Onko silloin paha krapula...
jos mikään ei pysy sisällä? Edes vesitippa? Ja kaikki oksennetaan, niin kauan, että tulee enää ilmaa. Vai onko se ihan normikrapula?
Kommentit (11)
Se on aika normikrapula, kun päätä särkee ja oksettaa.
Paha krapula on sellainen, jossa tuntuu ettei sydänkään jaksa lyödä, ja vuorotellen pelkää ja toivoo kuolevansa. Ahdistaa, pelottaa, missään asennossa ei voi olla, ajatukset kiertää omituista itseään toistavaa kehää päässä ja sekin ahdistaa. Jos siihen päälle on oksetus ja pääkipu, niin niitä ei juuri edes huomaa koska se muu olo on niin paljon hirvittävämpi.
Riippuu ihmisestä mitä toistuvat oireet. Itselle tuo on normikrapula jos krapula on tullakseen, sen sijaan päänsärkyä tai muuta ei ole, voin vaan pahoin....
Sitten vasta sanoisin pahaksi kun tulee suusta ja perseestä yhtä aikaa ja haamumaista oloa kestää seuraavaan aamuun ja silloinkin vielä tuntuu siltä kuin olisi kasvanut parikymmentä senttiä.
Luulisin lisäksi että kunnon kankkuseen tarvitaan lämpöä varjossa tuommoiset 35-43 astetta.
Mullakin on vaan yökötysolo ja oksennan koko aamun, mutta päänsärkyä ja muita oireita ei ikinä ole. Heti kun saan syötyä jotain, huono olo menee yleensä pois. Mulle tulee muutenkin tosi harvoin krapula. Yleensä niin että jos illalla on jo ollut huono olo, niin se jatkuu aamullakin.
Mä voin kertoa mikä on paha krapula. Mulla oli sellaine kesällä kun oltiin miehen kanssa kaksistaan 4 pv Pärnun lomalla. Yleensä emme humalajuo, mutta kun lapset oli isovanhemmilla, vähän innostuttiin. Vedettiin siis 4 pv perunaviinaa, olutta, kaikkea mahdollista, aamusta iltaan. Kivaa oli sen aikaa kun sitä kesti.
Mutta se palautuminen. Laivalla takaisin Suomeen jo huomasin että korvissani soi jatkuvasti haitarimusiikki, vaikka taatusti missään ei ole soittoa. Se jatkui pari päivää. Olo oli kuin zombiella, törmäilin seiniin, omat kädet tuntui luonnottoman pitkiltä, käveleminen oli vaikeaa. Olin myös täysin vainoharhainen ja pelkäsin kaikkia ihmisiä. Tätä jatkui pari vuorokautta. Hirvittävin oli krapulapäivää seuraava liskojen yö, jona olin vähällä mm soittaa ambulanssin, koska olin varma että mulla on juuri nyt aivoverisuonen katkeamisen oireita ja kuolen tähän paikkaan. Mies rauhoitteli, ja hetkeksi rauhoituin mutta seuraavaksi minä pelästyin sydämen rytmihäiriöitä ja olin varma että mulla on eteisvärinä. Tuskanhiessä sitä pyörin koko yön ja kirjaimellisesti näin liskoja ryömimässä seinillä ja se saatanan hanuri soi ja soi vaan niin että tuntui että tulen hulluksi.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 20:52"]
jos mikään ei pysy sisällä? Edes vesitippa? Ja kaikki oksennetaan, niin kauan, että tulee enää ilmaa. Vai onko se ihan normikrapula?
[/quote]
Ihan kohtuu rapula on ..
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 21:07"]
Mä voin kertoa mikä on paha krapula. Mulla oli sellaine kesällä kun oltiin miehen kanssa kaksistaan 4 pv Pärnun lomalla. Yleensä emme humalajuo, mutta kun lapset oli isovanhemmilla, vähän innostuttiin. Vedettiin siis 4 pv perunaviinaa, olutta, kaikkea mahdollista, aamusta iltaan. Kivaa oli sen aikaa kun sitä kesti.
Mutta se palautuminen. Laivalla takaisin Suomeen jo huomasin että korvissani soi jatkuvasti haitarimusiikki, vaikka taatusti missään ei ole soittoa. Se jatkui pari päivää. Olo oli kuin zombiella, törmäilin seiniin, omat kädet tuntui luonnottoman pitkiltä, käveleminen oli vaikeaa. Olin myös täysin vainoharhainen ja pelkäsin kaikkia ihmisiä. Tätä jatkui pari vuorokautta. Hirvittävin oli krapulapäivää seuraava liskojen yö, jona olin vähällä mm soittaa ambulanssin, koska olin varma että mulla on juuri nyt aivoverisuonen katkeamisen oireita ja kuolen tähän paikkaan. Mies rauhoitteli, ja hetkeksi rauhoituin mutta seuraavaksi minä pelästyin sydämen rytmihäiriöitä ja olin varma että mulla on eteisvärinä. Tuskanhiessä sitä pyörin koko yön ja kirjaimellisesti näin liskoja ryömimässä seinillä ja se saatanan hanuri soi ja soi vaan niin että tuntui että tulen hulluksi.
[/quote]
Olet kokenut vasta alkeita.. ensin pelkää kuolevansa ja sitten toivoo kuolevansa.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 21:07"]Mä voin kertoa mikä on paha krapula. Mulla oli sellaine kesällä kun oltiin miehen kanssa kaksistaan 4 pv Pärnun lomalla. Yleensä emme humalajuo, mutta kun lapset oli isovanhemmilla, vähän innostuttiin. Vedettiin siis 4 pv perunaviinaa, olutta, kaikkea mahdollista, aamusta iltaan. Kivaa oli sen aikaa kun sitä kesti.
[/quote]
Kuulostaa delikalta. Ihme, että selvisit hengissä..
T:sh
Se on aika paha kyllä.