Saa nähdä päättyykö tänään vuosien parisuhde eroon
Mies lähti kaveriporukalla saunomaan. Huomenna on menoa, joten sovimme että tulee aikaisin kotiin. Sauna on joku vuokrasysteemi ja se on heidän käytössään kahteentoista. Mies lupasi tulla sen jälkeen kotiin kun saunalta lähtevät.
Liian monta kertaa olen itkenyt ja pettynyt, kun aikuinen mies ei osaa juoda kohtuudella. Tämän takia mies onkin vähentänyt juomista, siis kerroissa, mutta ei määrällisesti. Monet menot on jäänyt miehen osalta käymättä, kun ei olekaan osannut ottaa kohtuudella ja aikainen kotiinsaapuminen onkin venähtänyt aamuun. Jos tänään käy taas niin, niin se oli sitten tässä. Sitten lähden.
Eikä siinä mitään, jos joskus venähtäisikin pidemmäksi, mutta mies juo niin paljon, ettei tajua maailman menosta mitään, kertaalleen on ollut putkassa enkä halua muista sekoiluista edes tietää. Pettänyt ei ole, koska on aina niin seipäissä ja jos joku sen kotiinsa jaksaa kantaa niin kymmenen pistettä ja papukaijamerkki.
Eipä tässä sen kummempaa, katsotaan miten käy. Veikkaan että vähän kahdentoista jälkeen tulee viesti "täälä om miin khauska etä lähettiii perttsn luoks haitako.?=".
Jonkun mielestä olen ehkä nipo, mutta kun on alkoholistin kanssa elänyt lapsuutensa, ei itselläkään ole normaalia suhtautumista tähän. Ja ehkä se on syy miksi näinkin pitkään olen tätä katsellut. Nyt vaan kun mies suunnitteli tätä reissua, heräsin oikeasti ja päätin, että viimeinen kerta. Enää ei petä mun luottamusta.
Kuinkas muilla Av-mammoilla ilta sujuu?
Kommentit (60)
11, no mies on alkuunsa ihan normaali itsensä, mutta sitten kun menee tietyn rajan yli, niin alkaa kittaamaan viinaa kaksin käsin. Ei sammu sitten millään, jatkaa vaikka aamupäivään. Tuolloin on erittäin "räjähdysherkkä", siis ei käy käsiksi todellakaan, mutta pienikin poikkipuolinen sana että "baari meni kiinni, mennään kotiin" niin hän saa hirveät raivarit. Koska haluaa jatkaa juomista. Eikä käy vieraissa, haluaa pitää vaan "hauskaa". Ja se olisikin ihan ok, mutta kun menee aina (paitsi viime kerta) ihan överiksi.
ap
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:46"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:38"]Jos harvoin saa ottaa, sitä varmemmin sitä vetää kaksin käsin ja menee yli. Ihan omalta kohdaltani tiedän kun olen sellaisissa suhteissa elänyt ettei mihinkään pääse eikä saa juoda. Mutta joo, päästä se mies elämään ja nauttimaan elämästään. Ei ole mikään puolustus se että olet elänyt alkkisperheessä. Sehän vain kertoo että sulla on ongelma, sitä ei välttämättä ole miehellä. [/quote] Jos perheellinen ihminen (tämän kirjoittaja) yhdistää elämästä nauttimisen juomiseen eikä esim perheen ja lasten kanssa vietettyyn elämään ni sääliksi käy lapsia.
[/quote]
Jos aloittajan mies ei saa edes paria kertaa vuodessa ihan rauhassa ottaa, ja on vieläpä muualla ottamassa, niin kyllä on surullista. Mutta ero on varmaan paras ratkaisu, kaipa se absolutistikin löytyy ap:lle.
Kyllähän siinä voi tulla lupailtua mitä vaan, "joo joo, otan vaan pari kun ensi kuussa pääseen martin polttareihin", mutta kyllä siinä voi tulla mieleen että valitusta ja nalkutustahan se on edessä joka tapauksessa, niin miksi lopettaisin illan kesken.
Kuulostaa ihan minun ex-elämältäni. Minä lähdin, tosin ei miehen alkoholinkäyttö ollut eron tärkein syy. Nyt miehen kanssa jolla homma hallussa, kertaakaan ei ole mennyt överiksi vaikka juokin. Niin ihanaa kun ei tarvi stressata asiasta, mies tulee kotiin kun on luvannut eikä yhdessä juhliessa tarvitse hävetä.
