Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veriryhmän selvitys

Vierailija
09.08.2015 |

Miten saan selville oman veriryhmän? En voi luovuttaa verta koska painoa on 48-49 kiloa. Soitanko omaan lapsuuden kunnan neuvolaan vai sairaalaan jossa synnyin?
Kävin ottamassa rokotteen ja mainitsin asiasta muttei sitä ruettu siinä testaamaan.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:48"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:46"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:44"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:43"]Onpa kumma juttu ettei ketään muuta kiinnosta kun se selvitetään tarvittaessa.. ap
[/quote]

No voi kiinnostaakin mutta en usko että moni haluaa käyttää veronmaksajien rahoja "koska kiinnostaa"... Kasva aikuiseksi.
[/quote]

Oli vähän tökerösti sanottu, mieti viimeistä lausetta siis omalle kohdallesi. Ap
[/quote]

Vielä tökerömpää on vaatia veronmaksajia maksamaan sinun mielihalujasi.
[/quote]

Minäpä maksan kiltisti käyntini. Ap

Vierailija
22/67 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:49"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:45"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:35"]Tiedättekö te vastaajat sitten omanne? Ap
[/quote]
A-. Olen saanut verensiirron useamman kerran, mutta ennen sitä ei ollut tullut edes mieleen selvittää.

Mene yksityiselle, tai luovuta verta ja sano painoksi yli 50 kg. Vaarallista se ei ole, kun oikea painosi on vain kilon alle rajan. Missään tapauksessa tähän ei tule tuhlata julkisen terveydenhuollon rahoja!
[/quote]

Kuule. Rokotukseen oli varattu 20 min aikaa. Ja käynnin maksoin, ei ollut ihan ilmasta käydä. Kyselinkin alussa mihin soitan, jos luit aloituksen. Ap
[/quote]

No kyllä sekin julkisen terveydenhuollon resursseja vie jos rupeat sinne tuosta soittelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä veriryhmä on syytä tietää. Jos ap:lla on harvinainen veriryhmä tai etenkin miinusmerkkinen rhesustekijä, niin kyllä sellainen pitää tietää. Minulla on onnettomuusaltis harrastus, joten ihan oman ensihoitoni takia kävin aikojnaan testauttamassa. Myöhemmin raskaaksi tultuani oli paljon hyötyä siitä, että tiesin etukäteen esim. olevani Rh- mikä voi johtaa kaikenlaisiin ongelmiin, jopa sikiön kuolemaan, ellei vasta-aineita mittailla.

Aivan hassua, että Suomessa on nykyään tämä ajatus, ettei ihmiset selvitä oma kroppansa toimintaa. Luulisi, että edes uteliaisuudesta haluaisi tietää, millainen on.

Veriryhmää ja verensä ominaisuuksia ei muuten voi aukottomasti päätellä vaikka tietäisi vanhempiensa veriryhmät, jos joku sellaista sulle ap väittää.

Vierailija
24/67 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:50"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:48"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:46"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:44"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:43"]Onpa kumma juttu ettei ketään muuta kiinnosta kun se selvitetään tarvittaessa.. ap
[/quote]

No voi kiinnostaakin mutta en usko että moni haluaa käyttää veronmaksajien rahoja "koska kiinnostaa"... Kasva aikuiseksi.
[/quote]

Oli vähän tökerösti sanottu, mieti viimeistä lausetta siis omalle kohdallesi. Ap
[/quote]

Vielä tökerömpää on vaatia veronmaksajia maksamaan sinun mielihalujasi.
[/quote]

Minäpä maksan kiltisti käyntini. Ap
[/quote]

Et maksa julkisella kuin murto-osan todellisista kustannuksista lapsi hyvä! Mene nyt sinne yksityiselle.

Vierailija
25/67 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:44"]Itse mietin että soitan, äiti ollut aina vähän outo ja epäilen onko isä isäni. Voi päätellä jotakin.Toivottavasti.
[/quote]

????

Vierailija
26/67 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:50"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:49"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:45"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:35"]Tiedättekö te vastaajat sitten omanne? Ap
[/quote]
A-. Olen saanut verensiirron useamman kerran, mutta ennen sitä ei ollut tullut edes mieleen selvittää.

Mene yksityiselle, tai luovuta verta ja sano painoksi yli 50 kg. Vaarallista se ei ole, kun oikea painosi on vain kilon alle rajan. Missään tapauksessa tähän ei tule tuhlata julkisen terveydenhuollon rahoja!
[/quote]

Kuule. Rokotukseen oli varattu 20 min aikaa. Ja käynnin maksoin, ei ollut ihan ilmasta käydä. Kyselinkin alussa mihin soitan, jos luit aloituksen. Ap
[/quote]

No kyllä sekin julkisen terveydenhuollon resursseja vie jos rupeat sinne tuosta soittelemaan.
[/quote]

Työssä käyvänä minä olen maksanut ja jatkossa maksan veroja, eiköhän se sillä ihan kivasti kuittaannu. Hohhoijakkaa. Ap

Vierailija
27/67 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:51"]Kyllä veriryhmä on syytä tietää. Jos ap:lla on harvinainen veriryhmä tai etenkin miinusmerkkinen rhesustekijä, niin kyllä sellainen pitää tietää. Minulla on onnettomuusaltis harrastus, joten ihan oman ensihoitoni takia kävin aikojnaan testauttamassa. Myöhemmin raskaaksi tultuani oli paljon hyötyä siitä, että tiesin etukäteen esim. olevani Rh- mikä voi johtaa kaikenlaisiin ongelmiin, jopa sikiön kuolemaan, ellei vasta-aineita mittailla.

Aivan hassua, että Suomessa on nykyään tämä ajatus, ettei ihmiset selvitä oma kroppansa toimintaa. Luulisi, että edes uteliaisuudesta haluaisi tietää, millainen on.

Veriryhmää ja verensä ominaisuuksia ei muuten voi aukottomasti päätellä vaikka tietäisi vanhempiensa veriryhmät, jos joku sellaista sulle ap väittää.
[/quote]

Kyllä kaikilta raskaanaolevilra testataan se heti alussa, ei huolta.

Vierailija
28/67 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:49"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:45"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:35"]Tiedättekö te vastaajat sitten omanne? Ap
[/quote]

[/quote]

[/quote]
Luin aloituksen. Vastaan nyt toivomallasi tavalla: Soita yksityiselle lääkäriasemalle TAI soita spr:lle. ÄLÄ soita julkiseen terveydenhoitoon.

Vierailija
29/67 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:53"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:51"]Kyllä veriryhmä on syytä tietää. Jos ap:lla on harvinainen veriryhmä tai etenkin miinusmerkkinen rhesustekijä, niin kyllä sellainen pitää tietää. Minulla on onnettomuusaltis harrastus, joten ihan oman ensihoitoni takia kävin aikojnaan testauttamassa. Myöhemmin raskaaksi tultuani oli paljon hyötyä siitä, että tiesin etukäteen esim. olevani Rh- mikä voi johtaa kaikenlaisiin ongelmiin, jopa sikiön kuolemaan, ellei vasta-aineita mittailla.

[/quote]

[/quote]

Mutta se ei maailmaa kaada kun sen haluaa tietää.

Vierailija
30/67 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:50"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:49"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:45"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:35"]Tiedättekö te vastaajat sitten omanne? Ap
[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Työssä käyvänä minä olen maksanut ja jatkossa maksan veroja, eiköhän se sillä ihan kivasti kuittaannu. Hohhoijakkaa. Ap
[/quote]

No ei kuittaannu kun se ei ole tarkoitettu hömpötyksiin vaan lääketieteellisesti välttämättömiin toimenpiteisiin. Taidat olla sitä minä minä sukupolvea?

Vierailija
31/67 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitä maksat julkisella puolella hoidostasi, on murto-osa todellisia kuluja. Ja turha "koska kiinnostaa" käyntisi on ajallisesti pois oikeaa hoitoa vaativilta potiailta.

Vierailija
32/67 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä tästä sota syttyi. En ole lapsi, vaan aikuinen nainen jota kiinnostaa oma terveys ja siihen liittyvät asiat. Kuten kirjoitin, luin raskauteen liittyviä ketjuja niin olisi vaan kiva tietää. Turhaan odotin, että asiallista apua saan. Ap

Vierailija
33/67 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Menet suoraan yksityisen lääk.aseman labraan, ottavat ilman lähetettä. Simppeliä

Vierailija
34/67 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:54"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:53"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:51"]Kyllä veriryhmä on syytä tietää. Jos ap:lla on harvinainen veriryhmä tai etenkin miinusmerkkinen rhesustekijä, niin kyllä sellainen pitää tietää. Minulla on onnettomuusaltis harrastus, joten ihan oman ensihoitoni takia kävin aikojnaan testauttamassa. Myöhemmin raskaaksi tultuani oli paljon hyötyä siitä, että tiesin etukäteen esim. olevani Rh- mikä voi johtaa kaikenlaisiin ongelmiin, jopa sikiön kuolemaan, ellei vasta-aineita mittailla.

[/quote]

[/quote]

Mutta se ei maailmaa kaada kun sen haluaa tietää.
[/quote]

Mut kun mä HALUUN! Todellakin, vanhemmissa on ilmeisesti ollut jotain vikaa, hyvä kun itse mainitsit. Oma 6-vuotiaankin on vähemmän itsekeskeinen...

Vierailija
35/67 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisen terveydenhuollon edustajana voin kertoa, että se on kuulkaa aika halpaa lystiä tsekata ihmisen veriryhmä jo nyt nuorena, verrattuna siihen että hän aikuisena elämässään tarvitsee jotakin verihoitoa, immunoglobuliinia, veren vaihtoa... Etenkin jos on tyttö, joka meinaa joskus hankkia lapsia, niin mars tutkimuksiin vaikka saman tien, voi välttää aivan helvetinmoiset julkisen puolen laskut yhteiskunnalle sitten aikuisena.

Vierailija
36/67 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:54"]Se mitä maksat julkisella puolella hoidostasi, on murto-osa todellisia kuluja. Ja turha "koska kiinnostaa" käyntisi on ajallisesti pois oikeaa hoitoa vaativilta potiailta.
[/quote]

Soitto on kallis minuutti. Herää pahvi!

Vierailija
37/67 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:50"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:49"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:45"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:35"]Tiedättekö te vastaajat sitten omanne? Ap
[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
Juuri kaltaistesi takia oikeasti sairaat jonottavat. Olet ilmeisen nuori, joten olet lähes 100% varmasti nettosaaja verotulojen suhteen. Ja tuolla ajattelukyvyllä tuskin koskaan tienaat niin paljon, että sinusta tulisi nettomaksaja. Hohhoijakkaa tosiaan.

Vierailija
38/67 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:57"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:56"]Kylläpä tästä sota syttyi. En ole lapsi, vaan aikuinen nainen jota kiinnostaa oma terveys ja siihen liittyvät asiat. Kuten kirjoitin, luin raskauteen liittyviä ketjuja niin olisi vaan kiva tietää. Turhaan odotin, että asiallista apua saan. Ap
[/quote]

No mene helevetti sinne yksityiselle.
[/quote]

Mene muualle kirjoittelemaan jos noin ottaa pattiin!

Vierailija
39/67 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:57"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:54"]Se mitä maksat julkisella puolella hoidostasi, on murto-osa todellisia kuluja. Ja turha "koska kiinnostaa" käyntisi on ajallisesti pois oikeaa hoitoa vaativilta potiailta.
[/quote]

Soitto on kallis minuutti. Herää pahvi!
[/quote]

Kyllä siinä vähän enemmän aikaa menee että joku kaivaa tietosi esille kuin minuutti...

Vierailija
40/67 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:58"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:50"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:49"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:45"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:35"]Tiedättekö te vastaajat sitten omanne? Ap
[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
Juuri kaltaistesi takia oikeasti sairaat jonottavat. Olet ilmeisen nuori, joten olet lähes 100% varmasti nettosaaja verotulojen suhteen. Ja tuolla ajattelukyvyllä tuskin koskaan tienaat niin paljon, että sinusta tulisi nettomaksaja. Hohhoijakkaa tosiaan.
[/quote]

Mistä tiedät? Saapa tämä palsta taas olla, aina pitää niuhottaa ja valittaa joka asiasta. Heippa ja hauskaa iltaa mammat! Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi