Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamala äiti naapurissa

Vierailija
10.08.2015 |

Olen tässä n. 3-4kk kuunnellut naapurimamman huutoa ja kiehuntaa lapsillensa. Lapset itkevät ja parkuvat mutta äiti sen kuin jaksaa huutaa. Joskus heittänyt muksunsa käytävään itkemään ja sulkenut oven niin että lapsi ei pääse sisälle. Tuntuu tosi pahalta. Olemme seinänaapureita, tosin ainoa "yhdistävä" seinä on kiviseinä, mutta siitäkin huolimatta olen herännyt aamulla siihen kun mamman rääkyhuuto käy. Äiti vaikuttaa super hermoheikolta, käytävässä valittaa lapsilleen että ei saa tehdä sitä (hypähtää portaissa, kantaa reppua kädessä kun pitäisi olla selässä..) aivan lopen turhautuneena.

Onko muilla tällaisia naapureita?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheaa :\ Varmaan tulee miljoona alapeukkua, mutta tekisin lastensuojeluilmoituksen. Äiti saattaa olla masentunut tai muuten vaan vaikka hemmetin väsynyt, mutta jotain apua se tarvitsee. Voi lapsiparkoja :(

Vierailija
2/41 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi huutoa on ollut 4 kk?
On normaalia että lapsien kanssa joutuu ottamaan vääntöä, se alkaa monessa uhmaikäisen/tahtoikäisen lapsiperheessä aamulla ja päättyy illalla.
Me aikuiset ei olla täydellisiä ja joskus saatetaan korottaa ääntä. Jos lapsia ei pahoinpidellä tai kiusata niin asiaan on hankala puuttua.
Käytävään sulkeminen kuulostaa äkkiseltään kummalta mutta kenties siinä on taustalla jotain muuta. Ehkä lapsen on tarkoitus mennä ulos?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:20"]Kauheaa :\ Varmaan tulee miljoona alapeukkua, mutta tekisin lastensuojeluilmoituksen. Äiti saattaa olla masentunut tai muuten vaan vaikka hemmetin väsynyt, mutta jotain apua se tarvitsee. Voi lapsiparkoja :(

[/quote]

Niin.. Mitä nyt oon vauva.fi lukenu nii ne joista pitäis lasuilmotus tehdä niin niistä ei tuu itselleni kuin harmia. Toki olen ajatellut tekeväni ilmoituksen, lapsen itku käytävässä ja "äiti päästä sisään" ulina oli sydäntä raastavaa..

Vierailija
4/41 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:28"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:20"]Kauheaa :\ Varmaan tulee miljoona alapeukkua, mutta tekisin lastensuojeluilmoituksen. Äiti saattaa olla masentunut tai muuten vaan vaikka hemmetin väsynyt, mutta jotain apua se tarvitsee. Voi lapsiparkoja :(

[/quote]

Niin.. Mitä nyt oon vauva.fi lukenu nii ne joista pitäis lasuilmotus tehdä niin niistä ei tuu itselleni kuin harmia. Toki olen ajatellut tekeväni ilmoituksen, lapsen itku käytävässä ja "äiti päästä sisään" ulina oli sydäntä raastavaa..
[/quote]

Tee ihmeessä. Ymmärrät varmaan, ettei tuollainen (toistuvana) ole normaalia lapsiperhe-elämää? Mieti niitä lapsia, millainen elämä niillä on.

Vierailija
5/41 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen ilmoituksen voi nimettömänä tehdä, jos itsesi puolesta pelkäät.

