Kamala äiti naapurissa
Olen tässä n. 3-4kk kuunnellut naapurimamman huutoa ja kiehuntaa lapsillensa. Lapset itkevät ja parkuvat mutta äiti sen kuin jaksaa huutaa. Joskus heittänyt muksunsa käytävään itkemään ja sulkenut oven niin että lapsi ei pääse sisälle. Tuntuu tosi pahalta. Olemme seinänaapureita, tosin ainoa "yhdistävä" seinä on kiviseinä, mutta siitäkin huolimatta olen herännyt aamulla siihen kun mamman rääkyhuuto käy. Äiti vaikuttaa super hermoheikolta, käytävässä valittaa lapsilleen että ei saa tehdä sitä (hypähtää portaissa, kantaa reppua kädessä kun pitäisi olla selässä..) aivan lopen turhautuneena.
Onko muilla tällaisia naapureita?
Kommentit (41)
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:57"]Kauanko lapsi itkee siellä rapussa? Mä olen omakotitalossa laittanut huutavan lapsen muutaman kerran jäähylle ihan pihalle asti, jopa pieneen pakkaskeliin, kun puhe ei ole mennyt perille ja on kiukkuamisellaan meinannut herättää juuri nukahtaneen pikkusisaruksen. Ihan varmasti lapsi siellä jäähyllä ensin huutaa ja koittaa kaikin keinoin saada sen huomion. Eli olisiko vaikka niin ahdas asunto, että käyttää rappukäytävää jäähypaikkana? Eri asia tietysti, jos ovat vaikka puolikin tuntia rapussa itkemässä.
[/quote]
Pakkasessa seisottaminen on pahoinpitelyä. Kysy neuvolasta.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 01:10"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:52"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:48"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:28"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:20"]Kauheaa :\ Varmaan tulee miljoona alapeukkua, mutta tekisin lastensuojeluilmoituksen. Äiti saattaa olla masentunut tai muuten vaan vaikka hemmetin väsynyt, mutta jotain apua se tarvitsee. Voi lapsiparkoja :(
[/quote]
Niin.. Mitä nyt oon vauva.fi lukenu nii ne joista pitäis lasuilmotus tehdä niin niistä ei tuu itselleni kuin harmia. Toki olen ajatellut tekeväni ilmoituksen, lapsen itku käytävässä ja "äiti päästä sisään" ulina oli sydäntä raastavaa..
[/quote] Tollanen akuutti tilanne niin miks et soita poliisille? Kyllä ihmettelen ihmistä joka kuuntelee "sydäntä särkevää" itkua eikä soita poliisia tarkistamaan tilannetta jos ei itse puutu.
Kaikki me ollaan yksilöitä eikä ap.lla tunnu olevan käsitystä milloin lapsi itkee hätää tai milloin se itku on feikkiä. Ja jälleen: provosoin sinua pohtimaan sitä että jos lapsella on hätä johon äiti ei vastaa niin soita poliisi paikalle. Niin itse tekisin.
[/quote]
Se vaan on fakta, että ei tuollaisessa tilanteessa poliisi tule paikalle. Ei tuo mikään akuutti hätä ole, kun lasta ei pahoinpidellä. Mutta puututtava tuohon toki on, suosittelen lastensuojeluilmoitusta.
[/quote]
Tulee poliisi jos lapsi suljetaan kodin ulkopuolelle eikä päästetä sisälle. Tämä ei ole mutu-asia vaan poliisi tulee erilaisiin perheriitoihin, tuollainen asia ei ole vähäteltävä juttu vaan asia jonka poliisi tutkii. Siellä saattaa olla meinaa mamma aineissa tai muute pihalla. Enkä tarkoita että tuossa on aina jotain väärin mutta poliisi on hyvä kutsua jos tuntuu siltä että lapsi voi huonosti JUURI NYT -silloin on tilanne päällä.
[/quote]
Jos lapsi on vain max minuutin ulkona niin ei poliisi siihen puutu. Ap ei ole kertonut kuinka kauan lapsi on rapussa.....
