiteekkariäijjä

Vierailija
14/38 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyn puute vaivaa, mutta ainoastaan sinun piireissäsi. Jos kävelisit välillä lähipubia pidemmälle, niin johan niitä älykkäitä naisia alkaisi löytyä.

Vierailija
15/38 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa minua tietokoneen toiminta, vaikka en niistä kauheasti tajuakaan. Tarkoitan että kiinnostaisi jos joku opettaisi/voisi opiskella jostain. Olin kuitenkin ainoa tyttö yläasteen ATK-valinnaisessa, ja petyin suuresti kun opettajaksi vaihtui tyyppi jota ei kiinnostanut vittuakaan joten opettelimme Wordin käyttöä ja sen sellaista täysin triviaalia juttua, kun taas entisen opettajan tunneilla oli ohjelmoitu. 

-N16 

Vierailija
16/38 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin tietsikka toimii moitteitta, minua ei kiinnosta tekniikka. Jos alkaa temppuilla, niin vähäisen älyni avulla yritän miettiä, missä vika. Töpselin osaan työntää pistorasiaan! Tietsikka on mulle renki, ei isäntä. Ja insinöörit ovat erikseen, minä olen tyhmä humanisti. Niinhän tällä palstalla humanisteista on sanottu. Että silleen.

Vierailija
17/38 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No moniko täällä haluaisi keskustella DI-naisen kanssa Arduinon hakkeroinnista? On niitä parempiakin palstoja siihen.

Vierailija
18/38 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 17:31"]

Kiinnostaa minua tietokoneen toiminta, vaikka en niistä kauheasti tajuakaan. Tarkoitan että kiinnostaisi jos joku opettaisi/voisi opiskella jostain. Olin kuitenkin ainoa tyttö yläasteen ATK-valinnaisessa, ja petyin suuresti kun opettajaksi vaihtui tyyppi jota ei kiinnostanut vittuakaan joten opettelimme Wordin käyttöä ja sen sellaista täysin triviaalia juttua, kun taas entisen opettajan tunneilla oli ohjelmoitu. 

-N16 

[/quote]

Mitä haluaisit oppia? Ohjelmointia? Miksi jonkun pitäisi lusikoida se tieto päähäsi? Sitä on rajattomasti saatavilta tästä internet-jutusta. Älä odota että joku opettaisi vaan OPETTELE mitä haluat opetella. Kuukkeliin kuukkeloimaan tietoa aiheesta kuin aiheesta. Mitä eroa sillä on luetko sen itse vai paapattaako joku lihasäkki sen sinulle korvan kautta sisään. Muuta kuin että jälkimmäinen on hitaampaa.

Ei minulle kukaan mitään opettanut kun olin ikäisesi 80-luvulla. Ahmin tarvittavat tiedot ihan itse Mikrobitti/Printti yms tietokonelehdistä ja itseopetin itseni ohjelmoimaan. Oli vähän pakko kun piti opetella purkamaan kopiointisuojauksia että sai kaverilta pelejä. Tietysti osallistuin ATK-tunneille tappaakseni aikaa, yhtään mitään siellä en oppinut mitä en olisi itseopetellut jo aiemmin.

Älä ole passiivinen, ota tieto haltuun ja käytä sitä.

t. ikiteekkariäijjä

Vierailija
19/38 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tietotekniikka on niin paljon vaikeampaa kuin 80-luvulla, että oppiminenkin on vaikeampaa. Koneissa on kapasitetti moninkertaistunut exponentiaalisesti.

Vierailija
20/38 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 17:52"]

Nykyään tietotekniikka on niin paljon vaikeampaa kuin 80-luvulla, että oppiminenkin on vaikeampaa. Koneissa on kapasitetti moninkertaistunut exponentiaalisesti.

[/quote]

Pötyä, perusteiden kannalta on merkityksetöntä jyskyttääkö prosessori 1Mhz vai 3GHz tai onko muistia 64kt vai 8Gb. C:ssä on silti ihan yhtä monta avainsanaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan