Käykö täällä muiden vanhemmat useita kertoja vuodessa ulkomailla?
Kommentit (36)
Käyvät lähes joka kuukausi jossain. Eläkeläisiä ovat.
Mun vanhemmat ei matkustele. Äitini on kielitaidoton eikä isäni osaa kuin auttavasti englantia.
Ne käy, jotka tykkää matkustella.
Ihan normaalia.
Ei. Mutta me käydään itse. Tai käytiin ennen koronaa.
Haluatko kysyä jotain?
Ei. Ei ne jaksa, eikä niitä kiinnosta. Eivät osaa kuin suomea ja ovat kohta jo 80.
Käy, tai ainakin kävi, kun ei ollut koronaa. Sukulaisia muualla Euroopassa, joten ainakin kerran vuodessa jonkun luona käyvät ja sen lisäksi yleensä toinen matka.
Mun aikuinen lapsi perheineen käy. Ovat tuskin keskituloisia ja asuntolainaa on paljon.
Tuo ei hyvin pääty.
Oma matkustuskiintiöni on aika täysi. Pitää olla hyvä syy lähteä ulkomaille.
Minun isovanhemmat asuvat talvet Espanjassa. Heillä on oma ostettu asunto siellä.
Mutta kun kesä tulee Suomeen, he matkustavat välittömästi omalle mökilleen tänne Suomeen.
Kiva kuitenkin on että asuvat talvet Espanjassa, on mukavaa käydä talvella siellä lomalla.
Vierailija kirjoitti:
Käy, tai ainakin kävi, kun ei ollut koronaa. Sukulaisia muualla Euroopassa, joten ainakin kerran vuodessa jonkun luona käyvät ja sen lisäksi yleensä toinen matka.
No kaksi kertaa vuodessa ei ole vielä paljon. Mielestäni "useita kertoja" tarkoittaa ainakn 4-5 kertaa. Minä reissasi noin ennen koronaa.
Muutaman kuukauden vuodessa, heillä on talo etelässä
60v äitini ei ole koskaan käynyt ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Mun tyttären äiti käy.
Puhut siis itsestäsi.
Mutuna sanon, että 3-4-kymppiset matkustavat useimmin huvikseen.
Eläkeläiset hankkivat asunnon ulkomailta, jolloin ei tarvi reissata niin usein.
Mun vanhemmat on jo yli 80v. ja ne rämppää ulkomailla jatkuvasti. Niillä on loma-asuntokin etelässä, siellä ne viettää talvet.
Käyvät 3-4 kertaa vuodessa kuten minäkin. Tuohon ei nyt lasketa kuitenkaan mitään risteilyjä.
Ei, kävivät viimeksi 1980-luvulla.
Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia vuodessa, työssäkäyvät maksavat ne.
2200 bruttopalkasta eläkemaksuja menee 1600 euroa vuodessa, siitä 40 euroa vuodessa menee omaan eläkkeeseen ja loput nyt eläkkeellä oleville.
Eli 2200 brutto palkkaa saavat tulevat saamaan eläkettä 1000 netto eli saman mitä työttömät eläkettä.
Ei, mutta minä käyn. Vanhemmat on jo yli kasikymppisiä, ei ne enää jaksa.