Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Some pilaa ihmissuhteet

Vierailija
09.08.2015 |

Nykyään ei voi tehdä enää mitään, ilman että some on läsnä. Olen niin turtunut siihen, kun näen ystäviä, niin jokainen räplää koko ajan instagtamia, snapchatia, facebookkia yms. Mihin on kadonnut aito keskusteleminen, jossa toinen edes välillä vilkaisisi silmiin näytön sijasta.
.
Jos mennään vaikka kahville, luontoon tai muuten vaan hengailemaan jonnekkin, niin mistään ei voi nauttia ilman että se kuvataan ja videoidaan jokaiseen kuvanjakopalveluun. En edes jaksa kohta nähdä tälläisiä ihmisiä, joita kiinnostaa enemmän ne toiset ystävät screenillä, kuin minä vieressä. :(
.
Ja minullakin ikää vasta 22, mutta silti puhelin pysyy visusti pois näkyviltä kun näen ystäviä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/11 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon sun kans TÄYSIN samaa mieltä!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se somessa esittäminenkin pilaa ihmissuhteita.

Vierailija
4/11 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some on mutkistanut myös omaa tilannettani, vaikka en itse kuulu rekisteröitymistä vaativiin palveluihin, joissa pääsääntöisesti esiinnytään omalla nimellä. En tiedä yhtään, mitä tietoja ihmiset Facessa keskenään vaihtavat, ja siksi pitää olla aina kieli keskellä suuta miten omista asioistaan kertoo. En esimerkiksi halua jonkun tietävän, että olen eronnut tai sairaana tai ollut matkoilla. Mutta tämä henkilö voi sen silti saada tietoonsa, jos muut lörpöttelevät facessa.

Tietysti ihmiset varmasti enimmäkseen kertovat vain itsestään, mutta en voi tietää. Kun en siellä ole. Ihmiset eivät myöskään muista, mitä asioita ovat Facessa jakaneet, ja olettavat joskus että joku sisäpiirin vitsi tai muu juttu on mulle jo tuttu. On myös jäänyt tapaamisinfoa ja toimintaohjeita saamatta, kun en ole facessa.

Näistä "hankaluuksista" huolimatta en ole liittymässä kaupalliseen palveluun, joka omistaa kaiken sisällön, minkä ihmiset itse ovat tuottaneet ja sinne laittaneet. Tässä asiassa olen nyt oikeassa minä, eivätkä ne tuhat muuta, jotka siellä ovat :) Vaikka minä olisinkin se, joka eniten kärsii...

Vierailija
5/11 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instagramia siis. -ap

Vierailija
6/11 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/11 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some myös korostaa sitä kuinka itse jää ulkopuoliseksi tilanteissa joissa muut kaverit pitää bileitä ja hauskaa mutta mä jään ulkopuolelle :-(

Vierailija
8/11 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nro seitsämän kanssa samaa mieltä. Pitäydyn poissa somesta mahdollisimman paljon, käytän vain muutamaa keskustelupalstaa, joilla voi kirjoittaa anonyymisti. Joskus koen olevani hyvin "erilainen", koska en halua kirjoittaa itsestäni saati perheestäni mitään missään somessa ja omat tai perheen jäsenteni kuvat eivät päädy mihinkään jaettavaksi. Elän hyvin tavis elämää ja olen siihen tyytyväinen. Somen välttämisen lisäksi olen yksinkertaistanut muutenkin elämääni luopumalla sellaisista energiasyöppöihmissuhteista, jotka vain vievät energiaani antamatta oikeastaan mitään muuta kuin huonoa mieltä. Keskityn mukaviin arkisiin asioihin, kotiin, puutarhaan, kirjoihin, perheeseen ja kaikenlainen muille esittäminen ja somessa keikistely on mulle vierasta ja ahdistavaa. 

Vierailija
9/11 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se tosiaan mennyt noin pahaksi? Mä olen tarkoituksella jättäytynyt tuon kaiken ulkopuolelle. Pysyn kuitenkin kärryillä mitä tapahtuu ja seuraan paljon mediaa. Mutta instagram, twitter, fb sekä selfiet on mulle no-no.

Kyllä on huonoa käytöstä jos pitää kännykkää räplätä vaikka tavataan livenä. Sekin on epäkohteliasta alkaa puhua puhelimeen jos on tapaamisessa. Yhtä huonoa käytöstä kuin lukea lehteä ruokapöydässä. Oi aikoja oi tapoja.

Vierailija
10/11 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein ymmärrä koko instagramia. Miks mä haluaisin esitellä toisille kuviani ja miks ne ketään kiinnostais?

Vierailija
11/11 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, haluaisin vaan rauhassa vaihtaa kuulumisia mutta kun toisen on kaivettava se luuri aina käteen. En pysty puhumaan jos keskustelukumppani räplää kännykkää, tuntuu ettei se silloin keskity yhtään mun juttuun. Olen itsekin kohta vasta 22-vuotias ja pelkään, ettei enää ole paluuta entisen tyyliseen kanssakäymiseen ja joudun sietämään tätä lopun elämääni. Mistä löytää kavereiksi nuoria jotka ei räplää kännykkää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi