Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Serenan henkilökunta töppäsi

Vierailija
08.08.2015 |

Eivät soittaneet ambulanssia 7-vuotiaalle, jolla vertavuotava haava päässä pudottuaan kovalle alustalle. Äiti joutui lähtemään itse ajamaan ja soitti samalla ambulanssin vastaan. Fb:ssä tämä kiertää. Ei anna hyvää kuvaa Serenan henkilökunnan ammattitaidosta. Lapsella on vähintään aivotärähdys, mutta vakavampikin vamma on mahdollinen.

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 00:09"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:56"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:13"]

Verta vuotava päävamma on aina ambulanssikeikka. Saa olla todella nuori ja typerä, jos muuta kuvittelee.

[/quote]

Kuopus oli 4v kun kolautti päänsä johonkin - en tiedä mihin- ja otsasta tuli paljon verta. Mentiin suihkuun ja pestiin veri pois. Otsassa oli pintanaarmu, mutta päässä olevista naarmuista tulee paljon verta. Puhdistettiin ja pantiin side. Kuhmu siihen nousi. Ei soitettu ambulanssia. Olin silloin 41v. Kuopus on nyt 15v ja voi hyvin.

[/quote]

En minäkään ole ikinä ambulanssia soittanut, vaikka lapsilla venttiä päässä. Haava puhdistettu ja lasta seurattu. Tarvittaessa viety päivystykseen. Ihme panikointia!
[/quote]

Toivottavasti soittaisit jos lapsesi tajunnan taso alenee ja kallo näkyvissä, kuten tuossa tapauksessa....

Vierailija
82/95 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 00:16"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 00:09"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:56"] [quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:13"] Verta vuotava päävamma on aina ambulanssikeikka. Saa olla todella nuori ja typerä, jos muuta kuvittelee. [/quote] Kuopus oli 4v kun kolautti päänsä johonkin - en tiedä mihin- ja otsasta tuli paljon verta. Mentiin suihkuun ja pestiin veri pois. Otsassa oli pintanaarmu, mutta päässä olevista naarmuista tulee paljon verta. Puhdistettiin ja pantiin side. Kuhmu siihen nousi. Ei soitettu ambulanssia. Olin silloin 41v. Kuopus on nyt 15v ja voi hyvin. [/quote] En minäkään ole ikinä ambulanssia soittanut, vaikka lapsilla venttiä päässä. Haava puhdistettu ja lasta seurattu. Tarvittaessa viety päivystykseen. Ihme panikointia! [/quote] Toivottavasti soittaisit jos lapsesi tajunnan taso alenee ja kallo näkyvissä, kuten tuossa tapauksessa....

[/quote]

No totta helvetissä soittaisin ambulanssin/lähtisin itse välittömästi viemään sellaisessa tapauksessa. Täällä vaan joku älypää väittää, että kaikki vertavuotavat päävammat pitää viedä ambulanssilla sairaalaan. Se on täyttä paskapuhetta! Järjenkäyttö on edelleen sallittua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 00:16"]Ambulansseilla on parempaakin tekemistä, kuin käydä puhaltelemassa pikku pipeihin. Päähän kun tulee reikä, niin siitä vuotaa aina paljon verta, vaikka vamma ei kovin hääppöinen olisi.
[/quote]
Toivottavasti jos sulla on omia lapsia ja noin pahasti käy, kuten tämän Sarin lapselle, niin osaisit oikeasti arvioida sen ambulanssin tarpeen. Totta, pään haavoista vuotaa aina paljon verta, koska päässä on paljon suonia pinnalla. Mutta ei se ole mikään "pikku pipi" jos lapsi putoaa 2 metrin korkeudesta ja lyö pään rajusti lattiaan. Ja varsinkin niin että kallo tulee näkyviin. Ehdottomasti ambulanssin paikka, Serenan henkilökunta ollut todella osaamatonta ja epäasiallista, jos ovat antaneet ymmärtää että lanssi oli tilattu. Mites kävi Tapio Rautavaaralle? Liukastui ihan kävellessään Tikkurilan uimahallissa ja löi pään lattiaan. Seuraavana yönä kuoli aivoverenvuotoon. Ihan aiheesta oli äiti huolissaan. Ihmisiä itse asiassa menehtyy liian paljon uimahallissa/laskettelurinteessä/ym. paikoissa sattuneisiin onnettomuuksiin, joissa pää on lyöty kovaa betoniin/asfalttin/jäähän. (Siis ulkomailta lukee usein näistä juttua.) Että huonosti koulutettua henkilökuntaa Serenalla, jos ei tuon paremmin osaa arvioida!
T. Sh

Vierailija
84/95 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ambulansseilla on parempaakin tekemistä, kuin käydä puhaltelemassa pikku pipeihin. Päähän kun tulee reikä, niin siitä vuotaa aina paljon verta, vaikka vamma ei kovin hääppöinen olisi.

[/quote]

Luitko tuota äidin tekstiä? Lapsi joutui lastenklinikalla osastolle seurantaan, jossa on ollut jo useamman vuorokauden. Haava oli myös niin suuri, että tarvittiin ehkäisevää antibioottitippaa. Tuskinpa oli mikään "pikku pipi" silloin kyseessä. 

