Menetkö tankkaamaan? Diesel nousee ensi yönä 20 sentillä/litra
Kommentit (27)
No joo, bensa seuraa perässä ihan varmasti. Nyt varoitettiin vain dieselistä.
En, koska mun auto on korjaamolla. Joku urvelo tuli kolmion takaa eteen 😑
Menee tyyliin viikko korjatessa ja sillon dieseli on varmaan jo 2,50 litralta.
Vierailija kirjoitti:
Auts. Hae jerrykannut täyteen.
Oma auto oli just remontissa, jotta meni katsastuksesta läpi. Taisi olla turhaa hommaa, pian ei ole varaa ajella edes työmatkoja.
Vierailija kirjoitti:
Ajan polttoöljyllä.
Eikös sen haista? Tuli sama mieleen, mutta mies sanoi että siitä jää helposti kiinni. Tekisi mieli kokeilla, jääkö vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Joku urvelo? Se olit tietenkin sinä itse.
Jos ostais sähköpyörän, kunhan lumet sulaa... Kai sillä reilun 10km polkaisee töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajan polttoöljyllä.
Eikös sen haista? Tuli sama mieleen, mutta mies sanoi että siitä jää helposti kiinni. Tekisi mieli kokeilla, jääkö vai ei.
Ei jää kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajan polttoöljyllä.
En tiiä hajusta, mutta eikö se ole eri väristä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auts. Hae jerrykannut täyteen.
Oma auto oli just remontissa, jotta meni katsastuksesta läpi. Taisi olla turhaa hommaa, pian ei ole varaa ajella edes työmatkoja.
Hei kiitti ideasta, ei käynyt itsellä edes mielessä. Haen pari kannua täyteen, kun mies heittää mut töihin 👍 Kaikki ajo on karsittu aivan minimiin, ei tee mieli yhtään ylimääräistä kilometriä ajella näillä hinnoilla. Onneksi työmatka on lyhyehkö ja kohta pääsee pyörälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajan polttoöljyllä.
On, mutta milloin viimeksi olet kuullut ratsiasta, jossa poliisi tutki henkilöautojen polttoainetta?
Eipä niillä ole resursseja sellaista kytätä. Ei kyllä tartte tätä vinkkiä täällä jaella, koska kun tapa yleistyy, alkaa ne ratsiatkin taas yleistyä...
Joo, polttoöljy värjätään ja se värjää myös tankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajan polttoöljyllä.
Kuka sitä väriä näkee? Haju taas voi tulla vastaantulevan poliisin nenään. En ole mikään lainrikkojatyyppinen autoilija, mutta voisin siirtyä halvempaan polttoaineeseen, jos siitä ei jäisi kiinni. En edes kokisi tekeväni väärin. :/
Vierailija kirjoitti:
Eli katsastuksessa jää kiinni vai. :(
Juu minä lähden täältä Hangosta pikkuhiljaa Jyväskylään tankkaamaan, ihan vaan eestaas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku urvelo? Se olit tietenkin sinä itse.
Ai mä itse ajoin sitä toistakin autoa? 🤔
Vai yritätkö nyt provosoida ja väittää, että kolari oli mun syytä? 🤣 Ei nimittäin onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli katsastuksessa jää kiinni vai. :(
No ei ne sinne tankkiin sisään katso. Tankkaat tietty normilöpöä ennen katsatusta.
Siis 20 senttiä litralta nousee? Ja sen vuoksi pitäisi alkaa hötkyilemään ja jonottamaan? Juu ei, säästän sen mm sillä, etten koskaan juo kahvia kodin ulkopuolella ja otan kauppakassit kotoa kauppaan. En aja taksilla, enkä käy baareissa. En polta tupakkaa.
Ymmärrän kyllä, että joku rekkakuski, tai joku joka ajaa joka päivä 50 kilsaa työmatkaa, voi olla tästä huolissaan, mutta tavallinen henkilöauton ajaja, jonka kulutus on ~10 litraa/100km ei tarvisi miettiä yhtään mitään tästä noususta.
Parempi kun ei besa-autoon mene tankkaamaan dieseliä...