Vierailija
6/41 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kotoaan päivittäin ääntä lapselleni kun tappelevat ja olen joskus noin 20sek sulkenut uloskin kun käytös on mennyt aivan kauheaksi, esim töninyt pikkusiskoaan ja lopulta minulla mennyt hermot. Onko oikeasti lasun paikka meidänkin perheestä kun pahimmillaan laitan lapsen alle minuutiksi ulos miettimään? :D

Vierailija
7/41 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:28"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:20"]Kauheaa :\ Varmaan tulee miljoona alapeukkua, mutta tekisin lastensuojeluilmoituksen. Äiti saattaa olla masentunut tai muuten vaan vaikka hemmetin väsynyt, mutta jotain apua se tarvitsee. Voi lapsiparkoja :(

[/quote]

[/quote] Tollanen akuutti tilanne niin miks et soita poliisille? Kyllä ihmettelen ihmistä joka kuuntelee "sydäntä särkevää" itkua eikä soita poliisia tarkistamaan tilannetta jos ei itse puutu.

Kaikki me ollaan yksilöitä eikä ap.lla tunnu olevan käsitystä milloin lapsi itkee hätää tai milloin se itku on feikkiä. Ja jälleen: provosoin sinua pohtimaan sitä että jos lapsella on hätä johon äiti ei vastaa niin soita poliisi paikalle. Niin itse tekisin.

Vierailija
8/41 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon esim huutanut lapselle "No ET saa nakkia!" ja "Ei sulla kyllä mikään nälkä oo". Se voi kuulostaa pahalta ulkopuoliselle kun lapsi huutaa NÄÄLKÄÄÄ ja muutenkin parkuu. Mutta kun kyse on ihan muuten vaan -kiukuttelusta ja just ollaan syöty ja sit napsahtaa hermo kun se on muutenkin vääntänyt melkein joka asiasta koko päivän ja päättäväisesti vastustanut nakkia 15 min sitten... Sitten kun parku loppuu niin puhutaan siitä et mikähän harmittaa oikeasti.  Mutta eihän se taas naapureille kuulu. T. temperamenttisen lapsen äiti

Vierailija
9/41 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä siinä ulos laittamisessa on niin järkyttävää? Lapsi on vaikka läpäissyt pikkuveljeä ja äiti komentanut ulos hetkeksi kun hermot menny? Onko oikeasti nykyään kaikki lasuasioita?! Eihän tässä uskalla enää edes suuttua lapsille :D eikö teillä muilla lapsilla tule päivittäin kinaa lasten välillä? Onnekkaat... Kyllä minua vaan tarpeeksi pitkään jatkunut lasten kitinää ja riita saa ärsyyntymään ja saatan karjastakin, että "NYT LOPPU!" Vähänkö täällä on täydellisiä äitejä kun lukee :D

Vierailija
10/41 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:48"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:28"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:20"]Kauheaa :\ Varmaan tulee miljoona alapeukkua, mutta tekisin lastensuojeluilmoituksen. Äiti saattaa olla masentunut tai muuten vaan vaikka hemmetin väsynyt, mutta jotain apua se tarvitsee. Voi lapsiparkoja :(

[/quote]

[/quote] Tollanen akuutti tilanne niin miks et soita poliisille? Kyllä ihmettelen ihmistä joka kuuntelee "sydäntä särkevää" itkua eikä soita poliisia tarkistamaan tilannetta jos ei itse puutu.

Kaikki me ollaan yksilöitä eikä ap.lla tunnu olevan käsitystä milloin lapsi itkee hätää tai milloin se itku on feikkiä. Ja jälleen: provosoin sinua pohtimaan sitä että jos lapsella on hätä johon äiti ei vastaa niin soita poliisi paikalle. Niin itse tekisin.
[/quote]

Se vaan on fakta, että ei tuollaisessa tilanteessa poliisi tule paikalle. Ei tuo mikään akuutti hätä ole, kun lasta ei pahoinpidellä. Mutta puututtava tuohon toki on, suosittelen lastensuojeluilmoitusta.