Vierailija
85/95 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesipuisto surina, siellä venäläinen käy kusella~~-

Vierailija
86/95 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 00:09"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:56"] [quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:13"] Verta vuotava päävamma on aina ambulanssikeikka. Saa olla todella nuori ja typerä, jos muuta kuvittelee. [/quote] Kuopus oli 4v kun kolautti päänsä johonkin - en tiedä mihin- ja otsasta tuli paljon verta. Mentiin suihkuun ja pestiin veri pois. Otsassa oli pintanaarmu, mutta päässä olevista naarmuista tulee paljon verta. Puhdistettiin ja pantiin side. Kuhmu siihen nousi. Ei soitettu ambulanssia. Olin silloin 41v. Kuopus on nyt 15v ja voi hyvin. [/quote] En minäkään ole ikinä ambulanssia soittanut, vaikka lapsilla venttiä päässä. Haava puhdistettu ja lasta seurattu. Tarvittaessa viety päivystykseen. Ihme panikointia! [/quote] Toivottavasti soittaisit jos lapsesi tajunnan taso alenee ja kallo näkyvissä, kuten tuossa tapauksessa....

[/quote]

no haloo, laastaria vaan siihen kallon peitoksi, niin ei haittaa menoa. Ja ehkä lasta vaan väsytti!11 

Eiku...

Vierailija
87/95 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 22:56"]

Eivät soittaneet ambulanssia 7-vuotiaalle, jolla vertavuotava haava päässä pudottuaan kovalle alustalle. Äiti joutui lähtemään itse ajamaan ja soitti samalla ambulanssin vastaan. Fb:ssä tämä kiertää. Ei anna hyvää kuvaa Serenan henkilökunnan ammattitaidosta. Lapsella on vähintään aivotärähdys, mutta vakavampikin vamma on mahdollinen.

Miksei se äiti itse soittanut?

[/quote]

Vierailija
88/95 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkään tuolta paikasta ei ihan noin vain lähdetä uimapuku päällä viemään lasta omalla autolla yhtään minnekään ambulanssia vastaan, vaikkei mitään vertavuotavaa haavaa edes olisi. Mutta kun oli se haava, vielä niin että kallo näkyi! Ja kuinkahan moni ei-terveydenhuollonammattilainen (jos ammattilainenkaan) osaa tehdä oikeanlaisen tilannearvion jos pää on iskeytynyt täysillä betoniin, että kannattaako lääkäriin mennä vai ei?

Vierailija
89/95 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:13"]

Verta vuotava päävamma on aina ambulanssikeikka. Saa olla todella nuori ja typerä, jos muuta kuvittelee.

[/quote]

Itse löin pääni saunan ovenkahvaan ja puisesta kahvasta jäi päähän tikku. Otin tikun pois ja tuli vähän verta. Olisiko minun siis mielestäsi pitänyt soittaa ambulanssi?

Vierailija
90/95 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa toimintaa Serenalta, paikka boikottiin!

Vierailija
91/95 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 00:52"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:13"]

[/quote]

Itse löin pääni saunan ovenkahvaan ja puisesta kahvasta jäi päähän tikku. Otin tikun pois ja tuli vähän verta. Olisiko minun siis mielestäsi pitänyt soittaa ambulanssi?
[/quote]
Ei, kun sä olit nuori ja typerä =D =D

Vierailija
92/95 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:13"]Verta vuotava päävamma on aina ambulanssikeikka. Saa olla todella nuori ja typerä, jos muuta kuvittelee.
[/quote] ja höpönlöpön.

Vierailija
93/95 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku Serenan työntekijä voisi nyt vastata, että miksi ambulanssia ei soitettu

A) oma-aloitteisesti

B) äidin pyynnöstä

C) vaikka luvattiin

?

Jonkun toimittajan pitäisi hiillostaa noita.

Kamalinta tässä on se, että vaikka äiti pyysi niin ei saanut soittaa ambulanssia. Siis miettikää, jos teillä olisi joku hätä ja joku kieltäytyisi soittamasta teille ambulanssia. Yleinen sääntö pitäisi olla, että AINA kun joku pyytää yhteyttä hätäkeskukseen, niin se järjestetään ilman mitään mutinoita. 

Vierailija
94/95 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 00:52"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:13"]

[/quote]

[/quote]
sä vertaat ovenkahvaan osunutta päätä ja suoraan betoniin osunutta päätä,jossa pudotuskin ollut 2m.
Oletko oikeasti noin tyhmä,vai näytteletkö vaan?

Vierailija
95/95 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häke on tottunut selvittämään tällaisia tilanteita ja tehnyt tarvittavat kysymykset - lapsen sen hetkisen tilan mukaan lanssia ei tarvittu. Turha siitä on syyttää henkilökuntaa kenenkään - itse asiassa aika idioottimaista tehdä niin.

Hoidettavan henkilön tila voi tietenkin muuttua myöhemmin ... jolloin soitetaan uudestaan häkeen, joka tekee uuden arvion tilanteesta sen hetkisen puhelun perusteella.

Ihmetyttää lähinnä miten äidin muu seurue oli niin saamaton tän tilanteen aikana ;-) ;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi