Nainen 6. viikolla, nyt ilmoittaa FB:ssa
Miksi ihmeessä nainen, joka saa huhtikuussa 2016 lapsen, ilmoittaa siitä nyt Facebookissa???
Milloin te olette ilmoittaneet raskauksista / syntymistä somessa?
Kommentit (69)
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:20"]Miksi sen pitäisi muita vaivata milloin joku ilmoittaa raskaudestaan? Siinä vaiheessa kun sen saa tikkuun asti on kuitenkin jo todennäköisempää että menee loppuun asti kuin kesken. Ehkä nämä henkilöt osaavat ja uskaltavat ajatella positiivisesti eikö vain pelätä pahinta 12. viikolle asti. Eikä sekään ole mikään taikaraja jonka jälkeen kaikki menee takuulla hienosti. Miksi keskenmenosta kertominen sitten pitäisi olla niin vaikea asia? Voin oikeastaan ainakin omalle kohdalle kuvitella että vaikeampaa olisi käydä km yksin läpi kuin saada avoimesti jakaa suru siitä tuttujen kanssa.
[/quote] Täytyisi varmaan ajatell niitä ihmisiä joita ei kiinnosta eivätkä halua seelaista lukea. Päätyisi varmaan feissarimokiin "hauskana" myötähäpeää herättävänä juttuna jos joku joka on ensin ilmoittanut plussasta ilmoittaakin parin viikon kuluttua et menikin keskrn. =(
Ilmoitin Facessa kun lapsi syntyi.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:19"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:17"]
Onko tuo nainen tosi nuori? Ei ehkä oo kuullut vielä siitä ettei kannata heti ilmoittaa
[/quote]
Tämä lapsi on pariskunnan kolmas. ap
[/quote]
Hmm... erikoista, ehkä hänellä ei sitten ole ollut keskenmenoja ja on varma siitä että ei mene kesken.
[/quote]
Erikoinen on lähinnä tuo sinun ajatuksesi.
Miksi ei sais ilmottaa? Ai siksi kun jos menee kesken, niin täytyy surra yksin ja salassa?
Joillain voi olla aitojakin ystäviä, joiden kanssa halutaan jakaa ilot ja surut.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:19"]
Onko tuo nainen tosi nuori? Ei ehkä oo kuullut vielä siitä ettei kannata heti ilmoittaa
[/quote]
[/quote]
Hmm... erikoista, ehkä hänellä ei sitten ole ollut keskenmenoja ja on varma siitä että ei mene kesken.
[/quote]
Miksi pitäisi, ja miten siitä voisi olla koskaan varma, ettei raskaus lopukaan onnellisesti?
Mä oon jotenkin niin taikauskoinen, että uskolsin iloita ja kertoa uutiset vasta lapsien synnyttyä. Me ollaan miehen kanssa vähän tällaisia "kel' onni on se onnen kätkeköön'"-ihmisiä :)
[/quote]
[/quote]
[/quote]
minkä vuoksi se keskenmenokin kuuluu olla salaisuus? Elämäähän se on.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:20"]Miksi sen pitäisi muita vaivata milloin joku ilmoittaa raskaudestaan? Siinä vaiheessa kun sen saa tikkuun asti on kuitenkin jo todennäköisempää että menee loppuun asti kuin kesken. Ehkä nämä henkilöt osaavat ja uskaltavat ajatella positiivisesti eikö vain pelätä pahinta 12. viikolle asti. Eikä sekään ole mikään taikaraja jonka jälkeen kaikki menee takuulla hienosti. Miksi keskenmenosta kertominen sitten pitäisi olla niin vaikea asia? Voin oikeastaan ainakin omalle kohdalle kuvitella että vaikeampaa olisi käydä km yksin läpi kuin saada avoimesti jakaa suru siitä tuttujen kanssa.
[/quote] Täytyisi varmaan ajatell niitä ihmisiä joita ei kiinnosta eivätkä halua seelaista lukea. Päätyisi varmaan feissarimokiin "hauskana" myötähäpeää herättävänä juttuna jos joku joka on ensin ilmoittanut plussasta ilmoittaakin parin viikon kuluttua et menikin keskrn. =(
[/quote]
No kyllä vaikeaksi menee joskus jokainen negatiivinen asia täytyy jättää facessa kertomatta kun voi olla ettei joku halua siitä kuulla? Mitä ihmettä nyt? Mitä jos tuleekin keskenmeno "turvallisilla" viikoilla? Entäs saako kohtukuolemasta kertoa? Pieleen menneestä synnytyksestä? Lapsen kuolemasta? Ei nämä asiat todellakaan ole mitään myötähäpeää herättäviä. Ainoastaan ikäviä ja surullisia. En voi kuvitellakaan että kukaan vääntäisi vitsiä keskenmenosta.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:20"]Miksi sen pitäisi muita vaivata milloin joku ilmoittaa raskaudestaan? Siinä vaiheessa kun sen saa tikkuun asti on kuitenkin jo todennäköisempää että menee loppuun asti kuin kesken. Ehkä nämä henkilöt osaavat ja uskaltavat ajatella positiivisesti eikö vain pelätä pahinta 12. viikolle asti. Eikä sekään ole mikään taikaraja jonka jälkeen kaikki menee takuulla hienosti. Miksi keskenmenosta kertominen sitten pitäisi olla niin vaikea asia? Voin oikeastaan ainakin omalle kohdalle kuvitella että vaikeampaa olisi käydä km yksin läpi kuin saada avoimesti jakaa suru siitä tuttujen kanssa.
[/quote]
Siis mitä? Eli facessa ei sitten kannata puhua sitten varmaan mistään ettei kenellekään vaan tule paha mieli. "Ihana ilma!" "Toiset joutuu olee töissä, en mä haluu lukee sun ilma-fiilistelyjä!!!!!!!!!!*€#**"
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:29"]
Miksi ei sais ilmottaa? Ai siksi kun jos menee kesken, niin täytyy surra yksin ja salassa?
Joillain voi olla aitojakin ystäviä, joiden kanssa halutaan jakaa ilot ja surut.
[/quote]
Eikö aidoille ystäville kerrota vaikka puhelimitse tai naamatusten, eikä facessa?
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:34"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:29"]
[/quote]
Eikö aidoille ystäville kerrota vaikka puhelimitse tai naamatusten, eikä facessa?
[/quote]
Millä vuosisadalla sä elät...
Heti np ultran jälkeen oli sen verran odotettu juttu. Ja sain km:n aikaisemmin. Se niin hankalaa ollut ihmisille kertoa. Ihme kyräilyä ja nasuilua, jos ei elämän asioista pysty puhumaan.
Mun mielestä keskenmenoa saa surra ihan niinku haluaa, mutta yllätys oli mulle, että näin moni surisi sitä monien ystävien kanssa. Ei ollut mulle luontevaa, pikkuhiljaa kerroin joillekin ystäville, mutta asian julkistaminen töissä tai facessa tai isossa porukassa olisi ollut liikaa. Tapansa kullakin ja kaikki oikeita.
No mun facebook-kaveri otti kuvan kusisesta raskaustestistään kun plussasi ja laittoi faceen. :D
Mä julkasin heti seuraavana päivänä plussasta :)
Olin jakanut jo lapsettomuushoidoista asioita, niin tuntui luontevalta myös julkaista plussa uutinen.
Myös jos kesken olisi mennyt, olisin ilmoittanut että suuri suru tuli, ja pienoinen on enään vaan tähtönen.. :(
Mutta, hyvin menny ja nyt rv30 :)
Eipä mulla muutenkaan ole kuin lähimmät sukulaiset facebookissa, yht. 30 ihmistä.. En kuitenkaan noin monelle olisi jaksanut lähteä soittelemaan uutisia :D
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:34"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:29"]
[/quote]
[/quote]
Hmmmm... Vedänkö keskenmenon saatuani itkuisen soittoringin kaikille ystäville ja sukulaisille vai laitanko viestin faceen. Mukavampi kuitenkin kertoa kaikille samaan aikaan kuin tuoda asia esiin uudestaan ja uudestaan tai että joltain jää tieto saamatta ja kuulee kautta rantain.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:37"]No mun facebook-kaveri otti kuvan kusisesta raskaustestistään kun plussasi ja laittoi faceen. :D
[/quote] oliko ihan video koko toimituksesta vai mikä nauratti?
Mä laitoin facee viestin, että apua menkat myöhässä 3 pvä. Ja siitä 1,5 vkoa laitoin kuvan positiivisestä raskaustestistä :))
Ja eka ultrakuva ja sit 4Dkuva ja mahasta päivitin kuvia 1-2 xkuussa . Ei kyllä ketään harmittanut, sain vaan onnitteluja ja neuvoja ja muuta positiivistä. Ja sitten tietty heti kun pysty niin kuva juuri syntyneestä vaavelista :)
Ja nyt sit tietty vauvakuvia viikottain :)
Jos puhutaan samasta joka juuri tänään noilla spekseillä ilmoitti niin ei lapsi ole heille kolmas, vaan tuo on pariskunnan eka oma. Aiemmat toisesta liitosta.
Eräs tuttavani julkisti raskautensa ja vieläpä esikoisensa hyvin alkuvaiheessa. Meni muistaakseni muutama päivä tai viikko kun joutui ilmoittamaan keskenmenosta.