Te, jotka ette koskaan sairasta. Menettekö sairaanakin töihin?
En jaksa uskoa, ettei kukaan oikeasti olisi joskus sairaana.
Kommentit (16)
En mene sairaana töihin, kun en koskaan ole sairas. Ap: yhtälösi on mahdoton.
En mene sairaana töihin. Sairastan harvoin ja silloinkin viikonloppuna tai lomalla.
Kerran ollessani ala-asteen keittiöllä siellä oli tällainen emäntä. Oli kuumeessa ja flunssassa, ja kehui ettei hän ole ollut koskaan poissa, kohta oli puolet oppilaista kerralla poissa koulusta. Liekö ollut mitään yhteyttä...
No en mene. Nuha jos joskus on, niin sekin on kamalaa ja perun menot. Sairastin vatsataudin 5 vuotta sitten ja kaksi kertaa olen ollut yhden päivän flunssainen sen jälkeen. Onneksi sattunut viikonlopulle.
Riippuu. Jos on tarttuvaa, en saa tulla (pomo ja työpari joutu viimeeksi raahaamaan mut kotiin kun olisin halunnut jäädä), mutta jos ei voi tarttua niin tietenkin olen töissä.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 15:20"]
En jaksa uskoa, ettei kukaan oikeasti olisi joskus sairaana.
[/quote]Huonokuntoinen ja heikko vastustuskyky. Itsekään en uskoisi, jos olisin tuollainen enkä kaltaiseni yli-ihminen, joka ei vaan sairasta.
Menen vaikka kuumeessa, jos olo sen sallii. Vatsataudissa en mene.
Sairaana teen töitä kotoa käsin tai pidän vapaata ja vähennän ylityötunneista.
No, oon nyt ollut 2v työelämässä nuorimmaisen täytettyä 3v ja en ole kertaakaan ollut tänä aikana pois töistä eli ihan terve olen ollut. Viimeksi olen tainnut olla flunssassa n.4v sitten. T.6xäiti
No mulla on viime vuosina ollut nuha kerran vuodessa tai kerran parissa vuodessa. Jos on ollut huono olo, olen jäänyt kotiin. Mutta en oikeasti juuri koskaan sairasta. Kuumetta ei varmaan ole ollut kymmeneen vuoteen tai mitään muutakaan isompaa. Pari ruokamyrkytystä on osunut kohdalle matkoilla mutta niistäkin olen selvinnyt saman päivän oksentelulla ja seuraavana päivänä levännyt niin se on mennyt ohi ja olo on taas ollut ihan normaali.
Miten ihmeessä voi mennä sairaana töihin, jos ei sairasta???
Omia sairaslomapäiviä on viimeisen viiden vuoden aikana ehkä n. kolme. Yksi varmaan joku kiertävä mahatauti, pari kovakuumeista flunssapäivää. Sairastan toki joskus mutta mulle ei nouse helposti kuumetta eikä joku 37,5 ole sellainen lämpö, että olisin pois töistä, Buranalla kyllä lähtee pieni lämpö ja lihaskolotus. Ja aika monesti sitä sinnittelee töissä ja sairastaa sitten viikonloppuna. Nuhan, poskiontelovaivan tms. takia ei olla pois töistä. Lasten sairastumisten takia on toki ollut enemmän poissaoloja aiemmin mutta nyt kouluikäisinä sairastavat jo selkeästi vähemmän, taisi viime lukuvuonna olla heilläkin max 1-2 sairaspäivää koko vuonna.
Olen niin kaeellinen :(
T: Vaikeaa astmaa sairastava, jokainen pikkuflunssakin kestää viikkokausia ja keuhkoputkentulehduksia 2-5 joka vuosi
Onneksi sairastan flunssaa enää todella harvoin. Joten aika harvoin olen sairaslomalla. Kun olen sairaslomalla, olen syystä. Viimeksi taisi olla kun kaaduin ja loukkasin selkäni.
Kysymyksen asettelu on vähän omituinen. Miten voi mennä sairaana töihin jos ei koskaan sairasta?