Vierailija
11/41 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:51"]Siis mikä siinä ulos laittamisessa on niin järkyttävää? Lapsi on vaikka läpäissyt pikkuveljeä ja äiti komentanut ulos hetkeksi kun hermot menny? Onko oikeasti nykyään kaikki lasuasioita?! Eihän tässä uskalla enää edes suuttua lapsille :D eikö teillä muilla lapsilla tule päivittäin kinaa lasten välillä? Onnekkaat... Kyllä minua vaan tarpeeksi pitkään jatkunut lasten kitinää ja riita saa ärsyyntymään ja saatan karjastakin, että "NYT LOPPU!" Vähänkö täällä on täydellisiä äitejä kun lukee :D
[/quote]

No voi jessus. Kyllä sellaisen perus kilahtamisen erottaa jatkuvasta raivoamisesta. Olen itse asunut tuollaisen raivoavan äidin alakerrassa, ja siinä ei ollut mistään satunnaisesta äänen korottamisesta kyse. Äiti huusi aivan joka päivä, aamulla heräsin siihen ja iltaisin en saanut sen takia unta. Sydäntäsärkevää kuunnella lasten itkua. Villi veikkaus, että tällaisissa tapauksissa käytetään myös fyysistä väkivaltaa.

Vierailija
12/41 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko lapsi itkee siellä rapussa? Mä olen omakotitalossa laittanut huutavan lapsen muutaman kerran jäähylle ihan pihalle asti, jopa pieneen pakkaskeliin, kun puhe ei ole mennyt perille ja on kiukkuamisellaan meinannut herättää juuri nukahtaneen pikkusisaruksen. Ihan varmasti lapsi siellä jäähyllä ensin huutaa ja koittaa kaikin keinoin saada sen huomion. Eli olisiko vaikka niin ahdas asunto, että käyttää rappukäytävää jäähypaikkana? Eri asia tietysti, jos ovat vaikka puolikin tuntia rapussa itkemässä.

Vierailija
13/41 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikestahan nykyään pitää tehdä lasu, jos naapurin äiti on väsynyt ja ärtynyt lasten tappeluun ja laittaa jopa lapsen jäähylle ulos, se on lastensuojeluasia. :D

Mä olin koliikkivauvan aikaan aivan älyttömän väsynyt ja ihan varmasti tuli herkemmin äkästyä lapselle jotain, pari kertaa niiden parkuöidenkin aikaan huudahdin vauvalle, että HILJAAAAAA! Silti väitän, että olen mainio äiti lapsilleni. Kaikki se muu aika kuitenkin lauloin vauvalleni vaikka en olisi jaksanut, silti sydän käski tehdä niin. Isosiskonsa kanssa juteltiin jatkuvasti kauniisti, pyysin anteeksi äksyilyäni jos sitä olin tehnyt ja perhe voi yllättävän hyvin tilanteeseen nähden.

Jäähylle meillä kyllä edelleen mennään, siinä nyt ei ole mitään ihmeellistä eikä tosiaan lasuasia. Joskus lapsi saattaa kiljua että haluaa pois mutta ei pääse ennen kuin on rauhoittunut, sitten keskustellaan, pyydetään anteeksi ja jatketaan päivää.

Huutaako tuo "kamala äiti" sitten oikeasti ihan koko ajan vai ärähtääkö esimerkiksi tappeluista kerran tunnissa "NYT loppu!" vai miten. Liioitteletko mielessäsi vai oletko oikeasti sitä mieltä, että tuo äiti vaikka lyö lapsiaan ja karjuu ihan koko ajan? Mieti vielä uudestaan ennen lasua. 

Vierailija
14/41 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:57"]

Kauanko lapsi itkee siellä rapussa? Mä olen omakotitalossa laittanut huutavan lapsen muutaman kerran jäähylle ihan pihalle asti, jopa pieneen pakkaskeliin, kun puhe ei ole mennyt perille ja on kiukkuamisellaan meinannut herättää juuri nukahtaneen pikkusisaruksen. Ihan varmasti lapsi siellä jäähyllä ensin huutaa ja koittaa kaikin keinoin saada sen huomion. Eli olisiko vaikka niin ahdas asunto, että käyttää rappukäytävää jäähypaikkana? Eri asia tietysti, jos ovat vaikka puolikin tuntia rapussa itkemässä.

[/quote]

Samoin olen tehnyt, lapsi on ehkä 15 sekuntia ehtinyt olla siinä ulkona, mutta tajuaa ekan "ÄITI YÄÄÄÄ HALUUN SISÄÄN" jälkeen hiljentyä. Koliikkivauvan kun olet laittanut viidennentoista kerran jälkeen nukkumaan, alkaa pikkuisen pinna kiristyä kun lapsi ulise vauvan taas hereille, mielummin sitten olen vienyt ulos, ollut korkeimmillaan siellä varmaan puoli minuuttia. Hui kamalaa.

Onko teillä jeesustelijat jotenkin erityisen helpot lapset? Yksi lapsi pelkästään eikä lasten välisiä tappeluita vai vasta vauvaissä? Vaiko todella lauhkean lehmän hermot, koska kuulostaa oudolta jos ei yhtään kykene ymmärtämään toisen ärsyyntymistä ulisevaan uhmaikäiseen. :D EI munua säälitä pätkääkään jos näen jonkun äidin vievän karjuva uhmiksensa jäähylle ja se on viimeinen pisara. Tai no... äitiä käy vähän sääliksi, tekee mieli halata.

Kamalaksi äidiksi sanominen on aika oksettavaa... pienten lasten kanssa on joskus rankkaa ja se on ihan normaalia, ei lastensuojeluasia. Pohdi, onko ihan oikeasti sitä karjumista koko ajan ja äiti vaarallinen lapsileen. Jäähyssä ei ainakaan ole mitään ihmeellistä.

Vierailija
15/41 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuo perhe muuttanut AP:n taloon minun naapurista, tismalleen sama tilanne oli nimittäin seinän takana vielä keväällä! Tosi ahdistavaahan sitä on kuunnella, mutta en tiedä mitä siinä tilanteessa voisi ulkopuolinen tehdä.

Vierailija
16/41 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vapaan kasvatuksen kannattajat alapeukuttavat kun toisen pitää edes jonkinlaista kuria. Eikö ole järkkyä että korotetaan ääntä kun sisarus tönäisee toista tai viedään JÄÄHYLLE keskustelemaan!! Miten kamalaa. :D

Vierailija
17/41 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:52"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:48"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:28"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:20"]Kauheaa :\ Varmaan tulee miljoona alapeukkua, mutta tekisin lastensuojeluilmoituksen. Äiti saattaa olla masentunut tai muuten vaan vaikka hemmetin väsynyt, mutta jotain apua se tarvitsee. Voi lapsiparkoja :(

[/quote]

[/quote]

Se vaan on fakta, että ei tuollaisessa tilanteessa poliisi tule paikalle. Ei tuo mikään akuutti hätä ole, kun lasta ei pahoinpidellä. Mutta puututtava tuohon toki on, suosittelen lastensuojeluilmoitusta.
[/quote]

Tulee poliisi jos lapsi suljetaan kodin ulkopuolelle eikä päästetä sisälle. Tämä ei ole mutu-asia vaan poliisi tulee erilaisiin perheriitoihin, tuollainen asia ei ole vähäteltävä juttu vaan asia jonka poliisi tutkii. Siellä saattaa olla meinaa mamma aineissa tai muute pihalla. Enkä tarkoita että tuossa on aina jotain väärin mutta poliisi on hyvä kutsua jos tuntuu siltä että lapsi voi huonosti JUURI NYT -silloin on tilanne päällä.

Vierailija
18/41 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän pahana tuota rappukäytävään/ulos eristämistä. Merkitystä on myös sillä mitä se vanhempi suustansa päästää raivosi tai ei...

Meillä kun nuo muksut välillä ottavat rajusti yhteen, niin tulee siinä itsekin huudettua, jotta saa äänensä kuuluviin. Tuo eristäminen ulos itkemään on kuitenkin pahasta. Pitäisi aikuisen ihmisen se tajuta, että lapsi kaipaa huomiota, eikä eristämistä. Turvallisuuden tunne järkkyy, kun pistetään häpeämään sitä ettei osata kanavoida huomionkaipuuta oikein. 

Vierailija
19/41 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 01:06"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:57"]

[/quote]

Samoin olen tehnyt, lapsi on ehkä 15 sekuntia ehtinyt olla siinä ulkona, mutta tajuaa ekan "ÄITI YÄÄÄÄ HALUUN SISÄÄN" jälkeen hiljentyä. Koliikkivauvan kun olet laittanut viidennentoista kerran jälkeen nukkumaan, alkaa pikkuisen pinna kiristyä kun lapsi ulise vauvan taas hereille, mielummin sitten olen vienyt ulos, ollut korkeimmillaan siellä varmaan puoli minuuttia. Hui kamalaa.

Onko teillä jeesustelijat jotenkin erityisen helpot lapset? Yksi lapsi pelkästään eikä lasten välisiä tappeluita vai vasta vauvaissä? Vaiko todella lauhkean lehmän hermot, koska kuulostaa oudolta jos ei yhtään kykene ymmärtämään toisen ärsyyntymistä ulisevaan uhmaikäiseen. :D EI munua säälitä pätkääkään jos näen jonkun äidin vievän karjuva uhmiksensa jäähylle ja se on viimeinen pisara. Tai no... äitiä käy vähän sääliksi, tekee mieli halata.

Kamalaksi äidiksi sanominen on aika oksettavaa... pienten lasten kanssa on joskus rankkaa ja se on ihan normaalia, ei lastensuojeluasia. Pohdi, onko ihan oikeasti sitä karjumista koko ajan ja äiti vaarallinen lapsileen. Jäähyssä ei ainakaan ole mitään ihmeellistä.
[/quote]

En ole mitään jeesustellut, kyllä mäkin joskus huudan lapselleni, JOSKUS. Mutta jos se on päivästä toiseen jatkuvaa karjumista, se ei ole normaalia. Ja jos lapset itkevät hätääntyneinä. Sinä et ole tainnut koskaan törmätä tällaiseen tilanteeseen? Kyllä sen ihan oikeasti erottaa, onko kyseessä vain pieni hermojen menetys silloin tällöin vai säännöllinen raivoaminen.

Vierailija
20/41 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:54"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:51"]Siis mikä siinä ulos laittamisessa on niin järkyttävää? Lapsi on vaikka läpäissyt pikkuveljeä ja äiti komentanut ulos hetkeksi kun hermot menny? Onko oikeasti nykyään kaikki lasuasioita?! Eihän tässä uskalla enää edes suuttua lapsille :D eikö teillä muilla lapsilla tule päivittäin kinaa lasten välillä? Onnekkaat... Kyllä minua vaan tarpeeksi pitkään jatkunut lasten kitinää ja riita saa ärsyyntymään ja saatan karjastakin, että "NYT LOPPU!" Vähänkö täällä on täydellisiä äitejä kun lukee :D
[/quote]

No voi jessus. Kyllä sellaisen perus kilahtamisen erottaa jatkuvasta raivoamisesta. Olen itse asunut tuollaisen raivoavan äidin alakerrassa, ja siinä ei ollut mistään satunnaisesta äänen korottamisesta kyse. Äiti huusi aivan joka päivä, aamulla heräsin siihen ja iltaisin en saanut sen takia unta. Sydäntäsärkevää kuunnella lasten itkua. Villi veikkaus, että tällaisissa tapauksissa käytetään myös fyysistä väkivaltaa.
[/quote] Sinä mahdollistat tilanteen jatkumisen. Poliisille saa ja pitää soittaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi