Serenan henkilökunta töppäsi
Eivät soittaneet ambulanssia 7-vuotiaalle, jolla vertavuotava haava päässä pudottuaan kovalle alustalle. Äiti joutui lähtemään itse ajamaan ja soitti samalla ambulanssin vastaan. Fb:ssä tämä kiertää. Ei anna hyvää kuvaa Serenan henkilökunnan ammattitaidosta. Lapsella on vähintään aivotärähdys, mutta vakavampikin vamma on mahdollinen.
Kommentit (95)
Jaa että ajoivat vielä autoakin kännissä ambulanssia vastaan vai?!? Ja sä meinaat että siitä ei uutisoitaisi?!? Älä jauha paskaa
Selvin ajoi myös seurueen Serenaan. Mene Sari nukkumaan. Ps. loppuiko tapaamisoikeus viikonloppu jo?
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 20:37"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 20:33"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:27"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:16"]
Oikeastiko häkestä neuvottiin äitiä ajamaan itse, eikä odottamaan ambulanssia?
[/quote]
Ihan normaalikäytäntö lähteä lanssia vastaan, jos etäisyys on pitkä. Näin säästetään kallista aikaa.
[/quote]
No etäisyys Serenasta Jorviin on 18km, Google mapsin mukaan sen ajamiseen kuluu 19 minuuttia. Lanssilla ei varmaan mene viittätoistakaan, ja ihan varmasti tulee nopeammin kuin mitä itse pääsee autolla perille.
Voi olla että tässä on hysteerinen äitikin kyseessä (enkä yhtään ihmettele), mutta jotain on Serenan henkilökunnan toiminnassa mennyt vturalleen, kun eivät ole saaneet tilannetta hoidettua kunnolla.
[/quote]
Nopeus riippuu ihan siitä, MISTÄ se lanssi lähtee ajamaan ensin Serenaa kohti. Voi hyvin olla, että henkilöautolla pääsee siinä tilanteessa nopeammin perille.
[/quote]
Kun on eka hakenut tavaransa sieltä säilytyslokerosta, pakannut vertavuotavan lapsen autoon jnejne.? Voi olla.
Pointti oli kuitenkin siinä, että henkilökunta ei onnistunut välittämään häken viestiä hätääntyneelle äidille tai muutoin toimimaan siten, että tilanne olisi rauhoittunut. Olisivat vaikka antaneet sen äidin itse jutella hätäkeskuksen kanssa. Ja kyllähän siinä sitten loppujen lopuksi sitä lanssia tarvittiin, kun kerran tulivat vastaan?
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:42"]En usko enää yhteenkään facebookin nyyhkytarinaan, ovat niin liioiteltuja ja väritettyjä aina!
[/quote]
Miljoona yläpeukkua tälle. Niiin samaa mieltä.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:30"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:26"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:08"]
Ymmärrän että henkilökunta olisi toki voinut soittaa sen ambulanssin, ja olisi pitänytkin, mutta ihan yhtä nopeasti äiti sen olisi soittanut sen sijaan että lähtenyt muksua kiikuttamaan johonkin. Ja miksi tehdä tästäkin taas oikein facebookin kiertokirje, en ymmärrä. Olisi itse soittanut lanssin ja valittanut vain jälkikäteen asianomaisille eli Serenaan ja siinä kaikki. Ihme huomionhakua lapsen kustannuksella taas.
[/quote]
Millä hän sen olisi soittanut?
Musta on hyvä tietää, ettei Serenaan uskalla vieläkään mennä.
[/quote]
Juossut pukkariin hakemaan puhelimensa ja soittanut, vaikka siinä välissä kun ensiapuhenkilö sitoi haavaa. Menisi ehkä 10 sekuntia.
[/quote]
Mutta henkilökunta jolla on luuri taskussa, seisoovieressä, ei voi soittaa. Miksi? Miksi äidin pitäisi lähteä kun spedeillä on puhelin taskussa? Jokin ei nyt täsmää taas teidän tollojen järjenjuoksussa.
Apua vatsa kääntyi ympäri, ihan kamalaa. Nyt Serenalta kunnon vastaukset tapahtumiin tai paikka boikottiin!
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:27"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:16"]
Oikeastiko häkestä neuvottiin äitiä ajamaan itse, eikä odottamaan ambulanssia?
[/quote]
Ihan normaalikäytäntö lähteä lanssia vastaan, jos etäisyys on pitkä. Näin säästetään kallista aikaa.
[/quote]
Minulle on sanottu, että lähde itse ajamaan, koska ehdin sairaalaan nopeampaa, kuin ambulanssi hakemaan meitä. Ja näin tein ja juuri oikein, koska kyseessä oli hätätilanne
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:49"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:30"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:26"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:08"] Ymmärrän että henkilökunta olisi toki voinut soittaa sen ambulanssin, ja olisi pitänytkin, mutta ihan yhtä nopeasti äiti sen olisi soittanut sen sijaan että lähtenyt muksua kiikuttamaan johonkin. Ja miksi tehdä tästäkin taas oikein facebookin kiertokirje, en ymmärrä. Olisi itse soittanut lanssin ja valittanut vain jälkikäteen asianomaisille eli Serenaan ja siinä kaikki. Ihme huomionhakua lapsen kustannuksella taas. [/quote] Millä hän sen olisi soittanut? Musta on hyvä tietää, ettei Serenaan uskalla vieläkään mennä. [/quote] Juossut pukkariin hakemaan puhelimensa ja soittanut, vaikka siinä välissä kun ensiapuhenkilö sitoi haavaa. Menisi ehkä 10 sekuntia. [/quote] Mutta henkilökunta jolla on luuri taskussa, seisoovieressä, ei voi soittaa. Miksi? Miksi äidin pitäisi lähteä kun spedeillä on puhelin taskussa? Jokin ei nyt täsmää taas teidän tollojen järjenjuoksussa.
[/quote]
Näin. Ja aluksihan äidille väitettiin ambulanssin olevan matkalla.
Eikä Serenassa todellakaan juosta kymmenessä sekunnissa yhtään mihinkään, sen verran suuri paikka se on.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:49"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:30"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:26"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:08"]
Ymmärrän että henkilökunta olisi toki voinut soittaa sen ambulanssin, ja olisi pitänytkin, mutta ihan yhtä nopeasti äiti sen olisi soittanut sen sijaan että lähtenyt muksua kiikuttamaan johonkin. Ja miksi tehdä tästäkin taas oikein facebookin kiertokirje, en ymmärrä. Olisi itse soittanut lanssin ja valittanut vain jälkikäteen asianomaisille eli Serenaan ja siinä kaikki. Ihme huomionhakua lapsen kustannuksella taas.
[/quote]
[/quote]
Juossut pukkariin hakemaan puhelimensa ja soittanut, vaikka siinä välissä kun ensiapuhenkilö sitoi haavaa. Menisi ehkä 10 sekuntia.
[/quote]
Mutta henkilökunta jolla on luuri taskussa, seisoovieressä, ei voi soittaa. Miksi? Miksi äidin pitäisi lähteä kun spedeillä on puhelin taskussa? Jokin ei nyt täsmää taas teidän tollojen järjenjuoksussa.
[/quote]
Ja miksi kukaan muu serenassa olleista ei soittanut sitä lanssia. Ulkona on ihmisiä joilla on kännykät mukana? Ja miksi se lapsi oli kahden metrin korkuisella kalliolla ja ilman valvontaa?
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:13"]
Verta vuotava päävamma on aina ambulanssikeikka. Saa olla todella nuori ja typerä, jos muuta kuvittelee.
[/quote]
Kuopus oli 4v kun kolautti päänsä johonkin - en tiedä mihin- ja otsasta tuli paljon verta. Mentiin suihkuun ja pestiin veri pois. Otsassa oli pintanaarmu, mutta päässä olevista naarmuista tulee paljon verta. Puhdistettiin ja pantiin side. Kuhmu siihen nousi. Ei soitettu ambulanssia. Olin silloin 41v. Kuopus on nyt 15v ja voi hyvin.
Ihan turha kuvitella muiden auttavan Suomessa. Ihmiset tulevat vaan ottamaan kännyköillä kuvia, mutta kukaan ei mitään ambulanssia voi soittaa.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:54"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:49"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:30"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:26"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:08"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ja miksi kukaan muu serenassa olleista ei soittanut sitä lanssia. Ulkona on ihmisiä joilla on kännykät mukana? Ja miksi se lapsi oli kahden metrin korkuisella kalliolla ja ilman valvontaa?
[/quote]
Kyllä sä voit tippua vaikka sua valvotaan. Ne ihmiset on siellä uimassa, puhelin jätetään kaappiin tai se pöllitään. Siellä on henkilökunta paikalla jolla on puhelin käytössä. Miksi tätä on niin vaikea ymmärtää?
Serena on muutenkin ollut viimeaikoina melko negatiivisen uutisoinnin kohteena. Milloin huumebileitä, milloin riekkuvia mamupoikia yms. En ole koskaan käynyt Serenassa enkä kyllä menekään.
7-vuotiasta ei saisi päästää silmistään niin että hän pystyy kiipeämään 2m kalliolle, ihan äidin oma moka kun ei vahdi lapsiaan.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:52"]Apua vatsa kääntyi ympäri, ihan kamalaa. Nyt Serenalta kunnon vastaukset tapahtumiin tai paikka boikottiin!
[/quote]
Varmaan niitä kiinnostaa sun boikottis perskarvan vertaa
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:56"]
Verta vuotava päävamma on aina ambulanssikeikka. Saa olla todella nuori ja typerä, jos muuta kuvittelee.
[/quote]
Kuopus oli 4v kun kolautti päänsä johonkin - en tiedä mihin- ja otsasta tuli paljon verta. Mentiin suihkuun ja pestiin veri pois. Otsassa oli pintanaarmu, mutta päässä olevista naarmuista tulee paljon verta. Puhdistettiin ja pantiin side. Kuhmu siihen nousi. Ei soitettu ambulanssia. Olin silloin 41v. Kuopus on nyt 15v ja voi hyvin.
[/quote]
En minäkään ole ikinä ambulanssia soittanut, vaikka lapsilla venttiä päässä. Haava puhdistettu ja lasta seurattu. Tarvittaessa viety päivystykseen. Ihme panikointia!
Ihan kamalaa! Ja kamalaa toimintaa kylpylältä :( Miettikää oikeasti mitä tuossa tilanteessa itse tekisitte. Olen joutunut kutsumaan muutaman kerran tajuttomalle lapselleni ambulanssin, puhelin on ollut heti käsillä, mutta hyvä kun olen saanut sanaakaan suustani koska olen ollut aivan shokissa. Niin että jos olet itse märässä uimapuvussa jossain satojen metrien päässä pukukopista ja siellä olevasta puhelimesta ja yrität painaa lähes tajuttoman lapsesi pään vertavuotavaa haavaa, niin eiköhän yhdellä sun toisella tule mieleen että olisi kohtuullista että ambulanssi soitettaisiin kylpylän toimesta? Vaikka sitten "turhaankin".
No tämä ainakin (alkukesäisen riehumisepisodin lisänä) varmisti että meidän kylpyläreissut suuntautuvat aina jonnekin muualle kuin tuonne
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 00:09"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:56"]
[/quote]
[/quote]
En minäkään ole ikinä ambulanssia soittanut, vaikka lapsilla venttiä päässä. Haava puhdistettu ja lasta seurattu. Tarvittaessa viety päivystykseen. Ihme panikointia!
[/quote]
Miksi alapeukku. Eikö olisi saanut viedä päivystykseen?
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:57"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:54"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:49"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:30"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:26"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:08"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kyllä sä voit tippua vaikka sua valvotaan. Ne ihmiset on siellä uimassa, puhelin jätetään kaappiin tai se pöllitään. Siellä on henkilökunta paikalla jolla on puhelin käytössä. Miksi tätä on niin vaikea ymmärtää?
[/quote]
Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että Serenassa on ulkoaltaat joita käytetään kesällä enemmän kuin sisäaltaita. Ja siellä ulkona istuu porukkaa pilvin pimein aurinkoa ottamassa ja se kännykkä on mukana.
Tapahtuiko onnettomuus juuri ulkona?
Ambulansseilla on parempaakin tekemistä, kuin käydä puhaltelemassa pikku pipeihin. Päähän kun tulee reikä, niin siitä vuotaa aina paljon verta, vaikka vamma ei kovin hääppöinen olisi.
Meillä tyttö putosi renkaista vauhdissa eteenpäin ja löi otsan sivun lattiaan, ei mitään ihmeitä tullut, edes kuhmua, puhui selkeästi. Vähän ajan päästä lähdettiin kaupaan, tapahtumasta n. 20 min. kun alkoi mennä sekavaksi ja veltoksi autossa.Takaisin kotiin ja kannettiin sohvalle, alkoi oksentaa. Soitto ensiapuun ja antoivat ohjeet tarkkailla koko yön ja herätellä välillä ja tilanteen pahetessa lähteä ensiapuun.
Nakkikioskilla kun joku kerran lyö ja toinen kaatuu lyöden päänsä, se on usein henki pois.
Ikävä tilanne olla oudossa paikassa paniikissa ja apua ei saa. Eikö henkilökunnasta kukaan voinut ajaa heitä sairaalaan?