Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lieväoireisen koronan sairastaneet, kauanko oireita kesti

Vierailija
09.03.2022 |

Oireet alkoivat maanantai-iltana. Nuhaa, yskää, lihassärkyä ja väsymystä, jotenkin ihan outo olo. Mietin, että ehdinkö parantua tiistaiksi...

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuhaa, yskää, kuumetta.  Meni ohi mutta sitten parin päivän päästä ihan järjetön lihas-ja nivelsärky.  Mutta onko vielä tarttuvaa, ainakaan kukaan ei halua minua kotiinsa eikä yhteiselle lounaalle.  Tiedonsaanti on heikkoa enkä edes päässyt terveyskeskustestiin, piti vaan tehdä kotitestit.  

Eikös virallinen ohje tai suositus ole, että 5vrk oireiden alkamisesta pitäisi olla eristyksessä ja jos sillon vielä on oireita, niin vielä 2vrk oireettomana.

Meillä ohje on 4 vrk testin ottamisajankohdasta ja yksittäiset yskäisyt tai nenän valuminen ei estä karanteenista vapautumista. Muuten 2 vrk ilman oireita. Jos on täysin oireeton koko ajan, mutta kuitenkin positiivinen testitulos, on eristys 7 vrk.

Mutta kun sinne testiin ei pääse...

Vierailija
22/23 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuhaa, yskää, kuumetta.  Meni ohi mutta sitten parin päivän päästä ihan järjetön lihas-ja nivelsärky.  Mutta onko vielä tarttuvaa, ainakaan kukaan ei halua minua kotiinsa eikä yhteiselle lounaalle.  Tiedonsaanti on heikkoa enkä edes päässyt terveyskeskustestiin, piti vaan tehdä kotitestit.  

Eikös virallinen ohje tai suositus ole, että 5vrk oireiden alkamisesta pitäisi olla eristyksessä ja jos sillon vielä on oireita, niin vielä 2vrk oireettomana.

Meillä ohje on 4 vrk testin ottamisajankohdasta ja yksittäiset yskäisyt tai nenän valuminen ei estä karanteenista vapautumista. Muuten 2 vrk ilman oireita. Jos on täysin oireeton koko ajan, mutta kuitenkin positiivinen testitulos, on eristys 7 vrk.

Mutta kun sinne testiin ei pääse...

No joo, en asu Suomessa ja olen viimeisen kahden viikon aikana käynyt testissä 5 kertaa ohjeen mukaan, koska olen ollut vuorotellen jokaisen perheenjäsenen lähikontakti. Viides kerta ”tärppäsi”.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En parantunut. Tai olin jo viikonlopun oireeton, mutta eilen oireet palasivat.

Ap