Ottaisitko sinä mielisairaan puolison jonka avulla loppuelämä on turvattu
Siis on perintöä, metsää, talo, mökki ( talviasuttava) 2 uutta autoo, vene...Mistään ei ikinä puutetta paitsi puolisosta joka ei käy ihan täysillä...On masennusta, rauhoittavat lääkkeet, psyykelääkkeet, psykoosilääkkeet, unilääkkeet.. Noita on vedetty 20 sekaisin. Miten olis ?
Kommentit (25)
En ottaisi ketään ns. "hyötytarkoituksessa". Jos ap oikeasti edes harkitset tuollaista et taida itsekään käydä ihan täysillä.
En ottais. Vois oma elämä jäädä lyhkäseks moisen hullun kanssa.Arvostan omaa elämääni liikaa pilatakseni sen tuollaisesta syystä.
No en todellakaan ottaisi tuollaista. Mammona ei korvaa turvallisuudentunnetta, ja ailahtelematonta elämää.
En ottaisi, mutta koska sinä varmaan otat, suosittelisin kehoittamaan miestä menemään lääkärille tarkastuttamaan lääkearsenaalinsa. Jos lääkitys on kunnossa, niitä ei kourallista tarvitse syödä. Varsinkaan psyykelääkkeitä. Monen lääkkeen yhteisvaikutus voi myös pahentaa oireilua.
T.psyk.sh
En ikipäivänä ottaisi hullua ristikseni. Koko ajan saisi olla varpaisillaan, toinen ei olisi koskaan oma itsensä koska on aina jollakin tavoin lääkitty (huumeissa) ja jos lääkkeet jättää pois, niin siitähän vasta riemu repeää. Hullu mikä hullu, joku toinen saa ottaa, minä kierrän kaukaa. N38
Mitä rahan takia ottamiseen tulee, niin äkkiäkös hullu perintönsä tuhlaa, jos sitä ei ole holhoukseen eli edunvalvojan alle haettu. Eli en. Ei ne hullun rahat sinun ole....
En ottaisi rahojen vuoksi, mutta jos rakastaisin niin eipä noi lääkkeet haittaisi.
-yks mies
Mua lähinnä kiinnostaa millainen ihminen on ihmisenä ja kuinka hyvä meillä on olla keskenämme. Voiko toiseen luotta jne.
En voi ymmärtää ihmisiä jotka pelailevat toisten kustannuksella.
En. En haluisi elämääni yhtään sairasta sekopäätä vaikka hänen myötä saisin linnan. Koskaan en ole niin epätoivoinen, että sellaiseen elämäni pistäisin. Mielummin ottaisin ahkeran, mutta köyhän miehen, jolla on pää kunnossa ja kaikki kotona. Yhdessä saisimme hyvän elämän, jota voi sanoa elämäksi eikä kulissiksi. N39
Tykkäisinkö minä siitä puolisosta?
tiedän ihmisiä, jotka ovat olleet masentuneita ja ahdistuneita ja käyttäneet erilaisia rauhoittavia ja mielialalääkkeitä lääkkeitä koko elämänsä psykoosilääkkeitäkin joskus, jotkut olleet osastohoidossakin ja ovat olleet hyviä puolisoita ja äitejä ja rakastettavia ihmisiä. On ollut vuosikymmeniä kestäneet parisuhteet jne. Ovat usein sillä tavalla luotettavia, että tietävät, mihin pystyvät ja mihin eivät ja lupaavat vain sellaista, mihin tietävät pystyvänsä. Sellaisen kanssa voisin olla yhdessä, oli perintöä tai ei.
Ja sitten on niitä toisenlaisia hulluja, jotka tautinsa lisäksi tai sen takia ovat väkivaltaisia, katkeria, häilyväisiä ja epäluotettavia. En minä sellaisen kanssa missään tapauksessa.
hullujakin on siis monenlaisia.
En ottaisi, jos tuon kaiken tietäisin etukäteen.
En ottaisi sitä pilkkaa, jota ihmiset syytäisivät niskaani tai takanapäin siitä, että "RAHAA se vaan nai!"
En ottaisi sitä riskiä, että mielenterveyshäröinen pimahtaisi ja listisi minut, sillä ei tarvitse kuin alkoa tuohon, niin onhan jo sekopää.
Enkä ottaisi sitä riskiä, että mielenterveys ongelmaisen lähisuku vetäisi läheisensä kuoltua käräjille siitä, että olin vain hyväksikäyttänyt hyväuskoista sairasta!!!
Ei myöskään oma itsetuntoni ja oikeudentajuni sallisi RAHAN takia avioitua. Raha ei saa olla motiivi avioliitolle, vaan rakkaus! Ja siis ei rakkaus rahaan, vaan aitoon ihmiseen, oli tämä sitten rikas tai köyhä tai tavisperuspekka.
Myöskin vakavammat mielenterveyshäröinen voivat olla jopa este avioitua, koska toista saattaa voida hyväksikäyttää, ja läheiset voivat siksi vetää käräjille.
Monella voi myös olla edunvalvoja, jolloin niihin rajoihin ei edes pääsisi käsiksi, vaikka rahaa tavoittelisikin tuollaisessa tapauksessa.
Kaikki nuo samat asiat ja enemmänkin on mun miehellä, ja vielä normaali päästään. Plus hän on vielä ensirakkauteni, unelma mieheni. Hyvä säkä käynyt mulla ♥
Vastaa mielummin ( kuin ,että täällä sitä kyselet) ensin itsellesi kysymykseen: Kumpi minua todellisuudessa kiinnostaa enemmän?
Eli rahako, vaiko rakkaus sinulla vetää lopulta sen 'pidemmän korren' asiassa ?
Ongelma asiassa on sinulla siis jo selvillä, mutta päätöksen sen suhteen voit tehdä vain sinä itse.
Tee siis päätöksesi ja valmistaudu kantamaan siitä myös vastuusi.
Riittävätkö rahkeesi siihen ,sitä täällä on todellisuudessa kenenkään mahdoton tietää.
Mielisairaus ei ole minulle välttämättä parisuhteen este, mutta toisaalta raha ei myöskään ole sen tavoite.
Minä kultakaivaja ja tykätä! Kerto heti mistä löytä?