Surullisia vastauksia. En voi ymmärtää, että tuo on jonkun mielestä ok toimintaa. Toki jokaisella menee joskus hermo, joskus huudetaan, itketään, sovitaan. Mutta ei jatkuva raivoaminen ja huutaminen kuulu normaaliin elämään. Nuo ovat ihan kaksi eri asiaa, korottaako silloin tällöin ääntään ja ärähtää, vai huutaako koko ajan. Ei lapsille voi opettaa tuollaista riitelyä.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 01:10"]
Itse pidän pahana tuota rappukäytävään/ulos eristämistä. Merkitystä on myös sillä mitä se vanhempi suustansa päästää raivosi tai ei...
Meillä kun nuo muksut välillä ottavat rajusti yhteen, niin tulee siinä itsekin huudettua, jotta saa äänensä kuuluviin. Tuo eristäminen ulos itkemään on kuitenkin pahasta. Pitäisi aikuisen ihmisen se tajuta, että lapsi kaipaa huomiota, eikä eristämistä. Turvallisuuden tunne järkkyy, kun pistetään häpeämään sitä ettei osata kanavoida huomionkaipuuta oikein.
[/quote]
Se jäähyaika voi ainoastaan olla rauhoittumisen vuoksi, sitten kun ei enää kiljuta niin keskustellaan siitä miten voisi kanavoida sitä raivoaan. Meillä ihan senkin takia, että vauva nukkui, pakko laittaa lapsi kiljumaan huutonsa muualle ja nopeasti rauhoittuikin keskustelutasolle. Hyvä keino.
Olen myös tällaisena koliikkihelvettinä kiroillut lapselleni ja kerran nimittelin häntä rumasti. En silti ajattele, että tässä nyt olisi aivan kauheat traumat takana kun äiti kerran meni nimittelemään. Pyysin sitten häpeillen anteeksi typerää käytöstäni ja kerroin, että äiti sanoi ihan ajattelemattomia valheellisia asioita koska oli niin väsynyt ja ärsyyntynyt.
Oikeasti, eikö äitien maailmaan mahdu yhtään ymmärrystä? Tuntuu kaikki ymmärtävän vain ja ainoastaan siihen asti mitä itse on erehtynyt tekemään? Virheitä ei sallita, ei ainakaan sellaisia mihin itse en ole syyllistynyt. ;) Aika mustavalkoista jotenkin..
Mä en kuolisi järkytykseen vaikka kuulisin, että jollain on pinna kerran tai kaks palanu ja tukistanu lasta, vaikka itse en ole sitä tehnyt. Mutta oikeesti, vähän rajaa siinä ehdottomuudessa, joskus pienten lasten kanssa vaan menee hermot. :D
Pitäkää vaikka maailman kamalimpana äitinä, jos näkisitte mitä meidän aika on 99,9%:sti, niin on ihanaa, rakkaudentäytteistä ja lämmintä. Paljon keskustelua ja äiti joka aina kuuntelee. Mutta kun kerran nimittelin, olen kamala. :D
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 01:12"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 01:12"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:54"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:51"]Siis mikä siinä ulos laittamisessa on niin järkyttävää? Lapsi on vaikka läpäissyt pikkuveljeä ja äiti komentanut ulos hetkeksi kun hermot menny? Onko oikeasti nykyään kaikki lasuasioita?! Eihän tässä uskalla enää edes suuttua lapsille :D eikö teillä muilla lapsilla tule päivittäin kinaa lasten välillä? Onnekkaat... Kyllä minua vaan tarpeeksi pitkään jatkunut lasten kitinää ja riita saa ärsyyntymään ja saatan karjastakin, että "NYT LOPPU!" Vähänkö täällä on täydellisiä äitejä kun lukee :D
[/quote]
No voi jessus. Kyllä sellaisen perus kilahtamisen erottaa jatkuvasta raivoamisesta. Olen itse asunut tuollaisen raivoavan äidin alakerrassa, ja siinä ei ollut mistään satunnaisesta äänen korottamisesta kyse. Äiti huusi aivan joka päivä, aamulla heräsin siihen ja iltaisin en saanut sen takia unta. Sydäntäsärkevää kuunnella lasten itkua. Villi veikkaus, että tällaisissa tapauksissa käytetään myös fyysistä väkivaltaa.
[/quote] Sinä mahdollistat tilanteen jatkumisen. Poliisille saa ja pitää soittaa!
[/quote]
En mahdollistanut, tein lastensuojeluilmoituksen. En tiedä miten lopulta kävi, koska muutin pois.
[/quote]
Hyvä että teit ilmoituksen mutta poliisi lopettaa tilanteen missä lapsi elää. Tiedän tämän koska olin se lapsi joka olisi kaivannut poliisin puuttumista. Se on poliisin työ mennä auttamaan perheitä ja lopettaa nuo hetket.
Sellainen äiti joka pistää lapsensa pakkaseen: Mene sinne itse! Ota huomioon kun seisovat siellä kylmissään ettei iho ole niin karsaistunut kuin aikuisella.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 01:19"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 01:10"]
Itse pidän pahana tuota rappukäytävään/ulos eristämistä. Merkitystä on myös sillä mitä se vanhempi suustansa päästää raivosi tai ei...
Meillä kun nuo muksut välillä ottavat rajusti yhteen, niin tulee siinä itsekin huudettua, jotta saa äänensä kuuluviin. Tuo eristäminen ulos itkemään on kuitenkin pahasta. Pitäisi aikuisen ihmisen se tajuta, että lapsi kaipaa huomiota, eikä eristämistä. Turvallisuuden tunne järkkyy, kun pistetään häpeämään sitä ettei osata kanavoida huomionkaipuuta oikein.
[/quote]
Se jäähyaika voi ainoastaan olla rauhoittumisen vuoksi, sitten kun ei enää kiljuta niin keskustellaan siitä miten voisi kanavoida sitä raivoaan. Meillä ihan senkin takia, että vauva nukkui, pakko laittaa lapsi kiljumaan huutonsa muualle ja nopeasti rauhoittuikin keskustelutasolle. Hyvä keino.
Olen myös tällaisena koliikkihelvettinä kiroillut lapselleni ja kerran nimittelin häntä rumasti. En silti ajattele, että tässä nyt olisi aivan kauheat traumat takana kun äiti kerran meni nimittelemään. Pyysin sitten häpeillen anteeksi typerää käytöstäni ja kerroin, että äiti sanoi ihan ajattelemattomia valheellisia asioita koska oli niin väsynyt ja ärsyyntynyt.
Oikeasti, eikö äitien maailmaan mahdu yhtään ymmärrystä? Tuntuu kaikki ymmärtävän vain ja ainoastaan siihen asti mitä itse on erehtynyt tekemään? Virheitä ei sallita, ei ainakaan sellaisia mihin itse en ole syyllistynyt. ;) Aika mustavalkoista jotenkin..
Mä en kuolisi järkytykseen vaikka kuulisin, että jollain on pinna kerran tai kaks palanu ja tukistanu lasta, vaikka itse en ole sitä tehnyt. Mutta oikeesti, vähän rajaa siinä ehdottomuudessa, joskus pienten lasten kanssa vaan menee hermot. :D
Pitäkää vaikka maailman kamalimpana äitinä, jos näkisitte mitä meidän aika on 99,9%:sti, niin on ihanaa, rakkaudentäytteistä ja lämmintä. Paljon keskustelua ja äiti joka aina kuuntelee. Mutta kun kerran nimittelin, olen kamala. :D
[/quote]
Kuka on sanonut, että olet kamala kun kerran nimittelit? Ei kukaan. Niinkuin aikasemminkin sanottiin, niin joskus on ihan ok menettää hermonsa, mutta aamusta iltaan jatkuva huuto ja räyhääminen ei.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 01:18"]
Surullisia vastauksia. En voi ymmärtää, että tuo on jonkun mielestä ok toimintaa. Toki jokaisella menee joskus hermo, joskus huudetaan, itketään, sovitaan. Mutta ei jatkuva raivoaminen ja huutaminen kuulu normaaliin elämään. Nuo ovat ihan kaksi eri asiaa, korottaako silloin tällöin ääntään ja ärähtää, vai huutaako koko ajan. Ei lapsille voi opettaa tuollaista riitelyä.
[/quote]
No itse ainakin käskin vielä miettimään onko tätä raivoa oikeasti KOKO ajan vai esim kuuluu joku "NYT LOPPU, IHAN OIKEASTI!" kerran tunnissa kun lapset selkeästi tappelevat. Tai onko esimerkiksi perheessä koliikkilapsi jonka vuoksi sillä kamalalla äidillä voisi olla hermot vähän kireämpänä kuin normaalisti. Käskin miettimään ihan siksi, ettei tee vain hallaa perheelle turhasta lasusta. Jos edelleen on sitä mieltä, että aivan varmasti kannattaa lasu tehdä niin sitten uskon, että on oikealla asialla. Jos siis perheestä kuuluu JOKA päivä JATKUVAA karjumista ja sättii lapsia käytävilläkin, eli ns normaalikin puhe on sellaista ilkeää koko ajan.
Miten on ap?
Sairaat vanhemmat laittavat lapsen ulos kämpästä .me asutaaniin maalla ja koskaan ei oo lapsia tarvinnu pihalle heittää! Aina lasu jos huomaatte tollasta, se ei ole normaalia! Sairasta vallan käyttöä vanhemmilta
Vittu että palaa pinna näihin vastauksiin, kun kukaan ei tunnu ymmärtävän että apn tapauksessa kyseessä on toistuva raivoaminen. Ei kukaan ole sanonut ettei koskaan sais suuttua, korottaa ääntään jne.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 01:20"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 01:12"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 01:12"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:54"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:51"]Siis mikä siinä ulos laittamisessa on niin järkyttävää? Lapsi on vaikka läpäissyt pikkuveljeä ja äiti komentanut ulos hetkeksi kun hermot menny? Onko oikeasti nykyään kaikki lasuasioita?! Eihän tässä uskalla enää edes suuttua lapsille :D eikö teillä muilla lapsilla tule päivittäin kinaa lasten välillä? Onnekkaat... Kyllä minua vaan tarpeeksi pitkään jatkunut lasten kitinää ja riita saa ärsyyntymään ja saatan karjastakin, että "NYT LOPPU!" Vähänkö täällä on täydellisiä äitejä kun lukee :D [/quote] No voi jessus. Kyllä sellaisen perus kilahtamisen erottaa jatkuvasta raivoamisesta. Olen itse asunut tuollaisen raivoavan äidin alakerrassa, ja siinä ei ollut mistään satunnaisesta äänen korottamisesta kyse. Äiti huusi aivan joka päivä, aamulla heräsin siihen ja iltaisin en saanut sen takia unta. Sydäntäsärkevää kuunnella lasten itkua. Villi veikkaus, että tällaisissa tapauksissa käytetään myös fyysistä väkivaltaa. [/quote] Sinä mahdollistat tilanteen jatkumisen. Poliisille saa ja pitää soittaa! [/quote] En mahdollistanut, tein lastensuojeluilmoituksen. En tiedä miten lopulta kävi, koska muutin pois. [/quote] Hyvä että teit ilmoituksen mutta poliisi lopettaa tilanteen missä lapsi elää. Tiedän tämän koska olin se lapsi joka olisi kaivannut poliisin puuttumista. Se on poliisin työ mennä auttamaan perheitä ja lopettaa nuo hetket. Sellainen äiti joka pistää lapsensa pakkaseen: Mene sinne itse! Ota huomioon kun seisovat siellä kylmissään ettei iho ole niin karsaistunut kuin aikuisella.
