Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saa nähdä päättyykö tänään vuosien parisuhde eroon

Vierailija
08.08.2015 |

Mies lähti kaveriporukalla saunomaan. Huomenna on menoa, joten sovimme että tulee aikaisin kotiin. Sauna on joku vuokrasysteemi ja se on heidän käytössään kahteentoista. Mies lupasi tulla sen jälkeen kotiin kun saunalta lähtevät.

Liian monta kertaa olen itkenyt ja pettynyt, kun aikuinen mies ei osaa juoda kohtuudella. Tämän takia mies onkin vähentänyt juomista, siis kerroissa, mutta ei määrällisesti. Monet menot on jäänyt miehen osalta käymättä, kun ei olekaan osannut ottaa kohtuudella ja aikainen kotiinsaapuminen onkin venähtänyt aamuun. Jos tänään käy taas niin, niin se oli sitten tässä. Sitten lähden.

Eikä siinä mitään, jos joskus venähtäisikin pidemmäksi, mutta mies juo niin paljon, ettei tajua maailman menosta mitään, kertaalleen on ollut putkassa enkä halua muista sekoiluista edes tietää. Pettänyt ei ole, koska on aina niin seipäissä ja jos joku sen kotiinsa jaksaa kantaa niin kymmenen pistettä ja papukaijamerkki.

Eipä tässä sen kummempaa, katsotaan miten käy. Veikkaan että vähän kahdentoista jälkeen tulee viesti "täälä om miin khauska etä lähettiii perttsn luoks haitako.?=". 

Jonkun mielestä olen ehkä nipo, mutta kun on alkoholistin kanssa elänyt lapsuutensa, ei itselläkään ole normaalia suhtautumista tähän. Ja ehkä se on syy miksi näinkin pitkään olen tätä katsellut. Nyt vaan kun mies suunnitteli tätä reissua, heräsin oikeasti ja päätin, että viimeinen kerta. Enää ei petä mun luottamusta.

Kuinkas muilla Av-mammoilla ilta sujuu?

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko se mies on tullut kotiin? Miten se teidän meno tänään, pääsettekö lähtemään?

Vierailija
2/60 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 13:17"]

Joko se mies on tullut kotiin? Miten se teidän meno tänään, pääsettekö lähtemään?

[/quote]

Anteeksi, en huomannut kakkossivulla ollutta viestiä, missä ap sanoikin miehen tulleen jo yöllä kotiin. Hyvä, että lupaus piti tällä kertaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ottaa paskahousua mieheksi!

Vierailija
4/60 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
5/60 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes katsot ja siedät tuollaista?

Vierailija
6/60 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä muuten menee? Onko lapsia? Tulethan päivittämään miten käy.. Tsemppiä!

Vierailija
7/60 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos harvoin saa ottaa, sitä varmemmin sitä vetää kaksin käsin ja menee yli. Ihan omalta kohdaltani tiedän kun olen sellaisissa suhteissa elänyt ettei mihinkään pääse eikä saa juoda.

Mutta joo, päästä se mies elämään ja nauttimaan elämästään.

Ei ole mikään puolustus se että olet elänyt alkkisperheessä. Sehän vain kertoo että sulla on ongelma, sitä ei välttämättä ole miehellä.

Vierailija
8/60 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän peukkuja että päättyy. Olen sen jälkeen käytettävissä laastarisuhteeseen.

t. alkoholiongelmaton Tsoots Kluuni

Vierailija
9/60 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän hän aio sietääkään. Toi on niin idioottimaista, että alkoholistin puolisoa syyllistetään. Ei kannata ottaa paskahousua mieheksi, hyvä vinkki, kiitos.

Vierailija
10/60 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos hän tänään tuleekin ajoissa kotiin asiallisessa kunnossa, onko suhde silti taas katkolla seuraavan saunaillan tms koittaessa? Käy pidemmän päälle raskaaksi.

Vierailija
11/60 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:38"]Jos harvoin saa ottaa, sitä varmemmin sitä vetää kaksin käsin ja menee yli. Ihan omalta kohdaltani tiedän kun olen sellaisissa suhteissa elänyt ettei mihinkään pääse eikä saa juoda.

Ei ole mikään puolustus se että olet elänyt alkkisperheessä. Sehän vain kertoo että sulla on ongelma, sitä ei välttämättä ole miehellä.
[/quote]

Hohhoijaa. Kyllä se on alkoholiongelman merkki jos joutuu pettämään lupauksia kun ei pysykää lopettamaan juomista. Sulle taitaa itelles maistua liikaa, juotko myös lasten seurassa?

Vierailija
12/60 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten mies noin niin kuin muuten käyttäytyy kännissä.? Käykö vieraissa tai onko väkivaltainen?

Itse olen vähän tullainen "viina maistuu kun se maistuu" tyyppi. Mutta se johtuu vain siitä että tykkään olla hönössä silloin tällöin. En kuitenkaan tee törkkeyksiä edes kännissä, eli en ole väkivaltainen tai hakeudu vieraisiin.

Omalla puolisolla on alkoholismia perheessä ja välillä tuntuu että alkoholi sinänsä on hänelle suuri ongelma, vaikka siihen ei liittyisi muuten mitään ongelmaa.

t yx mies

Vierailija
13/60 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten menee oikein erinomaisesti, kiitos kysymästä. Molemmilla on omat harrastukset ja työt, eikä rajoiteta toisten menemistä. Kyllä tuo kertojen vähennys tuli ihan miehen omasta aloitteesta, ei minun painostuksesta. Lapsia ei ole eikä tule.

Sehän se tässä rassaakin, kun  muuten menee hyvin. Viime kerralla mies tuli hyvässä kunnossa kotiin, ihan ajoissa. Jäi aloitusviestistä laittamatta. Toivon että tämä jatkuu, jos ei jatku niin minä häivyn. 

ap

Vierailija
14/60 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika, miten itseni kirjoittamalta aloitusviesti ja pari vastausta tuntuikaan! Melkein kylmät väreet menee.

Erosin neljä vuotta sitten tuollaisesta suhteesta. Voi taivas, miten ihanalta tuntuukaan kirjoittaa tuo lause luettuani tämän ketjun läpi, minä todella erosin ja jätin sen paskaläjän.

Olimme reilut kolme vuotta yhdessä, asuimme yhdessä ja olimme kihloissa. Olimme niin rakastuineita, niin luodut ja oikeat toisillemme, vaan viina osoittautui kuitenkin minua tärkeämmäksi.

Minäkin olen nyt naimisissa miehen kanssa, jolla ei ole alkoholiongelmaa. Minulle on jäänyt jonkinlainen pelko takaraivoon, ja tuntuu, että aina vaan odotan sitä kertaa, kun nykyisellä miehelläni meneekin juominen yli, mutta joka kerta tähän saakka se vaan on mut yllättänyt positiivisesti; tulee kotiin, kun on luvannut, jos ei jopa aiemmin, vastaa puhelimeen, kykenee keskusteluun.

Voi elämä. Mä todella tein sen, vaikka niin monta vuotta vaan annoin anteeksi ja uskoin tyhjiin lupauksiin.

Vierailija
15/60 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 00:48"]Mies tuli just kotiin. Onhan se vähän rasittava kun on pöhnässä mutta olen todella positiivisesti yllättynyt. Tulevaisuus näyttää pääseekö tiikeri raidoistaan eroon. Nyt on kuitenkin hyvä mieli. 

ap
[/quote]

Kiva että tuli kotiin.

Pääseekö tiikeri raidoistaan onkin sitten eri juttu. Alkoholisti on valmis tekemään kaikki temput juomisensa eteen, kunhan ei juomista tarvi lopettaa!
Nyt hänellä oli takaraivossa se, että tiesi miten tärkeää sinulle on että tulee ihmisen näköisenä kotiin. Sinä relaat vähän asian suhteen ja kohta mies on samassa tilassa kuin monet monet kerrat aiemminkin.

Näin se vaan valitettavasti menee. Jos ei itsellä ole halua lopettaa niin meno vaan pahenee vuosien mittaan.

Vierailija
16/60 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

55, nimenomaan aika näyttää onko miehellä sitä omaa halua muuttaa käytöstään. Jos ei ole niin en jää katsomaan, jos taas on niim hieno homma ja elämä jatkuu yhdessä niin kuin tähän asti.
Ap

Vierailija
17/60 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:39"]

t. alkoholiongelmaton Tsoots Kluuni

[/quote]

Nauroin tälle jostain syystä. Kluuni... Voi helevata.

Vierailija
18/60 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 00:30"]

Tuo että juo, eikä pysty lopettamaan, on ihan neurologinen asia. Eräs neurologi on jopa sanonut, että jos tietty reaktio alkoholiin aivoissa tapahtuu, niin henkilön on MAHDOTONTA lopettaa juomista. Kysymys ei ole lupausten pettämisestä tai välinpitämättömyydestä. Tämä reaktio liittyy dopamiinikeskuksen toimintaan, ja se on synnynnäinen, itse reaktio ei vielä kerro alkoholiongelmasta, mutta altistaa sille. Ihan turhaan ap on vihainen jos mies ei tule kotiin, hän ei pysty. Toinen asia on se, että itse pitää tajuta olevansa kyvytön säätelemään juomista, ja lopettaa joko juominen tai lupausten teko. Jos seuraavana päivänä on menoa, niin ei oteta sitä ensimmäistäkään. Välillä voi myös juoda ne kännit, mutta siitä pitää etukäteen kertoa, ja suunnitella niin ettei kumppanille tule haittaa. Ei saa kusettaa itseään eikä muita luulemaan että voi lopettaa muutamaan annokseen. Tosiasiat pitää myöntää.

[/quote]

Eli kun kysymys on elimistön neurologisesta prosessista, eikä henkilö" voi itselleen mitään" kun dopamiini alkaa jylläämään, asia on ok? 

Vierailija
19/60 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:38"]Jos harvoin saa ottaa, sitä varmemmin sitä vetää kaksin käsin ja menee yli. Ihan omalta kohdaltani tiedän kun olen sellaisissa suhteissa elänyt ettei mihinkään pääse eikä saa juoda.

[/quote]

Jos perheellinen ihminen (tämän kirjoittaja) yhdistää elämästä nauttimisen juomiseen eikä esim perheen ja lasten kanssa vietettyyn elämään ni sääliksi käy lapsia.

Vierailija
20/60 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:41"]Mitä jos hän tänään tuleekin ajoissa kotiin asiallisessa kunnossa, onko suhde silti taas katkolla seuraavan saunaillan tms koittaessa? Käy pidemmän päälle raskaaksi.
[/quote]

Aikaisin kotiin koska menoa huomenna. Ehkei joka kerta ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä