Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kelvotonta isää pakko antaa lasten tavata?

Vierailija
10.08.2015 |

Isä humalassa jokaisella tapaamisella. Vaihtelevia kumppaneita paikalla, ja vieraita. Tapaamisia saattaa olla myös uusien kumppaneiden luona.
Koskaan ei valmisteta ruokaa.
Lapset ala-asteella, ja isä jotenkin aivan vieraantunut lasten arjesta.
Itse olen surullinen ja pelokas tapaamisten suhteen.
Harmittaa lasten puolesta kun aina tulee pelkkiä pettymyksiä.
Onko siis huonokin isä parempi kuin ei isää lankaan?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä sossuun yhteyttä. Ja neuvolaan. Ja ties minne. Ei ole lasten etu käydä tuollaisissa tapaamisissa.

Vierailija
2/31 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä useamman lapsen teit sen kanssa? Oli niin pakko saada lapsia, että kelpas kuka tahansa siittämään?
Ei kai kukaan voi pakottaa ketään tekemään ruokaa. Pääasia, että sitä ruokaa saa syödäkseen. Ravintolaruoka tai aiemmin valmistettu ruoka on ruokaa sekin. Vai uudet naisetko sua nyt harmittaa? Oletko vähän yksinkertainen, kun tämmösiä kyselet. Tietenkään ei tartte luovuttaa lapsia humalassa olevalle ihmiselle! Oletko tosissasi luovuttanut? Pitäis tehdä lasu ilmoitus teistä molemmista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juopuneet aikuiset kyllä on huono merkki. Miksei voisi olla hetken (tunnin pari) ja hakisit pois? Saatko kakkaa niskaan siitäkin?

Vierailija
4/31 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut yhteydessä... Sieltä vaan kannustetaan tapaamaan isää, kun suhdetta halutaan tukea. Lapset aina ihan rikki tapaamisten jälkeen. Siksi mietinkin, että kenen etu tämä voi olla. Onneksi tapaamiset eivät toteudu kovin usein.

Vierailija
5/31 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan kakkaa niskaan.
Ja ei en ole mielestäni yksinkertainen. Lapset ovat minulle rakkaita. Miehen elämä jotenkin lähti väärille raiteille eron jälkeen. Lapsia en luovuta humalaiselle, tietenkään. Mutta viikonlopun aikana juovat alkoholia. Ja ei uudet kumppanit eivät harmita, mutta laskujeni mukaan esitteli neljännen lapsille. Ja kyllä ravintolassa syöminen olisi hyvä asia, mutta kun ei syödä oikeastaan yhtään mitään, karkkia ja sipsiä.

Vierailija
6/31 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että eivät saa koko viikonloppuna ruokaa :D

Vierailija
7/31 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista vastauksista. Lasun huutelu ei nyt valitettavasti auta, olen itsekin harkinnut asiaa. Mutta päätynyt olemaan muuten yhteydessä, ja ei en saa apua sieltä, lastensuojelu haluaa vain tukea suhdetta etävanhempaan.

Vierailija
8/31 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/31 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Juodaan alkoholia" ja "ollaan kännissä" on kaksi eri asiaa. Jos sinä et lasten seurassa juo tippaakaan, niin ei alkoholin nauttiminen kohtuudella lapsia pilaa. Jos ollaan humalassa, niin se on tietenkin todella nou nou. Mistä tiedät, että kännäävät? Jos lapsi kertoo, että juovat kaljaa, niin se ei vielä tarkoita, että ovat kännissä.

Lasten reagointi isäviikonlopun jäljiltä voi kieliä monesta muustakin asiasta. Esim. ihan vaan ikävästä. Ikävästä isään ja siitä ikävästä, mitä tunsivat poissaollessa sinua kohtaan.

Vierailija
10/31 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:35"]

"Juodaan alkoholia" ja "ollaan kännissä" on kaksi eri asiaa. Jos sinä et lasten seurassa juo tippaakaan, niin ei alkoholin nauttiminen kohtuudella lapsia pilaa. Jos ollaan humalassa, niin se on tietenkin todella nou nou. Mistä tiedät, että kännäävät? Jos lapsi kertoo, että juovat kaljaa, niin se ei vielä tarkoita, että ovat kännissä.

Lasten reagointi isäviikonlopun jäljiltä voi kieliä monesta muustakin asiasta. Esim. ihan vaan ikävästä. Ikävästä isään ja siitä ikävästä, mitä tunsivat poissaollessa sinua kohtaan.

[/quote]

Mitä sinäkään toisten asioista luulet tietäväsi?

Vierailija
11/31 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain lapset kesken pois ja kyllä olivat humalassa. Kumpikaan ei pysynyt pystyssä. Lapset eivät kertoneet alkoholin juomisesta. Ja ei en juo itse tippaakaan kasten aikana.
Ap

Vierailija
12/31 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aikuiset olivat humalassa. Ja minusta ei ole kohtuutonta toivoa että jos isä tapaa lapsia kerran kuussa, sinä aikana ei alkoholia käytetä.
Ap

Vierailija
13/31 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on juuri niin vastuutonta, että teeskennellään niin kauan että saadaan tapaaminen järjestettyä ja sitten yritetään juoda salaa. Kaikesta syytetään silti lähivanhempaa kovaan ääneen. Näistä ihmisistä pitää vain enemmän tuoda esiin julkisesti se oikea karva, nykyään liikaakin hyysätään näitä viinaanmeneviä etävanhempia lasten kustannuksella.

Vierailija
14/31 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavalla kerralla ota videota, mistä käy vanhemman kunto ilmi. Ehdoton ei sille, että lapset nuin kännisen isän luona. Ei, ei ja ei. Humalaisia näkee aina, mutta asia on eri, onko kyseessä ihminen, jonka pitäisi olla turvallinen vai joku ihan uppo-outo.
Ja kyllä, saatan olla ehdoton mutta puhun kokemuksesta. Alkoholisti-isän luona käyminen tekee hallaa lapsen mielelle. Itse saan sillointällöin vieeläkin paniikkikohtauksen isän soittaessa humalassa ja olen 24. Joten todista viranomaisille että isä humalassa, jos länkyttävät tapaamisoikeuksista niin viet asiaa niin kauan eteenpäin että joko viranomaiset tai isä ymmärtää, mitä paskaa tekevät!

Vierailija
15/31 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ottaa yhteyttä lastenvalvojaan ja keskustella miten tapaamiset saisi järjestettyä turvallisesti, erilaisia tukimuotoja on ja tapaamisten kestoa voisi ehkä lyhentää? On se isä tärkeä eikä minusta alkoholismi ole syy katkaista lasten välejä isään, vaan turvata tapaamiset lasten hyvinvoinnin kannalta sopiviksi. Esim. Valvotut vaihdot, jossa isä puhallutetaan ja päivän mittainen tapaaminen tm.

Vierailija
16/31 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 14 ja 15.
Juuri tuollaista. Teeskennellään, että kaikki on hyvin. Syytetään minua kaikesta, huudellaan että äiti on ihan paska kun estää tapaamiset. Ollaan selviä kun lapset menevät, mutta korkki aukeaa heti kun lähden.
Tuntuu, että etä saa ymmärrystä ja häntä tuetaan ja suhdetta lapsiin. Raskaita viikonloppuja kaikille.
Ja todella siellä ei ole ollut ruokaa koko viikonloppuna.

Vierailija
17/31 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on just niin tätä. Ymmärretään ja tuetaan isää. Oma isäni oli alkoholisti ja niin toivoin, että ikinä ei olisi tarvinnut mennä hänen luokseen. Toivoin jopa isän kuolemaa, että helvetilliset viikonloput olisivat loppuneet.
Nyt jo aikuinen alkoholistin lapsi

Vierailija
18/31 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/31 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa ettei lastensuojelusta ole ollut apua. Tee kirjallinen huolen ilmaus ja lähetä se myös johtavalle sossulle ja pyydä lasusta kirjallinen vastine siitä, että miksi isän vanhemmuuden ongelmiin ei puututa. Kirjallisena eivät ehkä uskalla vähätellä huoltasi ja vastuu siirtyy heille.
T.aikuissosiaalityön sosiaaliohjaaja

Vierailija
20/31 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli lapsena paska isä. Voin sanoa että olisi parempi jos isää ei olisi ollut ollenkaan