Voiko lihasjumi aiheuttaa rytmihäiriöitä?
Minulla on pitkään ollut selkä, niska ja hartiat todella jumissa. Rytmihäiriöitä on ollut ja niille löytynee montakin syytä mm. stressi, ahdistus, alhainen ferritiini jne. Testit on otettu mm. Holter ja ne todettiin vaarattomiksi ja siihen haluan luottaa, vaikka tietysti pelottaa. Joskus rinnassa tuntuu muljahdus etenkin jos kyykistyn ja nyt iski jokin kova kipu rintaan joka tuntuu vain jos hengitän syvään tai teen äkkinäisen liikkeen. Voiko yläselän alueella olevat jumit aiheuttaa noita muljahduksia jos rintalasta ja muutenkin lihakset ovat todella jumissa ja painavat yläkroppaa kasaan? Ahdistaa.
Kommentit (26)
Itse käynyt muutaman kerran sydänfilmissä juuri muljahtelujen vuoksi. Syynä niskan ja rintarangan lihasten jumi.
En tiedä voiko aiheuttaa mutta myös jo vanhalla äidilläni on sydämen rytmihäiriöitä, ja lihakset ja hartiat ihan jumissa. Olisi kunnon vuoksi hyvä kokeilla käydä vaikka kuntosalilla. Tai kokeilla esim. keppijumppaa.
En tiedä tosin auttaako se rytmihäiriöihin.
Kyllä voi. Samoista oireista ajoittain kärsivä.
Miksi sulla on alhainen ferritiini?
Jos on pulaa b12 vitamiinista niin silloin on pulaa raudastakin. Lihakset tarvii b12 vitamiinia ja sydänhän on lihas.
Lihasjumit ei voi,mutta stressi ja ahdistus voi.
Vierailija kirjoitti:
Luulisin että voi
Miesystävä myös epäili samaa kun jouduin oikeasti pyytämään häntä pesemään hiukseni kun kramppi yläkropassa oli niin paha, etten itse pystynyt. Hänelle valitin pelkoani ja uskoi, että muljahdukset voivat johtua pahasta lihasjumista. Hierojalla olen käynyt pari kertaa ja totesi, että todella jumissa olen. Stressi aiheuttaa sitä, että jännitän lihaksia ja hengitän pinnallisesti. Ap
Sun pitäisi saada kevyttä liikettä yläkroppaan. Ihan kävely ulkona (kunhan pääset liukadtumatta) suht rauhallisesti, syvään hengitellen ja käsiä heiluttaen, että alkaa veri kiertämään ja aineenvaihdunta paranee siellä. Auttaa myös ahdistuneisuuden.
Toinen mikä on hyvä, keppi, rennosti hartioille ja kevyttä rauhallista kiertoliikettä. Tai keppi alas käsien varaan, kiertoliikettä ja pyörittelyä. Aivan rauhallisesti ja rentouttavasti ei mitään hikibumppaa.
Kokeile yinjoogaa. Erittäin levollista, melkeinpä lepäilyä. Voisi auttaa. Googlaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sulla on alhainen ferritiini?
Jos on pulaa b12 vitamiinista niin silloin on pulaa raudastakin. Lihakset tarvii b12 vitamiinia ja sydänhän on lihas.
Tarkkaa yksittäistä syytä ei tiedetä, mutta yksi osatekijä varmasti todella runsaat kuukautiset. Lisäksi olen kärsinyt syömishäiriön jonka vuoksi ruokavalio ollut todella huono ja kroppa ei varmasti vieläkään ole täysin palautunut vaikka paremmassa kunnossa siltä osin olenkin. Ap
Tarkoitatko nyt ihan oikeita rytmihäiriöitä (jotkut verenpainemittarit kertoo niistä) vai pelkästään "muljahtelun" tunnetta?
Mua ahdistaa ja on aina paljon rytmihäiriöitä pms-aikaan. Yritän aina rauhoitella itseeni että kohta helpottaa ja tää nyt johtuu vaan näistä hormonijutuista.
Olen käynyt tutkimuksissa eikä löytynyt mitään.
Uudelleen lääkäriin. Pyydä lähete terkkarin fysioterapiaan. Jos on varaa niin mene yksityiselle.
Sieltä ajan varatessa kerrot oireet. Ne on jokainen erikoistunut vähän eri juttuihin.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko nyt ihan oikeita rytmihäiriöitä (jotkut verenpainemittarit kertoo niistä) vai pelkästään "muljahtelun" tunnetta?
Siis rytmihäiriöiksi nämä lääkäri totesi, joskin sanoi niiden olevan vaarattomia. Kardiologi oli ne lääkärin sanojen mukaan katsonut läpi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Lihasjumit ei voi,mutta stressi ja ahdistus voi.
Lihasjumit todellakin voi. Ja lisäksi stressi ja ahdistus. Kokemusta on.
Lisäksi fasetti-nivelet voi olla "lukossa". Jotkut osteopaatit esim osaavat vapauttaa ne "rusauttamalla". Jos on oikein pahat jumit rintarangassa, niin syy voi olla fasetti-nivelissä (tai -nikamissa, riippuu kuka puhuu, en tiedä oikeaa termiä). Voin kertoa, että tunne niiden vapauttamisen jälkeen on euforinen. Rytmihäiriöt helpottaa ja happi kulkee vapaammin.
Kyllä voi! Rintarangan nikamalukot ja lihasjumi voivat todellakin aiheuttaa muljahduksia ja kaikenlaisia sydäntuntemuksia! Ja toki stressi ja ahdistus, jotka aiheuttavat jumeja, jotka aiheuttavat stressiä ja ahdistusta 😌
Tuo, että oireet pahenevat hengittäessä viittaavat rankaperäiseen vaivaan.
Tuossa hyvä pilatesrullalla tehtävä jumppa:
Vaihtoehtoisesti voit keekoilla pyyherullan päällä ja perään pienet rentoutusharjoitukset netistä.
Relax ❤️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisin että voi
Miesystävä myös epäili samaa kun jouduin oikeasti pyytämään häntä pesemään hiukseni kun kramppi yläkropassa oli niin paha, etten itse pystynyt. Hänelle valitin pelkoani ja uskoi, että muljahdukset voivat johtua pahasta lihasjumista. Hierojalla olen käynyt pari kertaa ja totesi, että todella jumissa olen. Stressi aiheuttaa sitä, että jännitän lihaksia ja hengitän pinnallisesti. Ap
Tuon kuvauksesi perusteella olen lähes vakuuttunut, että muljahduksesi hyvin todennäköisesti johtuvat lihasjumeistasi. Eli melkein uskallan lohduttaa sinua, että "ei hätää", eli ei mitään hengenvaarallista vaivaa sinulla. Yritä päästä tuosta stressistäsi eroon muokkaamalla elämääsi stressittömämpään suuntaan ja tekemällä jotain sopivaa kevyttä lihashuoltoa/jumppaa/joogaa/venyttelyä/itsehierontaa tms.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi! Rintarangan nikamalukot ja lihasjumi voivat todellakin aiheuttaa muljahduksia ja kaikenlaisia sydäntuntemuksia! Ja toki stressi ja ahdistus, jotka aiheuttavat jumeja, jotka aiheuttavat stressiä ja ahdistusta 😌
Tuo, että oireet pahenevat hengittäessä viittaavat rankaperäiseen vaivaan.
Tuossa hyvä pilatesrullalla tehtävä jumppa:
Vaihtoehtoisesti voit keekoilla pyyherullan päällä ja perään pienet rentoutusharjoitukset netistä.
Relax ❤️
Kiitos ❤️ Ap
Minulla on ollut nauhalle saatuja rytmihäiriöitä ja kyllä varsinkin lapojen ollessa jumissa tulee sellaisia tuntemuksia, että en aina tiedä, oliko kyseessä lihasjumi vai rytmihäiriö ennen kuin muljahtaa toiseltakin puolelta.
Luulisin että voi