[/quote]
Heh kukaan ei kyllä ehdi palella 20 sek aikana. :D Kyllä menee reilu minuutti ennen kuin iho ehtii edes vähän jäähtymään ja alkaa vilu tulla. Pakkasessa taas minuutteja olisi mielestäni suorastaan poliisille soiton paikka. Se on jo fyysistä rangaistusta, toisin kuin se että meinaa herättää vauvan ja ns merkiksi pistetään ulos todella lyhyeksi aikaa, alle puoleksi minuutiksi.
rääkyvä penska on hyvä laittaa vaikka ulos pakkaseen hetkeksi jäähtymään.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 01:22"]
Sairaat vanhemmat laittavat lapsen ulos kämpästä .me asutaaniin maalla ja koskaan ei oo lapsia tarvinnu pihalle heittää! Aina lasu jos huomaatte tollasta, se ei ole normaalia! Sairasta vallan käyttöä vanhemmilta
[/quote] heheehe :D Kaikenlaista jeesustelijaa sitä maa päällään kantaa.
Jatkuvan raivoamisen ymmärrän kyllä huolenaiheeksi, jos on oikeasti jatkuvaa ja jokapäiväistä.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 01:06"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:57"]
Kauanko lapsi itkee siellä rapussa? Mä olen omakotitalossa laittanut huutavan lapsen muutaman kerran jäähylle ihan pihalle asti, jopa pieneen pakkaskeliin, kun puhe ei ole mennyt perille ja on kiukkuamisellaan meinannut herättää juuri nukahtaneen pikkusisaruksen. Ihan varmasti lapsi siellä jäähyllä ensin huutaa ja koittaa kaikin keinoin saada sen huomion. Eli olisiko vaikka niin ahdas asunto, että käyttää rappukäytävää jäähypaikkana? Eri asia tietysti, jos ovat vaikka puolikin tuntia rapussa itkemässä.
[/quote]
Samoin olen tehnyt, lapsi on ehkä 15 sekuntia ehtinyt olla siinä ulkona, mutta tajuaa ekan "ÄITI YÄÄÄÄ HALUUN SISÄÄN" jälkeen hiljentyä. Koliikkivauvan kun olet laittanut viidennentoista kerran jälkeen nukkumaan, alkaa pikkuisen pinna kiristyä kun lapsi ulise vauvan taas hereille, mielummin sitten olen vienyt ulos, ollut korkeimmillaan siellä varmaan puoli minuuttia. Hui kamalaa.
Onko teillä jeesustelijat jotenkin erityisen helpot lapset? Yksi lapsi pelkästään eikä lasten välisiä tappeluita vai vasta vauvaissä? Vaiko todella lauhkean lehmän hermot, koska kuulostaa oudolta jos ei yhtään kykene ymmärtämään toisen ärsyyntymistä ulisevaan uhmaikäiseen. :D EI munua säälitä pätkääkään jos näen jonkun äidin vievän karjuva uhmiksensa jäähylle ja se on viimeinen pisara. Tai no... äitiä käy vähän sääliksi, tekee mieli halata.
Kamalaksi äidiksi sanominen on aika oksettavaa... pienten lasten kanssa on joskus rankkaa ja se on ihan normaalia, ei lastensuojeluasia. Pohdi, onko ihan oikeasti sitä karjumista koko ajan ja äiti vaarallinen lapsileen. Jäähyssä ei ainakaan ole mitään ihmeellistä.
[/quote]
On neljä lasta jotka tappelee, ei ole lehmänhermoja. Mutta koska kerrostaloissa asuu muitakin, en todellakaan lähetä lasta kaikuvaan rappuun ulisemaan, vaan omassa asunnossa hiljennän ne lapset. Ihan menen sanomaan lapsille että volyymit alas ja sitten on lapset hiljaa. Kun tarpeeksi kauan kieltää niin kyllä ne lopulta uskoo sanomista.
"Kivi kun kalahti marttyyriin, se sattui mua niin..."
