Lieväoireisen koronan sairastaneet, kauanko oireita kesti
Oireet alkoivat maanantai-iltana. Nuhaa, yskää, lihassärkyä ja väsymystä, jotenkin ihan outo olo. Mietin, että ehdinkö parantua tiistaiksi...
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuhaa, yskää, kuumetta. Meni ohi mutta sitten parin päivän päästä ihan järjetön lihas-ja nivelsärky. Mutta onko vielä tarttuvaa, ainakaan kukaan ei halua minua kotiinsa eikä yhteiselle lounaalle. Tiedonsaanti on heikkoa enkä edes päässyt terveyskeskustestiin, piti vaan tehdä kotitestit.
Eikös virallinen ohje tai suositus ole, että 5vrk oireiden alkamisesta pitäisi olla eristyksessä ja jos sillon vielä on oireita, niin vielä 2vrk oireettomana.
Meillä ohje on 4 vrk testin ottamisajankohdasta ja yksittäiset yskäisyt tai nenän valuminen ei estä karanteenista vapautumista. Muuten 2 vrk ilman oireita. Jos on täysin oireeton koko ajan, mutta kuitenkin positiivinen testitulos, on eristys 7 vrk.
Mutta kun sinne testiin ei pääse...
No joo, en asu Suomessa ja olen viimeisen kahden viikon aikana käynyt testissä 5 kertaa ohjeen mukaan, koska olen ollut vuorotellen jokaisen perheenjäsenen lähikontakti. Viides kerta ”tärppäsi”.
En parantunut. Tai olin jo viikonlopun oireeton, mutta eilen oireet palasivat.
Ap
Mutta kun sinne testiin ei pääse...