Ja joo, ei todellakaan aina ole menoa. Mutta se on ollut ihan se ja sama, onko sitä menoa, kotiin on tultu vaihdellen 06-11. Ja mistä tiedän ettei ole pettämässä? Kaverinsa (joka on myös minun ystäväni) yleensä laittaa viestiä että XXXX on täällä yötä, älä huolestu.
ap
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:50"]
11, no mies on alkuunsa ihan normaali itsensä, mutta sitten kun menee tietyn rajan yli, niin alkaa kittaamaan viinaa kaksin käsin. Ei sammu sitten millään, jatkaa vaikka aamupäivään. Tuolloin on erittäin "räjähdysherkkä", siis ei käy käsiksi todellakaan, mutta pienikin poikkipuolinen sana että "baari meni kiinni, mennään kotiin" niin hän saa hirveät raivarit. Koska haluaa jatkaa juomista. Eikä käy vieraissa, haluaa pitää vaan "hauskaa". Ja se olisikin ihan ok, mutta kun menee aina (paitsi viime kerta) ihan överiksi.
ap
[/quote]
Onko sillä lupa juoda kotona? Ei varmaan.
20, kyllä on. Yleensä ei vaan tahdo ottaa kotona. Juo kaljan tai kaksi, siinä se. Mutta kun pääsee baariin niin homma lähtee käsistä. Sori vaan jos annan täällä itsestäni erilaisen kuvan kuin mitä oikeasti olen, mutta aina kun mies lähtee, toivotan mukavaa iltaa, en nalkuta tai kyttää. En estä tekemästä mitään reissuja tai vaadi olemaan lähtemättä.
ap
Minkä ikänen mies on? Jos kovin nuori niin kuuluu varmaan elämänvaiheeseen? Millä tavalla suhtautuu kun sinä lähdet ulos?
Hei Ap! Aloitusviestisi voisi olla mun kirjoittama. Eilen mies lähti "yhdille", ja kompuroi kotiin noin viiden aikaan yöllä. Kun mieheni juo, on hän oikeastaan poikkeuksetta loppuillasta niin humalassa, ettei tajua ympäröivästä maailmasta mitään, puheesta ei saa selvää, ei saa housuja jalasta ja on jopa pari kertaa laskenut alleen. Nyt kun kirjoitin tämän, niin tuli itsellenikin sellainen olo, että miten ihmeessä jaksan vuodesta toiseen katsella tällaista. Miksi annan kohdella itseäni näin? Aina juoppoillan jälkeen meillä on mieheni kanssa kauhea riita hänen käytöksestään, joka päättyy aina siihen että mies itkee ja lupaa muuttua. No, ei ole tässä kolmen vuoden aikana muuttunut. Myös mulla on perheessä alkoholitaustaa, ja oon luvannut itselleni etten ota juoppoa miestä mutta mites kävikään... Kaikkein pahinta tässä on se, että selvinpäin mieheni on maailman ihanin tyyppi. Sovimme yhteen loistavasti ja rakastan häntä yli kaiken. Siksi tuntuukin niin raastavalta tämä tilanne, kun toista rakastaa ja haluaisi olla yhdessä, mutta tietää että pitäisi erota. Niin ja tosiaan mieheni juo ehkä 2 kertaa kuukaudessa, eli ei liian usein, mutta liikaa. Tsemppiä Ap, olisi mukava vaihtaa ajatuksia jonkun kanssa, joka on samassa tilanteessa. Ps. Kappalejaot eivät toimi mobiilissa, sori!
Mitä väliä sillä on, miten paljon mies juo, kun et kerran ole mukana, ei ole lapsia, ei töitä seuraavana päivänä eikä muutenkaan mitään minkä mies pilaisi? Ymmärtäisin jos mies vetäisi karmeat lärvit naamasi edessä ja sinulla olisi tyyliin kolme pientä lasta siinä hoidettavana, mutta jos mies juo joskus ja jouluna kaveriporukalla itsensä linkkuun, niin mitä ihmeen eron aihetta siinä nyt on? Pistä äijä vierashuoneeseen nukkumaan darraansa ja jatka ihan normaalia elämääsi.
Ap tiedän NIIN mitä tarkoitat.
Ei itsellänikään ole mitään juomista vastaan, en ole absolutisti tms.
Ensimmäinen pitempi suhde oli sitä just että joka vkl juomaan ja aina meni överksi. Tuli kotiin ihan naamat, muusikit täysille soimaan ja aina oli sellainen stressaava ahdistava ilmapiiri.
Muuttui juodessaan toiseksi ihmiseksi kuin selvinpäin. Ja se toinen ihminen ei osannut hallita juomistaan tai käytöstään.
Ja sama meininki että oli pakko päästä "pitämään hauskaa" tai "jos mä lopetan sit kokonaa juomisen niin sunkin pitää lopettaa".
Ikään ei voinu sitä muutamaa vaan ottaa.
Onneksi jätin ja lähdin.
Nykyään on mies joka on samanlainen humalasa kuin selvinpäin. Otetaan kotosalla sen mitä maistuu ja baariin saa lähteä jos haluaa. Koska tiedän että vaikka olisi kuinka humalassa niin persoonallisuus ei muutu toisenlaiseksi.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:44"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:38"]Jos harvoin saa ottaa, sitä varmemmin sitä vetää kaksin käsin ja menee yli. Ihan omalta kohdaltani tiedän kun olen sellaisissa suhteissa elänyt ettei mihinkään pääse eikä saa juoda.
Mutta joo, päästä se mies elämään ja nauttimaan elämästään.
Ei ole mikään puolustus se että olet elänyt alkkisperheessä. Sehän vain kertoo että sulla on ongelma, sitä ei välttämättä ole miehellä.
[/quote]
Hohhoijaa. Kyllä se on alkoholiongelman merkki jos joutuu pettämään lupauksia kun ei pysykää lopettamaan juomista. Sulle taitaa itelles maistua liikaa, juotko myös lasten seurassa?
[/quote]
Eiköhän ne lupaukset ole tehty nillittävän ja itkevän ämmän vaatimuksesta. Ymmärtäkää kaikki mua, olen elänyt alkoholistiperheessä. Nyt mieheni käy harvoin vetämässä lärvit joten mulla on oikeus pahoittaa mieleni
No, ajanko parran ja vaihanko lakanat vai tuliko se hunsvotti kotiin?
t. alkoholiongelmaton Tsoots Kluuni
Tsempit myös teille muille jotka ovat samanlaisen miehen kanssa.
Ei ole kuulunut vielä mitään, tavallaan ihan hyvä merkki. Jos paikan päältä pitää kahdeltatoista lähteä, niin luultavasti juoruavat siinä hetken vielä keskenään ja taksissakin menee hetki ennen kuin tänne pääsee.
Jos nyt jotain kiinnostaa niin miehellä ikää 37v.
ap
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:51"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:46"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:38"]Jos harvoin saa ottaa, sitä varmemmin sitä vetää kaksin käsin ja menee yli. Ihan omalta kohdaltani tiedän kun olen sellaisissa suhteissa elänyt ettei mihinkään pääse eikä saa juoda. Mutta joo, päästä se mies elämään ja nauttimaan elämästään. Ei ole mikään puolustus se että olet elänyt alkkisperheessä. Sehän vain kertoo että sulla on ongelma, sitä ei välttämättä ole miehellä. [/quote] Jos perheellinen ihminen (tämän kirjoittaja) yhdistää elämästä nauttimisen juomiseen eikä esim perheen ja lasten kanssa vietettyyn elämään ni sääliksi käy lapsia.
[/quote]
Jos aloittajan mies ei saa edes paria kertaa vuodessa ihan rauhassa ottaa, ja on vieläpä muualla ottamassa, niin kyllä on surullista. Mutta ero on varmaan paras ratkaisu, kaipa se absolutistikin löytyy ap:lle.
Kyllähän siinä voi tulla lupailtua mitä vaan, "joo joo, otan vaan pari kun ensi kuussa pääseen martin polttareihin", mutta kyllä siinä voi tulla mieleen että valitusta ja nalkutustahan se on edessä joka tapauksessa, niin miksi lopettaisin illan kesken.
[/quote]
En ole ap, mutten todellakaan huoli miestä, jonka mielestä "ottaa rauhassa" tarkoittaa, että vedetään naula päähän/nakit silmille/perse olalle/lärvit.
Sori vaan 28, en ole kyllä mitään ymmärrystä hakenut tuolla kommentillani että olen alkoholistiperheestä. Totesin vain että se saattaa olla syy, miksi tätä olen näin pitkään katsellut. Olen ihan normaali ihminen, enkä vetoa taustaani jos minulla on ongelmia, enkä varsinkaan hae mitään sääliä. Enkä myöskään ole ikinä käskenyt miestä tekemään/olemaan tekemättä yhtään mitään, siis kieltänyt juomasta. Jos sinusta on ihan ok että puolisosi ei tulekaan yöllä kotiin ja kömpii päivällä suoraan putkasta, muistamatta edes miksi sinne on joutunut, niin fine. Minulle se ei ole ok.
ap
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:50"]
ap
[/quote]
No se on sitten sinun vallassa että hyäksytkö tuota vai et.
Se vaan on vastenmielistä katsella aikuista ihmistä aivan naamat. AP, ei sun tarvi sellaista sietää.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:40"]
Eihän hän aio sietääkään. Toi on niin idioottimaista, että alkoholistin puolisoa syyllistetään. Ei kannata ottaa paskahousua mieheksi, hyvä vinkki, kiitos.
[/quote]
Onko se alkoholisti jos ottaa pari kertaa vuodessa eikä pysy silloin lupauksissaan?