Aivan hulluja äitejä liikkeellä. Voi lapsiparkoja. Miksi tehdä lapsia jos ne pitää pakkaseen laittaa? Meillä ei sitä ole koskaan tarvinnu. Terve auktoriteetti ja nyt jees eli kun kohtelet lapsia hyvin niin hekin älyävät nopeammin tavat. Usko pois.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 01:30"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 01:06"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:57"]
Kauanko lapsi itkee siellä rapussa? Mä olen omakotitalossa laittanut huutavan lapsen muutaman kerran jäähylle ihan pihalle asti, jopa pieneen pakkaskeliin, kun puhe ei ole mennyt perille ja on kiukkuamisellaan meinannut herättää juuri nukahtaneen pikkusisaruksen. Ihan varmasti lapsi siellä jäähyllä ensin huutaa ja koittaa kaikin keinoin saada sen huomion. Eli olisiko vaikka niin ahdas asunto, että käyttää rappukäytävää jäähypaikkana? Eri asia tietysti, jos ovat vaikka puolikin tuntia rapussa itkemässä.
[/quote]
Samoin olen tehnyt, lapsi on ehkä 15 sekuntia ehtinyt olla siinä ulkona, mutta tajuaa ekan "ÄITI YÄÄÄÄ HALUUN SISÄÄN" jälkeen hiljentyä. Koliikkivauvan kun olet laittanut viidennentoista kerran jälkeen nukkumaan, alkaa pikkuisen pinna kiristyä kun lapsi ulise vauvan taas hereille, mielummin sitten olen vienyt ulos, ollut korkeimmillaan siellä varmaan puoli minuuttia. Hui kamalaa.
Onko teillä jeesustelijat jotenkin erityisen helpot lapset? Yksi lapsi pelkästään eikä lasten välisiä tappeluita vai vasta vauvaissä? Vaiko todella lauhkean lehmän hermot, koska kuulostaa oudolta jos ei yhtään kykene ymmärtämään toisen ärsyyntymistä ulisevaan uhmaikäiseen. :D EI munua säälitä pätkääkään jos näen jonkun äidin vievän karjuva uhmiksensa jäähylle ja se on viimeinen pisara. Tai no... äitiä käy vähän sääliksi, tekee mieli halata.
Kamalaksi äidiksi sanominen on aika oksettavaa... pienten lasten kanssa on joskus rankkaa ja se on ihan normaalia, ei lastensuojeluasia. Pohdi, onko ihan oikeasti sitä karjumista koko ajan ja äiti vaarallinen lapsileen. Jäähyssä ei ainakaan ole mitään ihmeellistä.
[/quote]
On neljä lasta jotka tappelee, ei ole lehmänhermoja. Mutta koska kerrostaloissa asuu muitakin, en todellakaan lähetä lasta kaikuvaan rappuun ulisemaan, vaan omassa asunnossa hiljennän ne lapset. Ihan menen sanomaan lapsille että volyymit alas ja sitten on lapset hiljaa. Kun tarpeeksi kauan kieltää niin kyllä ne lopulta uskoo sanomista.
[/quote]
Sulla on varmasti moni muukin asia halussa, kuin vaan tuo "tarpeeksi kauan kieltäminen".
Nää lasten eristäjät, eivät vaan ymmärrä että ne lapset tarvitsee muutakin huomioita, kun vaan kieltäminen, eristäminen, raivoaminen yms ja ne pakolliset asiat kuten esim. ruoka...
