Narsistista tai sosiopaatista eroaminen - vinkkejä tarvitaan!
Ero alkaa olla käsillä ja mies pelaa todella kovaa ja julmaa peliä. Hän on valehdellut minulle todella merkittävistä jutuista ja on vaarallinen. Hän on kuitenkin ehtinyt mustamaalaamaan minut "hulluksi" vanhemmilleen, jotka tukevat häntä täysin. Mies on itse ollut väkivaltainen, solvaa aivan törkeästi ja nöyryyttää. Olen kirjoittanut hänestä kauhutarinoita aiemmin tänne ja siis mies on läpeensä itsekäs ja julma "vihollisiaan" kohtaan, eikä tunne katumusta tai huonoa omaatuntoa mistään. Miten eroan hänestä parhaiten ja järkevimmin? Tarvitsisin vinkkejä pikaisesti.
Kommentit (28)
Pieni nauhuri on hyvä apu, jos nauhoittamisen tekee varovaisesti ja salaa. Kun raivokohtaukset nauhoittuvat, se on apuna esim. lasten huoltajakiistoissa. Aina lääkärille näyttämään jälkiä, jos tulee fyysistä väkivaltaa.
Kostoon saat varautua, esim auton naarmuttamisiin ja renkaiden puhkomisiin tms. Ei kannata jäädä samalle paikkakunnalle asumaan, ettette törmäile vahingossa esim. ruokakaupassa.
Jotkut narskut rauhoittuvat hieman, kun tapaavat uuden kumppanin = uhrin, energiaa kuluu muuhunkin kuin vainoamiseen.
Turvajoukkoja ympärille, lähestymiskieltoa. Et koskaan tapaa narskua yksin. Ottaisin kyllä käyttööni esim. kannettavan, kovaäänisen "raiskaushälyttimen", ovat avaimenperän kokoisia.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 12:09"]
Ainut mikä puree narsistiin on välinpitämättömyys ja pään pitäminen kylmänä siten ettei mene mukaan provosointeihin. Ei narsistikaan jaksa kauan yksikseen tapella, koska narsistille uhrin reagointi on mistä saa voimaa. Luota siihen etä sinut tuntevat tietävät minkälainen olet ja et ole ja ne jotka mieluummin uskovat nassea eivät oe ystävyytesi arvoisia.Tsemppiä!
[/quote]
Tämä on totta. Ja pätee myös muihin lähipiirissä oleviin narsistisiin henkilöihin, ei ainoastaan puolisoon.
Älä provosoida, älä näytä minkäänlaisia tunnereaktioita, ole kuin kiveä. Ole, jos pystyt, neutraali tai näennäisesti "samaa mieltä". Narsku ei jaksa loputtomiin "tapella ja riidellä yksin" jos ei saa haluamaansa vastakaikua uhriltaan ja/tai lähteeltään. Sellainen vaara asiassa tosin on, että narsku saattaa turhautuessaan ja epätoivoissaan (kun huomaa ettei hänen konstinsa enää toimikaan eikä reagoineisiin vastaa hänen odotuksiaan) ottaa kovemmat keinot käyttöön, eli viedä väkivaltansa äärimmilleen.
Paras keino olisi käänteinen psykologia. Yritä saada narsisti haluamaan eroa sinusta. Jotta narsisti haluaa eron, hänellä on oltava uusi kohde kiikarissa. Aikamoinen karhunpalvelus siis tälle uudelle "rakkaudelle".
Kysy keltä tahansa heteromieheltä, joka on eronnut puolisostaan.
Itse olen (onneksi) päässyt yli jo ex miehestä joka sai kummallista nautintoa siitä että haukkua ja mustamaalasi minua jopa omalle lapselleen. Nyt olen saanut ns."yliotteen" enkä anna hänen puheilleen enää arvoa. Harmittaa vaan lapsen puolesta mutta onneksi on jo niin iso että ymmärtää ja erottaa valheen ja totuuden. Kehottaisin katkaisemaan välit jos mahdollista mutta jos ei ni kaikki asiointi sossun kautta tai tekstiviesteinä. Älä vastaa puheluihin koska sillon et saa todistettua mitään hänen sanomisiaan. Matkasta tulee pitkä mutta älä anna periksi!! Elämä voittaa kyllä kun pääset jaloillesi. Voimia
Huomatkaa, että väkivaltaiset narskut on ihan eri juttu, kokevat omistavansa puolison ja puolison elämän täysin. Silloin kannattaa olla erityisen varovainen,
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 12:52"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 12:44"]
Katkaise yhteydet, TÄYSIN. Muista, narsisti manipuloi, uhkaa, kiristää ja syyllistää. Raukkauden ja katumuksen tunnustukset eivät ole aitoja. Hän vain tarvitsee sinut narsistiseksi lähteekseen. Hylkää kyllä sinut kun löytää uuden. Ole tiukkana. Älä mene takaisin. Muista, hän ei määritä sinua. Sinä määrität itse itsesi. Olet kaunis ja arvokas. Elämä voittaa ja alat vielä joskus elää uudelleen! T. Narsistista eronnut.
[/quote]hyvä kirjoitus! Narsistin käytös noudattaa tiettyä kaavaa, jonka oppii tunnistamaan kun tarpeeksi on ollut narsistin kanssa tekemisissä. Lähde kehutaan ylivertaiseksi ihmiseksi, mitä kukaan ei ole jonka jälkeen alkaa haukkuminen maanrakoon. Eestaasjataasmenmään ikuiset ajat jos ei uhri tee asiasta loppua. Narsisti ei tosiaankaan määrittele se on hyvä pitää mielessä.
[/quote]
Kiitos kehuista. Voin kertoa että narsistista eroon pääseminen oli iso urakka. Pitää määritellä itsensä täysin uudelleen ilman narsistin valheita. Ihanaa kun kukaan ei enää hauku lihavaksi (olen normaalipainoinen ja ihan normaalin kaunis, tajusin sen vasta erottuani) , kukaan ei petä, valehtele, hajoita tavaroita, kontrolloi, seuraa ja käytä hyväksi. Narsisti vain valehtelee ja on pelkkä valhe. Minä olen totta ja aito ja selviydyin ja sekös narsistia ärsyttääkin. Vieläkin vainoaa mua, mutta en anna pelolle valtaa!! Nyt mä elän taas vihdoinkin. Yksin on ihanaa olla kaiken sen helvetin jälkeen. Katsotaan koska pystyn taas rakastamaan. Luoja tietää sen hetken. Elämäni häneen käsiin uskoen.
Läheiselläni on turvakielto, ja hänen postinsa menevät kaupungin maistraatin kautta.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 12:44"]
Katkaise yhteydet, TÄYSIN. Muista, narsisti manipuloi, uhkaa, kiristää ja syyllistää. Raukkauden ja katumuksen tunnustukset eivät ole aitoja. Hän vain tarvitsee sinut narsistiseksi lähteekseen. Hylkää kyllä sinut kun löytää uuden. Ole tiukkana. Älä mene takaisin. Muista, hän ei määritä sinua. Sinä määrität itse itsesi. Olet kaunis ja arvokas. Elämä voittaa ja alat vielä joskus elää uudelleen! T. Narsistista eronnut.
[/quote]hyvä kirjoitus! Narsistin käytös noudattaa tiettyä kaavaa, jonka oppii tunnistamaan kun tarpeeksi on ollut narsistin kanssa tekemisissä. Lähde kehutaan ylivertaiseksi ihmiseksi, mitä kukaan ei ole jonka jälkeen alkaa haukkuminen maanrakoon. Eestaasjataasmenmään ikuiset ajat jos ei uhri tee asiasta loppua. Narsisti ei tosiaankaan määrittele se on hyvä pitää mielessä.