Terveisesi vapaaehtoisesti lapsettomille yli 3-kymppisille.
Kommentit (23)
Jotkut jopa vasta 40-vuotiaina. En patistaisi, mutta kannustaisin lapsen hankintaan. Oma lapsi on niin ihana. Sitä ei voi tajuta, kun ei ole kokenut sitä.
Sanotaan nyt niin että välillä antaisin melkein toisen käteni jotta saisimme olla miehen kanssa taas kaksin ja toimia täysin itsekkäästi mutta siltikään en/mme 5v ja 3½v lapsista luopuisi:-)
Se kertoo oikeastaan täydellisesti sen rakkauden määrän mitä voi kokea vain omaa lastaan kohtaan ja kertoo myöskin sen mistä lapseton jää paitsi.
-äitix2 jolla tänään 31v synttärit-
sitten ehkä vääntää niitä mukuloita. Moni itsekin lapsi tekee lapsia ja sekään ei ole hyvä juttu. :( Näitä tilanteita olen nähnyt. t. ap
Lämpöä ja iloa voi jakaa läheisilleen, vaikka itsellä ei ole lapsia. Monesti onkin paremmin aikaa jakaa huomioitaan, kun elämä ei pyöri vain sen oman pikku perheen ympärillä.
Ja kyllä täällä palstailee myös vapaaehtoislapsettomia, niin kuin minä. Saa täältä monesti hyvät naurut ja joskus on ihan asiallistakin juttua.
yrittäkää ymmärtää meitä lapsellisia ja sitä, että välillä ne lapset jopa itkevät, vaikka eivät kiusallaan.
Vaikka oma lapsi onkin " ihan kiva" , niin kyllä vaan on niin paljon helpompaa vaan hoitaa muitten lapsia :D
Uskon että tunnette hyvin itsenne ja tiedätte mitä teette.
itsekkyys katoaa, ainakin toivottavasti). Kaikista ei ole vanhemmiksi eikä kaikkien pidä siihen edes ryhtyä. Pitää olla valmis luopumaan todella monista asioista. Paljon tietysti saa tilalle, mutta onko se sitä, mitä haluatte, se teidän täytyy itse miettiä.
Itse näen työssäni opettajana paljon lapsia ja nuoria, joiden vanhemmat eivät kykene tasapainoiseen, vastuulliseen vanhemmuuteen. Suruissani mietin usein, että lapsen hankkimiseen pitäisi olla ajokortin kaltainen tutkinto. Niin monen vanhemman ei olisi kannattanut hankkia lapsia ollenkaan.
Vierailija:
Jos olette tosi itsekkäitä ihmisiä niin en suosittele lasten tekoa. Siihen on yleenso biologinen kutsumus niillä, jotka haluat vanhemmiksi.
Itsekkyys on ihmisessä biologisesti huono piirre. Mutta luonto hoitaa, itsekkäät ihmiset eivät lisäännyt sillä näkevät jopa omat jälkeläiset rasitteena.
mies tai nainen pakottaa kumppaninsa luopumaan vauvahaaveista.
Nainen ei ole NAINEN jos ei koe äitiyttä.
Nainen on luotu äidiksi ja lisääntymään tänne on tultu. :)
Itse olen käynyt läpi vuosien tahattoman lapsettomuuden ja sanoisin, että olkaa kaikki onnellisia joille lapset tai lapsettomuus on valinta!
Lässynlässyt niille joista vain äitiys on tehnyt naisen (aika säälittävää). Pyritään kaikki tekemään elämästämme onnellista ja annetaan se oikeus toisillekin!
Minä mietin pitkään, kannattaako tällaiseen maailmaan tehdä lapsia. Ihmiskunta on hyvää vauhtia tuhoamassa maapalloa, ja voi olla, että meidän sukupolvemme lapset joutuvat aikuisina elämään erittäin vaikeissa olosuhteissa, kiitos meidän ja parin edeltävän sukupolven. Silti itsekkyyttäni halusin lapsia, ja joka kerta huonoja uutisia kuullessani tunnen pientä syyllisyyttä.
että eikö nämä terveiset mene ihan hukkaan...Miksi kukaan omasta halustaan lapseton palstailisi täällä? Paitsi ehkä todetakseen, että tuli tehtyä viisas valinta, kun me mammat kuulostetaan varmaan aika usein täysin ääliöiltä. Mutta jos joku vapaaehtoisesti lapseton tätä nyt sitten lukee, niin mun terveiseni ovat, että nauttikaa :-).
Näin juuri ajattelimme tehdä. Kukin elää niin kuin OMALLE kohdalle parasta on. Muut eivät voi tietää mikä kenellekin on se maailman ihanin juttu. :) t. ap
Tiedätte varmasti itse, että onko päätös kohdallanne oikea. Itse tultuani vanhemmaksi olen alkanut miettimään, että vanhemmuus ei sovi todellakaan kaikille. Siihen täytyy tuntea täydellistä kutsumusta.
Vaikka lapset tekevät minut onnelliseksi ja äitiys on omin roolini, niin se ei mielestäni tarkoita sitä, että sama pätisi jokaiseen.
koulut yms. Joten on ihan hyvä, että he maksavat eläkkeemme. :) t. ap
mut eikö tunnu että jotain mahtavaa jää kokematta?