Olen itsekin lapsena saanut luunapin ja tukkapöllyä jos oon ollut tosi tuhma, mutta ikinä ei olla huudettu niin että luultavasti naapuri kuulee KIVISEINÄN lävitse ja rappu kaikuu. En tiedä kauanko lapsi itki käytävällä, olin juuri silloin lähdössä töihin. En osaa siis sanoa, oliko lapsi siinä sen minuutin, vai 10 minuuttia. Ja juuri sen takia en ole vielä tehnyt lasuilmoitusta, koska näiden vastausten perusteella tuo on joillekkin normaalia. En osaa sanoa, onko jokavitunminuutti jatkuvaa raivoamista, töissä kun käy joka päivä. Kuitenkin hyvin usein (minun mielestä) kuuluu huutoa ja lapsen itkua. En usko että lapsia pahoinpidellään, ei ole sen kaltaisia jälkiä (lyönneistä esim). Ymmärrän äitien turhautumiset jos lapsilla on huono päivä ja kiukuttelevat minkä kerkiävät, ja itse lapsettomana (nyt alapeukut) en varmaan tajua millainen se lapsiperheiden arki on, mutta en ole tajunnut kuitenkaan että se voisi olla tuollaista.
Ap
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:50"]Olen itsekin lapsena saanut luunapin ja tukkapöllyä jos oon ollut tosi tuhma, mutta ikinä ei olla huudettu niin että luultavasti naapuri kuulee KIVISEINÄN lävitse ja rappu kaikuu. En tiedä kauanko lapsi itki käytävällä, olin juuri silloin lähdössä töihin. En osaa siis sanoa, oliko lapsi siinä sen minuutin, vai 10 minuuttia. Ja juuri sen takia en ole vielä tehnyt lasuilmoitusta, koska näiden vastausten perusteella tuo on joillekkin normaalia. En osaa sanoa, onko jokavitunminuutti jatkuvaa raivoamista, töissä kun käy joka päivä. Kuitenkin hyvin usein (minun mielestä) kuuluu huutoa ja lapsen itkua. En usko että lapsia pahoinpidellään, ei ole sen kaltaisia jälkiä (lyönneistä esim). Ymmärrän äitien turhautumiset jos lapsilla on huono päivä ja kiukuttelevat minkä kerkiävät, ja itse lapsettomana (nyt alapeukut) en varmaan tajua millainen se lapsiperheiden arki on, mutta en ole tajunnut kuitenkaan että se voisi olla tuollaista.
Ap
[/quote]
Ei siitä pahoinpitelystä aina jälkiä jää. Tee se ilmoitus, ihan oikeasti. Ei tuo ole normaalia, sanon kokemuksesta.
Tehkööt lasuja. Ite tein vaikken tiedä kuin keskimmäisen lapsen etunimen. Mutta nainen kolmen lapsen kanssa karjui milloin bussissa milloin kadulla ja keskimmäistä lasta eniten röykytti. Pistin lasuun lapsen nimen ja heidän talon osoitteen.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 01:12"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:54"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:51"]Siis mikä siinä ulos laittamisessa on niin järkyttävää? Lapsi on vaikka läpäissyt pikkuveljeä ja äiti komentanut ulos hetkeksi kun hermot menny? Onko oikeasti nykyään kaikki lasuasioita?! Eihän tässä uskalla enää edes suuttua lapsille :D eikö teillä muilla lapsilla tule päivittäin kinaa lasten välillä? Onnekkaat... Kyllä minua vaan tarpeeksi pitkään jatkunut lasten kitinää ja riita saa ärsyyntymään ja saatan karjastakin, että "NYT LOPPU!" Vähänkö täällä on täydellisiä äitejä kun lukee :D
[/quote]
No voi jessus. Kyllä sellaisen perus kilahtamisen erottaa jatkuvasta raivoamisesta. Olen itse asunut tuollaisen raivoavan äidin alakerrassa, ja siinä ei ollut mistään satunnaisesta äänen korottamisesta kyse. Äiti huusi aivan joka päivä, aamulla heräsin siihen ja iltaisin en saanut sen takia unta. Sydäntäsärkevää kuunnella lasten itkua. Villi veikkaus, että tällaisissa tapauksissa käytetään myös fyysistä väkivaltaa.
[/quote] Sinä mahdollistat tilanteen jatkumisen. Poliisille saa ja pitää soittaa!
[/quote]
En mahdollistanut, tein lastensuojeluilmoituksen. En tiedä miten lopulta kävi, koska muutin pois.