Korvakipua ja oireilua ilman korvatulehdusta, kokemuksia?
Ja miten tutkittiin, mikä oli diagnoosi?
Itselläni toinen korva oireillut yli 6kk ajan on/off-tyyliin ja siinä oli myös korvatulehduskierre, mutta esim.eilen tuntui sen verran paljon kipua, että piti Buranaa ottaa. Tänään juilinut myös, mutta pärjännyt ilman lääkettä.
Viimeisin korvatulehdus oli joulukuun alkupuolella ja sen jälkeen tarkastettu korva helmikuun alussa, koska oireili, mutta oli puhdas. Tarkastettu myös tänään, koska olin koronaan liittyen tutkimuksissa ja oli puhdas, ei tulehdusta.
Olen aivan ymmälläni, tuolloin helmikuun alussa työterveyslääkäri teki lähetteen korvaklinikalle, mutta se tuli bumerangina takaisin ja käytävä kuulema kuulotestissä ja sitten katsotaan menisikö lähete läpi. Kuulotesti tekemättä, koska ollut sairaana eli asia lilluu edelleen.
En ymmärrä mikä korvassani on vialla, tai jossakin..
Kommentit (8)
Itselläni oli ankaran flunssan yhteydessä nielun ja korvan välisen käytävän limakalvot niin turvoksissa, että käytävä oli tukossa eikä korvan ilmastointi toiminut. Korvassa oli kipua ja kuulin huonosti, mutta tulehdusta ei ollut. Meni aikanaan ohi kun flunssa parantui.
Onko kotona, töissä, koulussa hometta?
Eihän hampaissa ole mitään, mikä sitten säteilee särkynä korvaan?
Vierailija kirjoitti:
Itselläni oli ankaran flunssan yhteydessä nielun ja korvan välisen käytävän limakalvot niin turvoksissa, että käytävä oli tukossa eikä korvan ilmastointi toiminut. Korvassa oli kipua ja kuulin huonosti, mutta tulehdusta ei ollut. Meni aikanaan ohi kun flunssa parantui.
Mulla on sama, ahtaat korvakäytävät turpoavat helposti umpeen flunssassa. Parhaiten auttaa ihan vaan korvan ilmastaminen = nenä kiinni ja puhaltaa sisäänpäin, niin korvakäytävä aukeaa ja sisäkorvaan jäänyt neste pääsee valumaan pois. (Samalla tavalla lentokoneessa avataan lukkoon menneet korvat.) Tuota pitää jaksaa tehdä säännöllisesti flunssan aikana, niin tilanne ei äidy kovin pahaksi ainakaan itselläni.
Vierailija kirjoitti:
Herkät, pidä pipoa/korvaläppiä ulkona, älä kuuntele musiikkia kuulokkeilla ainakaan niillä nappi malleilla, älä käytä korvatulppia tai mitään muuta mikä ärsyttää korvia.
Tämä mulla myös. Pienikin tuulahdus saa korvat särkemään. Ap:lla taitaa olla jotain pahempaa. Aikuisilla ei yleensä edes ole korvatulehduksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herkät, pidä pipoa/korvaläppiä ulkona, älä kuuntele musiikkia kuulokkeilla ainakaan niillä nappi malleilla, älä käytä korvatulppia tai mitään muuta mikä ärsyttää korvia.
Tämä mulla myös. Pienikin tuulahdus saa korvat särkemään. Ap:lla taitaa olla jotain pahempaa. Aikuisilla ei yleensä edes ole korvatulehduksia.
Home on yks sellainen mikä aiheuttaa tulehduksia ja korvakipua.. ja monia muita oireita. Yleensä alkaa vähillä oireilla ja pahenee ajan kanssa.
Itselläni hoidettiin poskiontelo- ja korvatulehduskierrettä, kunnes eräs lääkäri kysyi, onko suvussa astmaa, ja kun oli, passitti astmatutkimuksiin. Diagnoosi tuli ja korva- ja poskiontelovaivat katosi astmalääkityksen myötä. Edelleen korvat ja poskiontelot kertoo ensimmäisinä, kun olen kipeänä tai astmalääkitys on pielessä.