Serenan henkilökunta töppäsi
Eivät soittaneet ambulanssia 7-vuotiaalle, jolla vertavuotava haava päässä pudottuaan kovalle alustalle. Äiti joutui lähtemään itse ajamaan ja soitti samalla ambulanssin vastaan. Fb:ssä tämä kiertää. Ei anna hyvää kuvaa Serenan henkilökunnan ammattitaidosta. Lapsella on vähintään aivotärähdys, mutta vakavampikin vamma on mahdollinen.
Kommentit (95)
No eipähän tarvitse kyseiseen paikkaan mennä...
Ei haava tarkoita automaattisesti ambulanssin tarvetta, paitsi hysteeristen mammojen toimesta, pitäisivät parempaa huolta kersoistaan. Että ihan aivotärähdys, voi jukra.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:00"]Fb:ssä kiertää....heh :)
[/quote] joo en jaksa lainata, kun olen puhelimella, enkä osaa. Ihan omalla nimellään äiti tämän tuonut siellä esille. Lapsi on edelleen sairaalassa.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:03"]Ei haava tarkoita automaattisesti ambulanssin tarvetta, paitsi hysteeristen mammojen toimesta, pitäisivät parempaa huolta kersoistaan. Että ihan aivotärähdys, voi jukra.
[/quote] Työkentelet varmaan Serenassa? Etkä taida tietää mitä aivotärähdys tarkoittaa.
Miksi se lapsi putosi? Ja miksi äiti ei voi soittaa ambulanssia?
Kuka sen aivotärähdyksen diagnosoi? Jos lapsi ei ollut tajuton eikä sekava missään vaiheessa, niin ihan hyvin voi itse ajella sinne sairaalaan/terveyskeskukseen. Ilmeisesti ei ollut vaarana myöskään kuolla verenvuotoon.
Ymmärrän että henkilökunta olisi toki voinut soittaa sen ambulanssin, ja olisi pitänytkin, mutta ihan yhtä nopeasti äiti sen olisi soittanut sen sijaan että lähtenyt muksua kiikuttamaan johonkin. Ja miksi tehdä tästäkin taas oikein facebookin kiertokirje, en ymmärrä. Olisi itse soittanut lanssin ja valittanut vain jälkikäteen asianomaisille eli Serenaan ja siinä kaikki. Ihme huomionhakua lapsen kustannuksella taas.
No katsokaa Sari Suhosen fb-päivitys. Henkilökunta uskotteli soittaneensa ambulanssin. Äiti puristi pään haavaa vaatteella ja yritti saada apua parhaansa mukaan.
Verta vuotava päävamma on aina ambulanssikeikka. Saa olla todella nuori ja typerä, jos muuta kuvittelee.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:13"]Verta vuotava päävamma on aina ambulanssikeikka. Saa olla todella nuori ja typerä, jos muuta kuvittelee.
[/quote] Niin totta.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:09"]No katsokaa Sari Suhosen fb-päivitys. Henkilökunta uskotteli soittaneensa ambulanssin. Äiti puristi pään haavaa vaatteella ja yritti saada apua parhaansa mukaan.
[/quote]
Ja päätti sitten kalastella sääliä jälkikäteen facebookissa....
Oikeastiko häkestä neuvottiin äitiä ajamaan itse, eikä odottamaan ambulanssia?
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:14"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:13"]Verta vuotava päävamma on aina ambulanssikeikka. Saa olla todella nuori ja typerä, jos muuta kuvittelee. [/quote] Niin totta.
[/quote]
Nyt onkin ammattilaiset linjoilla. Eihän maailmassa riittäisi ambulanssit jos jokaista pikkupojan päähän tullutta venttiä lähdettäisiin pillit ulvoen hoitamaan.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:03"]
Ei haava tarkoita automaattisesti ambulanssin tarvetta, paitsi hysteeristen mammojen toimesta, pitäisivät parempaa huolta kersoistaan. Että ihan aivotärähdys, voi jukra.
[/quote]
Lapsi joutui olemaan useamman vuorokauden sairaalassa, varmaan jo se kertoo asian vakavuudesta jotain?
Voi helvetin kuustoista kun nykyään kaikesta pitää kirjoittaa nyyhkytarina Facebookkiin.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:08"]
Kuka sen aivotärähdyksen diagnosoi? Jos lapsi ei ollut tajuton eikä sekava missään vaiheessa, niin ihan hyvin voi itse ajella sinne sairaalaan/terveyskeskukseen. Ilmeisesti ei ollut vaarana myöskään kuolla verenvuotoon.
[/quote]
Oli tajuton ja kalloa näkyi haavasta.
Onhan näitä käynyt Serenassa ennenkin, pari vuotta sitten jonkun naisen jalka murtui kun liukumäen altaassa oli liian vähän vettä googlettamalla löytyy, saivat tuomion oikeudessa ja joutuivat maksamaan kunnon korvaukset.