Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihastunut opettajaan aikuisena

Vierailija
09.08.2015 |

Olen ollut jo useiden kuukausien ajan ihastunut suurinpiirtein saman ikäiseen opettajaani nykyisellä koulutuslinjallani. Hän on myös kohdellut minua eri tavalla kuin muita opiskelijoita, kaikki ovat sen huomanneet ja siitä maininneet. En kuitenkaan tiedä, onko mies varattu. Somesta ei tietoa löydy. Minulla ei ole edessä hänen pitämiään kursseja koko syksynä, joten vahingossakaan en voi kuulla hänen mainitsevan mitään mahdollisesta perheestä tms.

Miten minun pitäisi toimia, kun koulu taas käynnistyy? Olen miettinyt miestä koko kesän, ja haluan todella saada tietää, voisiko meistä tulla jotain. Ymmärrän tosiasian, että näin tuskin koskaan käy, mutta minun on vain pakko saada selvitettyä tämä asia.

Mitä tekisitte tilanteessani? Laittaisitteko miehellle jotain viestiä? Jos kyllä, niin millainen viestin pitäisi olla, etten menetä kasvojani täysin, jos miestä ei kiinnosta/hän on varattu?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kommentteja? facebookista tai muualtakaan somesta miestä ei siis löydy. Jos laitan miehelle viestiä, niin millainen olisi ok, eikä liian tungetteleva, pelottava tms?

Vierailija
2/17 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä suusi kiinni ja tee ne muistiinpanot. Keskity opiskeluun, älä mieti teinihommia. Se ope heittää susta läppää kahvitauolla kollegoidensa kanssa. Tollanen tilanne on tavallinen, opettajat ova tottuneet niihin ja osaavat suhtautua ammattimaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 22:18"]Lisää kommentteja? facebookista tai muualtakaan somesta miestä ei siis löydy. Jos laitan miehelle viestiä, niin millainen olisi ok, eikä liian tungetteleva, pelottava tms?
[/quote]

Erittäin huono ajatus.

Vierailija
4/17 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 22:23"]

Pidä suusi kiinni ja tee ne muistiinpanot. Keskity opiskeluun, älä mieti teinihommia. Se ope heittää susta läppää kahvitauolla kollegoidensa kanssa. Tollanen tilanne on tavallinen, opettajat ova tottuneet niihin ja osaavat suhtautua ammattimaisesti.

[/quote]

eli opettaja ei voi missään tapauksessa kiinnostus oppilaastaan? Vaikka olisivat samanikäisiä ja intressit olisivat samat?

Vierailija
5/17 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/17 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmasti sua nuorempi ja mulla on vähän erilainen tilanne, joku voisi sanoa tyypillinen "teinitilanne". Olen 18-vuotias (ensivuoden alussa 19) ja ihastunut n. 10-vuotta vanhempaan miesopettajaan. Tämä ihastus on jatkunut jo kolme vuotta taukoamattomana ja olen tehnyt aivan kaikkeni yrittääkseni unohtaa hänet, olen yrittänyt nähdä ja tapailla muita poikia/miehiä ja viettää aikaa kavereideni kanssa paneutumalla heidän ongelmiinsa, jotta saisin muuta ajateltavaa ja voisin unohtaa tämän tyypin. Hankalaa tämä tietysti on kun näen häntä melkein joka päivä koulussa. Ongelmana on myös, että omanikäiset pojat ei jostain syystä kauheasti kiinnosta, kun opettaja on niin fiksua seuraa ja jumalattoman komea. En ole tämän kolmen vuoden aikana ollut kiinnostunut kenestäkään muusta ja tuntuu, että kukaan ei yllä hänen tasolleen. Meillä on paljon yhteisiä kiinnostuksen kohteita (ollaan juteltu paljon myös koulun ulkopuolisista asioista) ja viihdyn todella hyvin hänen seurassaan.

Tiedostan, että hän on opettaja ja käyttäytyy kaikkia muitakin opiskelijoita kohtaan ystävällisesti ja juttelee heidäkin kanssaan. Meidän välillä on kuitenkin joku outo "jännite", jota en ole kokenut kenenkään muun kanssa. Olen huomannut hänen katselevan minua ja vartaloani "sillä silmällä" ja kaveritkin, jotka eivät tiedä tästä ihastuksesta ovat sanoneet, että luulevat tämän opettajan tykkäävän minusta siinä mielessä. Opettaja on kuitenkin ollut todella asiallinen, ei ole vihjaillut tai yrittänyt yhtään mitään. Pahinta on, että opettajalla on ilmeisesti tyttöystävä...Hän ei ole naimisissa eikä ole lapsiakaan, mutta en haluaisi sekaantua varattuun tai mihinkään pettämiskuvioon. Haluan myös sanoa, että yirtän olla näyttämättä ihastustani häneen, yritän joskus vältellä häntä (en liian huomattavasti) ja yritän olla neutraali hänen seurassaan. 

Tiedän, että suhteemme tuskin voisi ikinä toimia, koska kaikki nämä syyt, ikäero, opettaja-oppilas ja tietenkin tyttöystävä. Olen itkenyt tätä kuviota useat yöt ja jos saisin päättää niin haluiaisin olla tuntematta koko tyyppiä, koska ei ole reilua ihastua näin vahvasti henkilöön jota ei voi koskaan saada. En tiedä miten tulen selviämään, kun en enää koskaan näe häntä ja pelkään masentuvani, koska nytkin tuntuu, että tunnetilani ovat paljon hänestä riippuvaisia. 

AP:lle sanoisin, että ei vaikuta yhtään mahdottomalta tilanteelta (toisin kuin omani). Paljon tsemppiä ja toivon, että sinusta ja opettajastasi tulee vielä jotain :)

Vierailija
7/17 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 22:23"]

[/quote]

Kukaan fiksu aikuinen ei todellakaan heittää läppää siitä jos toinen samanikäinen on häneen ihastunut, vaikka kyseessä sitten olisikin opiskelija. Ihan yhtä hyvin tässä aloittajan tapauksessa voisi olla kyseessä työkaverikin, asialla ei ole niin suurta eroa kun ihmiset on samanikäisiä eikä kyse ole mistään hoitosuhteesta. Sinä ajattelet nyt tätä tapausta liikaa sen kautta, kuin joku alaikäinen ois ihastunut paljon vanhempaan opettajaansa. Ap ei kuitenkaan ole alaikäinen, eikä henkisesti lapsen tai teinin tasolla, vaikka opiskeleekin.

Vierailija
8/17 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista! Ja varsinkin viimeisestä. Olemme yli 30-vuotiaita, joten ei tosiaan ole kyse teini-ihastuksrsta. Tarvitsisin kuitenkin vielä käytönnön neuvoja siihen, miten minun tulisi toimia, jotta saisin selville miehen parisuhdestatuksen. Voinko kysyä viestillä, jos kyllä, millaisella? En haluaisi ehdottaa tapaamista, jos hän onkin varattu. Harmittaa, kun hänellä ei ole mitään tietoja Somessa, ei kuvia, ei mitään. Ja todella kohtelee minua todella eri tavalla kuin muita. Mutta kuten aloitusviestissä mainitsin, en tapaa häntä kurssien merkeissä syksyllä. Harmittaa jo valmiiksi, sillä en voi myöskään tuoda hänelle kiinnostustani livenä ilmi.

kiitos kaikille, jotka jaksavat auttaa!

ja tsemppiä sinulle nuori, joka olet ihastunut vanhempaan opettajaan. Kyllä se ajanmyötä helpottaa, viimeistään kun pääset koulusta pois. Ehkä sen jälkeen voit itsrkin ottaa kyseiseen mieheen yhteyttä. Hän tuskiin lavertelee asiasta eteenpäin. 

Vierailija
9/17 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ahdistus. Olen opettaja aikuispuolella ja joka ryhmästä tuntuu löytyvän ainakin 1 ihastuja. On filrttiä, ehdottelua, rakkaudentunnustuksia. Itse o,en perusystävällinen kaikille, kuuntelen, juttelen yms, mutta yritän pitää etäisyyttä kumminkin. Aina kuitenkin joku kokee tarvetta kertoa tunteistaan. Pliis aloittaja, pidä omana tietonasi koko juttu.

Vierailija
10/17 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:56"]

Voi ahdistus. Olen opettaja aikuispuolella ja joka ryhmästä tuntuu löytyvän ainakin 1 ihastuja. On filrttiä, ehdottelua, rakkaudentunnustuksia. Itse o,en perusystävällinen kaikille, kuuntelen, juttelen yms, mutta yritän pitää etäisyyttä kumminkin. Aina kuitenkin joku kokee tarvetta kertoa tunteistaan. Pliis aloittaja, pidä omana tietonasi koko juttu.

[/quote]

Olin jo kirjoittamassa että mulla on samankaltainen tilanne kuin aloittajalla, ja olen kans aika varma että meidän kemia on molemminpuoleista. Mutta sitten luin tämän vastauksen ja yllätyin. Onko opettajiin ihastuminen aikuisena todellakin noin yleistä? Apua, nyt kyllä nolottaa….

Vierailija
11/17 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko sulla on opintoja vielä jäljellä? Odota että valmistut ja tee sitten siirtosi. Jos mies on kiinnostunut, hän varmaan sen hetken odottaa.

Vierailija
12/17 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen mahdollista perheellisyyttä voit yrittää selvittää esimerkiksi Facebookin kautta. Mitä tulee opettaja-oppilasasetelmaan, en näe siinä mitään väärää, koska kyse on aikuiskoulutuksesta ja olette molemmat täysi-ikäisiä. Ihan hyvin voit lähestyä miestä viestillä.

Vierailija
13/17 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 20:31"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:23"]

Kiitos kommenteista! Ja varsinkin viimeisestä. Olemme yli 30-vuotiaita, joten ei tosiaan ole kyse teini-ihastuksrsta. Tarvitsisin kuitenkin vielä käytönnön neuvoja siihen, miten minun tulisi toimia, jotta saisin selville miehen parisuhdestatuksen. Voinko kysyä viestillä, jos kyllä, millaisella? En haluaisi ehdottaa tapaamista, jos hän onkin varattu. Harmittaa, kun hänellä ei ole mitään tietoja Somessa, ei kuvia, ei mitään. Ja todella kohtelee minua todella eri tavalla kuin muita. Mutta kuten aloitusviestissä mainitsin, en tapaa häntä kurssien merkeissä syksyllä. Harmittaa jo valmiiksi, sillä en voi myöskään tuoda hänelle kiinnostustani livenä ilmi.

ja tsemppiä sinulle nuori, joka olet ihastunut vanhempaan opettajaan. Kyllä se ajanmyötä helpottaa, viimeistään kun pääset koulusta pois. Ehkä sen jälkeen voit itsrkin ottaa kyseiseen mieheen yhteyttä. Hän tuskiin lavertelee asiasta eteenpäin. 

[/quote]

Ap, viesti vaikuttaa kieltämättä aika nololta. Puhu ihan kasvotusten jotain, vihjaile varovasti siihen suuntaan ja ole tarkkana miten opettaja siihen reagoi. Sen mukaan annat asian olla tai vihjailet vielä vähän enemmän jne. Jos sulla ei ole nyt hänen tuntejaan jos vaikka näet käytävällä niin juttele siinä jos on hyvä hetki. Tai sitten vain odotat että olet taas hänen tunneillaan joskus myöhemmin.

Se ettei miehestä löydy somesta mitään puhuu kyllä vain hyvää hänestä... Saattaa hyvinkin olla fiksu ja yksityisyyttään kunnioittava tyyppi.

Mutta en kyllä jaksa käsittää miten voit ehdottaa tuolle ihastuneelle nuorelle että ottaisi yhteyttä opettajaansa myöhemmin, jos mies on kerran varattu!

[/quote]

Totta, jätinkin vahingossa huomaamatta tuon faktan, että mies on varattu. Varattuihin en tietenkään kannusta sekaantumaan. 

Ja kiitos viestistäsi, taidankin toimia juuri noin. Kyllä se viesti vain liian nololta tuntuu, vaikka asiaa pyörittelisi miten.

Vierailija
14/17 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 20:10"]

[/quote]

Olin jo kirjoittamassa että mulla on samankaltainen tilanne kuin aloittajalla, ja olen kans aika varma että meidän kemia on molemminpuoleista. Mutta sitten luin tämän vastauksen ja yllätyin. Onko opettajiin ihastuminen aikuisena todellakin noin yleistä? Apua, nyt kyllä nolottaa….

[/quote]

niin ja ilmoittaako aikuiset oikeasti noin useasti ihastumisestaan opettajilleen? Itse olen miettinyt asiaa jo lähes vuoden. T. Ap

Vierailija
15/17 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 20:28"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 20:10"]

[/quote]

[/quote]

niin ja ilmoittaako aikuiset oikeasti noin useasti ihastumisestaan opettajilleen? Itse olen miettinyt asiaa jo lähes vuoden. T. Ap

[/quote]

Niinpä. En minäkään ole uskaltanut tunnustaa mitään

-13

Vierailija
16/17 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ap, viesti vaikuttaa kieltämättä aika nololta. Puhu ihan kasvotusten jotain, vihjaile varovasti siihen suuntaan ja ole tarkkana miten opettaja siihen reagoi. Sen mukaan annat asian olla tai vihjailet vielä vähän enemmän jne. Jos sulla ei ole nyt hänen tuntejaan jos vaikka näet käytävällä niin juttele siinä jos on hyvä hetki. Tai sitten vain odotat että olet taas hänen tunneillaan joskus myöhemmin.

Se ettei miehestä löydy somesta mitään puhuu kyllä vain hyvää hänestä... Saattaa hyvinkin olla fiksu ja yksityisyyttään kunnioittava tyyppi.

Mutta en kyllä jaksa käsittää miten voit ehdottaa tuolle ihastuneelle nuorelle että ottaisi yhteyttä opettajaansa myöhemmin, jos mies on kerran varattu!

Vierailija
17/17 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 20:31"]

[/quote]

[/quote]

Lisään vielä että erityisen huono ajatus on tuollainen viestittely jos mies ei kerran ole edes somessa - se ei selvästikään ole hänelle luontainen viestintäkanava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän