Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

korona ja masentunut olo

joop
09.03.2022 |

onko muilla tullut koronan jälkeen masentunut olo? eilen oli aivan järkyttävä ahdistus ja tänään vaan kummallisen irrallinen olo. ei ole sellainen normaali inspiroitunut olo lainkaan.. kauankohan tämä kestää..

oireet alkoi viime viikon tiistaina.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla muita oireita

Vierailija
2/10 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko feministinen miesvihaaja ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei toistaiseksi tullut koronaa.Silti olen masentunut raskastaon ollut koko korona aika 2 vuotta ja raskasta on lukea ja uutisissa nähdä Ukrainan tilanne! Todella masentaa ilman koronaa ja isosti yksin.

Vierailija
4/10 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuume ja muut vakavammat oireet oli viime viikolla. hieman tukkoisuutta vielä, mutta muuten ihan ok. ahdistavan painostava henkinen olo vaan jäi päälle.

ei en ole feministi miesvihaaja.

Vierailija
5/10 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona tai ei oloni ei juurikaan ole inspiroitunut. En huomaisi tuollaista oiretta koska se on normaali olotila.

Vierailija
6/10 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltiksessä juuri tänään amerikkalaisen tutkijaryhmän tulokssita juttua. Kaikki mielenterveysongelmat ovat koronan jälkeen yleisempiä kuin koronaa sairastamattomilla tai esim. influenssan tai muun virusinfektion sairastaneilla. Mitä vakavampi korona, sitä todennäköisemmin mielenterveyden ongelmia jälkeenpäin.  mUtta myös lievän koronan jälkeen riski on selvästi suurempi kuin muulla väestöllä:

https://www.is.fi/terveys/art-2000008669327.html

"Tulosten perusteella koronavirusinfektion sairastaneet ja siitä selvinneet sairastuvat masennukseen, ahdistuneisuushäiriöön, stressioireyhtymiin ja päihdeongelmiin todennäköisemmin kuin terveet verrokit. Myös unihäiriöt ja neurokognitiivisten toimintojen heikentyminen olivat koronapotilailla yleisempiä. Erot havaittiin sekä verrattuna koronaepidemian aikaisiin verrokkeihin että epidemiaa edeltävään tilanteeseen.

Yhteydet olivat voimakkaimpia koronaepidemian pahimpina aikoina sairastuneilla potilailla, joiden koronainfektio edellytti sairaalahoitoa, mutta ne havaittiin myös muilla. Yhteys näkyi myös silloin, kun koronapotilaita verrattiin influenssan tai muiden sairauksien takia sairaalahoitoon joutuneisiin."

Vierailija
7/10 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi aion tehdä kaikkeni, että en tuota tautia saa.

Vierailija
8/10 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli korona kaksi viikkoa sitten ja kyllä, olen tuntenut itseni melko passiiviseksi ja jotenkin irralliseksi. Ehkä vasta eilen alkoi hieman helpottaa.

Vierailija
9/10 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut masentunut kotonatilamteesta ihan ilman sairastettua koronaa jo kohta 2 vuotta. Pahemmaksi vaan menee koko ajan.

Vierailija
10/10 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en sanoisi niinkään olleeni masentunut vaan olo oli sellainen epätodellinen pitkän aikaa tartunnan jälkeenkin. Silloin kun oireet oli pahimmillaan niin välillä ei ihan tiennyt onko hereillä vaiko unessa ja pitkällään ollessaankin tuntui kuin sänky keikkaisi pituussuunnassa ympäri.

Edelleen tulee sellaisia huimaus/pyörrytyskohtauksia enkä uskalla enää ajaa autoakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi