Haastattelija, jos kysyt lapsien hankkimisesta
Ja haastateltavana oleva lapseton nainen (20-35 v.) vastaa inhoavansa vauvoja, miten suhtaudut?
Kommentit (7)
En kysyisi koska se ei ole laillista mutta jos olisi niin en palkkaisi, koska minusta vastaus ei ole asiallinen
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 19:52"]En kysyisi koska se ei ole laillista mutta jos olisi niin en palkkaisi, koska minusta vastaus ei ole asiallinen
[/quote]
Asiattomaan kysymykseen rehellinen vastaus.
Minusta mihinkään kysymykseen ei kannata vastata, että inhoaa. Ei anna hyvää vaikutelmaa. Kannattaa pehmentää ja sanoa vaikka ei ole minun juttuni.
T. Haastattelija
En kysyisi. Haastattelun tarkoitus on paitsi selvittää työntekijän sopivuus työhön, myös työntekijälle mahdollisuus selvittää millainen työpaikka olisi ja millainen minä olen esimiehenä. Sekä molemmilla mahdollisuus miettiä työpaikan ja työntekijän sopivuutta toisilleen. En halua antaa hakijalle käsitystä, että työpaikassamme on ihan okei ja tapana jättää noudattamatta lakia sekä hyviä tapoja. En siis tee niin myöskään haastatellessani. Saattaisi tarkoittaa sillä asiallisia hakijoita ja toisaalta jättää jäljelle vain ne, jotka itseäänkään ei haittaa niin hirveästi, jos jättävät noudattamatta ohjeita työssään tai ainakin olisin antanut viestin, että lakien ja ohjeiden noudattamista on tässä firmassa okei katsoa läpi sormien.
T. Aika monta ihmistä elämässään palkannut
Negatiivisesti.
Äkkää nytolko naivejs. En minä tuolla kysymyksellä yritä saada selville, aikooko ihminen tehdä lapsia vai ei. Haluan saada selville ,miten hän käyttäytyy hankalassa tilanteessa., jossa valmiita oikeita vastauksia ei ole. Meillä todennäköisesti joutuu töissäkin sellaisiin. Kaikki ylilyönnit ovat negaa. Plussaa on, jos onnistuu jotenkin olemaan ystävällinen ja avoimen oloinen sanomatta oikeasti yhtään mitään. Sitä taitoa tarvitaan monessa neuvottelussa.