Päivä pilalla!:(
Piti tänään äidin kanssa lähteä ostamaan mulle uutta sänkyä, mitä on nyt tässä jo vuosi hommattu. (kyse ei ole siitä, etteikö varaa olisi ollut)
Äiti nyt vaan sattuu olemaan kännissä sit juuri tänä aamuna. Viime yönä tuli juotua liikaa ja ei oo selvin päin vieläkään. Harmittaa, kun hän jälleen lupasi hoitaa tämän mun huoneasiat vihdoin kuntoon, niin tässä tulos.
En ole varsinaisesti harmistunut, ettei suunnitelmat onnistunu, vaan kun äidillä meni taas vähän yli. Tässä vaan alkaa aika loppua taas kesken, kun lukio alkaa tiistaina ja ei silloin enää ole aikaa niin paljon hoitaa näitä asioita.
Ärsyttää vaan niin hemmetisti koko juttu.
Kommentit (16)
Teinit on muuten niin aikuista niin aikuista että mutta ei sitten ihan itse osata sänkyä ostaa ilman että äiti pitää kädestä (ja tietysti raottaa lompuukia) ?
Tilaa netistä sänky kotiinkuljetuksella. Varmaan äitiskin on helpottunut, kun vuoden kestänyt ruikutus loppuu.
Ikeasta ainakin saa kotiinkuljetuksen? Itse tilasin sieltä sängyn, eikä kuljetus maksanut
montaakaan kymppiä. Samalla veivät vielä vanhan pois, vaikkei siitä oltu sovittu etukäteen, enkä joutunut maksamaan ylimääräistä
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 15:02"]Teinit on muuten niin aikuista niin aikuista että mutta ei sitten ihan itse osata sänkyä ostaa ilman että äiti pitää kädestä (ja tietysti raottaa lompuukia) ?
[/quote]
Tarkoitus oli yhdessä mennä katsomaan esim. jyskistä sänkyä. Oon 16v eikä ole kyllä tullut mieleen että ite marssisin parisataa kädessäni liikkeeseen ja ostan sängyn ja kenties kannan sen vielä kotiinkin..?
Itse en ainakaan koe olevani aikuinen, en sinusta tiedä, mitä itse olet ikäisenäni kuvitellut.
Kyllä niillä on kotiinkuljetus. Itse ostin vesisängyn kultaisella 80-luvulla kun olin itse 16v. Vanhemmat vähän ihmetteli.
Ongelmasi ei ole sänky, vaan äiti. Älä kiertele asiaa, haaskaat vain voimiasi ja kasvat väärään suuntaan, hyväksi selittelemään asioita itsellesi ja muille. Etsi aikuisia ihmisiä, joiden kanssa voit lähteä korjaamaan tilannetta. Lapselle on liian kova stressi sinunkin iässäsi, kun pitäisi jaksaa koulua käydä ja kotona on tuollaista. Tarvitset tukea ja pakopaikan.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 15:07"]Kyllä niillä on kotiinkuljetus. Itse ostin vesisängyn kultaisella 80-luvulla kun olin itse 16v. Vanhemmat vähän ihmetteli.
[/quote]
No, voisinhan muuten ostaa itse. Ongelma vain on että ei ole sitä paria satasta, enkä ikinä ole ollut sänkyostoksilla joten en tiedä yhtään mikä on hyvä yms.
Päissään olevalta ei paljoo huvita edes kysyä.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 15:09"]Ongelmasi ei ole sänky, vaan äiti. Älä kiertele asiaa, haaskaat vain voimiasi ja kasvat väärään suuntaan, hyväksi selittelemään asioita itsellesi ja muille. Etsi aikuisia ihmisiä, joiden kanssa voit lähteä korjaamaan tilannetta. Lapselle on liian kova stressi sinunkin iässäsi, kun pitäisi jaksaa koulua käydä ja kotona on tuollaista. Tarvitset tukea ja pakopaikan.
[/quote]
Ei meillä varsinaisesti mitään alkoholiongelmaa ole. Äiti vain silloin tällöin kun juo, niin juo usein liikaa. Ja eniten tässä ärsyttää juurikin se, kun taustalla ei mitään ongelmia ole, niin aikuinen ihminen ei osaa kontrolloida omaa juomistaan.
Toivon, että saat joskus uuden sängyn!
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 15:10"] No, voisinhan muuten ostaa itse. Ongelma vain on että ei ole sitä paria satasta, enkä ikinä ole ollut sänkyostoksilla joten en tiedä yhtään mikä on hyvä yms. Päissään olevalta ei paljoo huvita edes kysyä.
[/quote]
Komppaan tuota edellistä kommentoijaa että ongelmasi ei ole sänky vaan äitisi. Se on epäluotettava joten kannattaa jatkossa alkaa junailla elämäänsä sitä rataa ettei siihen niin paljoa tarvitsisi luottaa, aika itsenäistyä. Jos olitte jo sopineet että äitisi rahoittaa sen pari sataa niin pyydä se siltä, tai ota sen posasta jos se on niin kännissä ettei kykene antamaan. Et tarvitse äitisi neuvoja sängyn ostamiseen, siellä huonekakluliikkeissä on kyllä ihmisiä jotka neuvoo. Ja voithan myös kysyä täältä tyyliin "kertokaa pointteja sängyn ostamiseen". Ei se loppupeleissä nyt niin rakettitiedettä ole. Ostat sellaisen sängyn joka a) ei ole liian iso eikä liian pieni b) maksaa 200e tai alle c) tuntuu sinusta mukavallta d) näyttää sinusta mukavalta.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 15:12"]
Ei meillä varsinaisesti mitään alkoholiongelmaa ole. Äiti vain silloin tällöin kun juo, niin juo usein liikaa. Ja eniten tässä ärsyttää juurikin se, kun taustalla ei mitään ongelmia ole, niin aikuinen ihminen ei osaa kontrolloida omaa juomistaan.
[/quote]
Ei taustalla tarvitse olla mitään ongelmaa jos etualalla on ongelma ettei aikuinen osaa kontrolloida juomistaan!
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 15:12"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 15:09"]Ongelmasi ei ole sänky, vaan äiti. Älä kiertele asiaa, haaskaat vain voimiasi ja kasvat väärään suuntaan, hyväksi selittelemään asioita itsellesi ja muille. Etsi aikuisia ihmisiä, joiden kanssa voit lähteä korjaamaan tilannetta. Lapselle on liian kova stressi sinunkin iässäsi, kun pitäisi jaksaa koulua käydä ja kotona on tuollaista. Tarvitset tukea ja pakopaikan.
[/quote]
[/quote]
Kultaseni kyllä teillä on ongelma.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 15:17"]oletko Xenian muksu?
[/quote]
Kenen..? En kyllä ole.
Oi voi koita kestää