Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ihan ok, että pk:n hoitaja suosii tuttua lasta?

Vierailija
08.08.2015 |

Hänet puetaan ensin ulos, hänet valitaan aina ensin kaikkeen, esityksissä saa hyvät roolit, pidetään sylissä enemmän jne. Saattaapa vielä sanoa, että "tietysti minä valitsen hänet" tms. Toiset lapset sitten ihmettelee, kun eivät ymmärrä että tämä lapsi (tai vanhemmat) on hoitajalle tuttu ja siksi saa erityiskohtelua. Lapset ajattelevat että he ovat jotenkin huonompia kuin tämä yksi tai vastaavaa.

Minusta hyvin ammattitaidotonta toimintaa. Mitä mieltä muut?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau sähän aloituksen kietaisit. Oletko ajatellu benji-hyppyä uutena harrastuksena?

Vierailija
2/20 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok. Lasten on hyvä tottua jo tuossa vaiheessa siihen, että elämässä ratkaisee kaikista eniten hyvät suhteet ja se kenet tunnet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:01"]

On ok. Lasten on hyvä tottua jo tuossa vaiheessa siihen, että elämässä ratkaisee kaikista eniten hyvät suhteet ja se kenet tunnet.

[/quote]

Mahtaa olla järkytys tälle lapselle kun menee kouluun ja ei saakaan yhtäkkiä sitä erityiskohtelua ja on samassa asemassa kuin muut? Pitääköhän sitten opettaja myös ohjeistaa suosimaan häntä ettei nyt vaan pikku-petteri pety?

Vierailija
4/20 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkoti-ikäiset tuskin osaavat vielä ajatella omaa huonommuuttaan tai muiden paremmuutta kuten sinä, tuskin huomaavat mitään. Ja mistä olet tämän "suosimisen" saanut tietoosi?

Vierailija
5/20 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykkös kamaa

Vierailija
6/20 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl on pimeetä nää avaukset

Vierailija
7/20 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:04"]

Päiväkoti-ikäiset tuskin osaavat vielä ajatella omaa huonommuuttaan tai muiden paremmuutta kuten sinä, tuskin huomaavat mitään. Ja mistä olet tämän "suosimisen" saanut tietoosi?

[/quote]

No kun osaavat ja sen takia tämän tiedänkin. Lapset ovat itse ihmetelleet kotona että miksi aina tämä sama lapsi saa kaiken ensin ja kaikki parhaat jutut. Enhän sitä asiaa edes muuten tietäisi. Ei pelkästään yksi lapsi vaan muutkin. ap

Vierailija
8/20 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toi väärin. Ota johtajaan yhteyttä, vaikka nimettömänä jis et omalla nimellä halua.

Vierailija
9/20 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok vaan todella epäammatillista käytöstä hoitajalta. Mullakin pari tuttua lasta hoidettavana mutta tasa-arvoisesti ja yhdenvertaisesti kaikkia kohtelen.

Vierailija
10/20 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis oma lapsesi on kertonut että näin tapahtuu? Tuskin olet pkn arkea itse seuraamassa.. Ota nyt huomioon että lapset liioittelevat tämän kaltaisia asioita hyvin herkästi, ehkä tuo lapsi on valittu kahdesti sellaiseen johon omasi olisi juuri erityisesti halunnut 》 TOI AAAINA PÄÄSEE!!! :D koskaan ei oo kukaan muu päässyt ei

Vierailija
11/20 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:08"]Niin siis oma lapsesi on kertonut että näin tapahtuu? Tuskin olet pkn arkea itse seuraamassa.. Ota nyt huomioon että lapset liioittelevat tämän kaltaisia asioita hyvin herkästi, ehkä tuo lapsi on valittu kahdesti sellaiseen johon omasi olisi juuri erityisesti halunnut 》 TOI AAAINA PÄÄSEE!!! :D koskaan ei oo kukaan muu päässyt ei
[/quote]

Tämä! Lapset tekevät tätä niin kauan kun haluavat jotain. "Kaikki tarhassa osaavat jo lukea paitsi minä", "Tolla ja tolla ja tollakin eli kaikilla meidän luokalla on poni, mäkin HALUUN!", "mutta äiti kun kaikki muutkin meidän luokalla saa katsoa telkkaria kello 23 jälkeen", "ihan oikeasti noloa, kaikilla muillakin on jo napakoru".

Vierailija
12/20 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:06"]

Ei ole ok vaan todella epäammatillista käytöstä hoitajalta. Mullakin pari tuttua lasta hoidettavana mutta tasa-arvoisesti ja yhdenvertaisesti kaikkia kohtelen.

[/quote]

Samaa mieltä olen. Hienoa että osaat toimia ammatillisesti. Olen tosiaan ihmetellyt tätä asiaa, miten läpinäkyvää se vielä on. Tämä sama hoitaja myös saattaa alkaa syrjimään lasta jos ei pidä vanhemmista. Ylipäätään näyttää tosi selvästi kenestä pitää ja kenestä ei. Mutta tämä yksi lapsi on ihan ykkönen. En tiedä eikö hän sitten tajua että lapset huomaavat ja puhuvat kotona asioita.

Omalle lapselleni olen kotona puhunut että tämä lapsi on hoitajan tuttu ja siksi näin jne. ap

Vierailija
13/20 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:04"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:01"]

[/quote]

Mahtaa olla järkytys tälle lapselle kun menee kouluun ja ei saakaan yhtäkkiä sitä erityiskohtelua ja on samassa asemassa kuin muut? Pitääköhän sitten opettaja myös ohjeistaa suosimaan häntä ettei nyt vaan pikku-petteri pety?
[/quote]
Kyllä siellä koulussakin varmaan kyseisen lapsen opettajaksi on valittu joku tuttu ope.

Vierailija
14/20 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:08"]

Niin siis oma lapsesi on kertonut että näin tapahtuu? Tuskin olet pkn arkea itse seuraamassa.. Ota nyt huomioon että lapset liioittelevat tämän kaltaisia asioita hyvin herkästi, ehkä tuo lapsi on valittu kahdesti sellaiseen johon omasi olisi juuri erityisesti halunnut 》 TOI AAAINA PÄÄSEE!!! :D koskaan ei oo kukaan muu päässyt ei

[/quote]

Ihan itse olen myös nähnyt tilanteita ja ollut niissä juhlissa näkemässä kuinka yllättäin juuri tämä yksi lapsi saa parhaat roolit jotka olisi muutkin halunnut. Ja siis moni lapsi kertoo kotona ihan samaa. Ovatko kaikki keksineet tämän? ap

Vierailija
15/20 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:13"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:04"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:01"] On ok. Lasten on hyvä tottua jo tuossa vaiheessa siihen, että elämässä ratkaisee kaikista eniten hyvät suhteet ja se kenet tunnet. [/quote]   Mahtaa olla järkytys tälle lapselle kun menee kouluun ja ei saakaan yhtäkkiä sitä erityiskohtelua ja on samassa asemassa kuin muut? Pitääköhän sitten opettaja myös ohjeistaa suosimaan häntä ettei nyt vaan pikku-petteri pety? [/quote] Kyllä siellä koulussakin varmaan kyseisen lapsen opettajaksi on valittu joku tuttu ope.

[/quote]

Reps.. Tai ehkä koulu valitaan juuri sen mukaan. Mahtaa olla lapselle tosiaan järkytys sitten jos ei yhtäkkiä olekaan se ykkönen.

Vierailija
16/20 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinulla ap menee muuten elämässä. Oletko kiusattu?

Vierailija
17/20 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:17"]

Miten sinulla ap menee muuten elämässä. Oletko kiusattu?

[/quote]

Ihan hyvin. Enkä ole kiusattu. Noh, ehkä sitten olen väärässä tässä asiassa, jos muut ovat sitä mieltä että tämä on ihan ok. Mutta kyllä tätä tosiaan on muutkin ihmetelleet. En ole asiasta mitään valitusta aikonut tehdä. Mutta jotenkin en luota tähän hoitajaan ja hänen ammattitaitoonsa tämän takia. Sille en voi mitään. Ap

Vierailija
18/20 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:14"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:13"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:04"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:01"] On ok. Lasten on hyvä tottua jo tuossa vaiheessa siihen, että elämässä ratkaisee kaikista eniten hyvät suhteet ja se kenet tunnet. [/quote]   Mahtaa olla järkytys tälle lapselle kun menee kouluun ja ei saakaan yhtäkkiä sitä erityiskohtelua ja on samassa asemassa kuin muut? Pitääköhän sitten opettaja myös ohjeistaa suosimaan häntä ettei nyt vaan pikku-petteri pety? [/quote] Kyllä siellä koulussakin varmaan kyseisen lapsen opettajaksi on valittu joku tuttu ope.

[/quote]

Reps.. Tai ehkä koulu valitaan juuri sen mukaan. Mahtaa olla lapselle tosiaan järkytys sitten jos ei yhtäkkiä olekaan se ykkönen.
[/quote]
Kylläpä hän aika pitkälle tulee siloiteltua tietä kulkemaan. Vanhemmatkin varmaan ovat jotain paikallista eliittiä. Johtajia, kunnan henkilöstöä tai kunnallispoliitikkoja kenties.

Vierailija
19/20 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain erikoiskohtelua 1. luokalla koulussa. Olin muutenkin herkkä lapsi, mutta kaiken lisäksi isäni oli kuollut puoli vuotta ennen koulun alkamista. Olin siis sellainen lellikki, sain aina tahtoni läpi. Uskon vilpittömästi olleeni tuolloin ihan oikeasti herkillä ja sen tuen tarpeessa, mutta olipahan kova pommi vuoden, parin päästä kun opin käyttämään sitä hyväkseni ja itkemään ihan tietoisesti, opettaja vaihtui ja erityiskohtelu loppui - ja minusta tuli kauhukakara.

En siis syytä ketään, kerron vain oman kokemukseni omien muistojeni pohjalta, ja tämän perusteella toivon ettei tytärtäni ainakaan koskaan kohdella mitenkään erityisellä tavalla vaan täysin muiden kanssa samanarvoisena, joskin toki omana yksilönään.

Vierailija
20/20 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä kun tapahtuu niin epäammatilliselta tuo kuulostaa. Tuli mieleen sellainenkin, että lapset, jotka ovat jääneet kotona vaille huomiota tuollaisen aikuisen käytöksen seuraaminen päiväkodissa on tosi epäreilua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi