Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon tuoteryhmävastaava myyjä tienaa Prismassa?

Vierailija
07.08.2015 |

Jos hänellä on vastuullaan esim. liha-eines -ryhmä? Saako yhtään enempää palkkaa verrattuna tavalliseen myyjään?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa 5 prosentin vastuulisän taulukkopalkan päälle (joka on tällä hetkellä pk-seudun ulkopuolella max. 1912 € kahdeksan vuoden kokemuslisällä)... Eli käytännössä satanen lisää palkkaan, mikä ei todellakaan ole tarpeeksi ottaen huomioon työn vaativuus.

Vierailija
2/19 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla noin huono palkka? Paljonko ilta ja viikonloppulisät nostaa palkkaa? Kiva tommosella palkalla perhettä elättää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 20:26"]Voiko olla noin huono palkka? Paljonko ilta ja viikonloppulisät nostaa palkkaa? Kiva tommosella palkalla perhettä elättää...
[/quote]

Kannattaa opiskella ammatti siis.

Vierailija
4/19 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 20:26"]

Voiko olla noin huono palkka? Paljonko ilta ja viikonloppulisät nostaa palkkaa? Kiva tommosella palkalla perhettä elättää...

[/quote]Ole tyytyväinen jos saat edes täydet tunnit. Mieti kuinka monet myyjät tekee ihan vakituisesti jotain 20-30 työtunnin viikkoja...

Vierailija
5/19 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 20:06"]

Saa 5 prosentin vastuulisän taulukkopalkan päälle (joka on tällä hetkellä pk-seudun ulkopuolella max. 1912 € kahdeksan vuoden kokemuslisällä)... Eli käytännössä satanen lisää palkkaan, mikä ei todellakaan ole tarpeeksi ottaen huomioon työn vaativuus.

[/quote]

Mikä ero tuoteryhmävastaavalla on perus-osaston myyjään? Olen ollut isossa marketissa pääkaupunkiseudulla töissä ja ihan normaalin myyjän palkan sain, tein tilaukset, hyllytin, huolehdin hävikistä omalla vastuualueellani (lastentarvikkeet). Myöhemmin olin eri ketjussa palveluvastaavana ja sain mainitsemasi 5% vastuulisän. Työhöni kuului enemmän, perustyön (asiakaspalvelu) lisäksi uusien työntekijöiden koulutus, ohjeistuksien laatiminen, työtehtävien jakaminen jne. Olin siis vastuussa muidenkin työpanoksesta enkä vain omastani.

Vierailija
6/19 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 20:28"]

[/quote]Ole tyytyväinen jos saat edes täydet tunnit. Mieti kuinka monet myyjät tekee ihan vakituisesti jotain 20-30 työtunnin viikkoja...

[/quote]

Nämä saavat soviteltua päivärahaa.

Vierailija
7/19 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 20:30"]

[/quote]

Mikä ero tuoteryhmävastaavalla on perus-osaston myyjään? Olen ollut isossa marketissa pääkaupunkiseudulla töissä ja ihan normaalin myyjän palkan sain, tein tilaukset, hyllytin, huolehdin hävikistä omalla vastuualueellani (lastentarvikkeet). Myöhemmin olin eri ketjussa palveluvastaavana ja sain mainitsemasi 5% vastuulisän. Työhöni kuului enemmän, perustyön (asiakaspalvelu) lisäksi uusien työntekijöiden koulutus, ohjeistuksien laatiminen, työtehtävien jakaminen jne. Olin siis vastuussa muidenkin työpanoksesta enkä vain omastani.

[/quote]

Vaikka palkka olisi sentilleen sama, ottaisin ilman muuta mieluummin sen työkuvan jossa tekisin kaikkea yllämainittua kuin sen jossa tekisin ihan vain perusmyyjän työtä.

Olin aikanaan opiskelujen (ja lukion) ohella 6 vuotta perusmyyjänä, ja se työ oli kyllä sellaisenaan tosi tylsää.

Vierailija
8/19 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 20:42"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 20:30"]

[/quote]

[/quote]

Vaikka palkka olisi sentilleen sama, ottaisin ilman muuta mieluummin sen työkuvan jossa tekisin kaikkea yllämainittua kuin sen jossa tekisin ihan vain perusmyyjän työtä.

Olin aikanaan opiskelujen (ja lukion) ohella 6 vuotta perusmyyjänä, ja se työ oli kyllä sellaisenaan tosi tylsää.

[/quote]

Ei se palveluvastaavan työkään mitään rakettitiedettä ole. Samaa kauraa päivästä toiseen. Päivänselvien asioiden "ratkomista" niille joille se ei ole yhtä päivänselvää.

Vierailija
9/19 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 20:37"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 20:28"]

[/quote]

Nämä saavat soviteltua päivärahaa.
[/quote]

Soviteltu päiväraha katsotaan edeltävän puolen vuoden tulojen mukaan. Mikäli tunnit eivät ole vähentyneet työnantajan toimesta, soviteltua päivärahaa ei saa.

Vierailija
10/19 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 20:28"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 20:26"]Voiko olla noin huono palkka? Paljonko ilta ja viikonloppulisät nostaa palkkaa? Kiva tommosella palkalla perhettä elättää... [/quote] Kannattaa opiskella ammatti siis.

[/quote]

Kyllä lähes kaikilla kaupassa työskentelevillä on joku koulutus takana. Useimmat taitaa olla merkonomeja tai osa jopa tradenomeja. Sääli kyllä, koulutus on mennyt hukkaan, kaupassa nyt voi työskennellä kuka tahansa, koulutus ei tuo mitään lisäosaamista. Kaupan työt oppii tekemällä, ei koulun penkkiä kuluttamalla. Näinhän se toki on monella muullakin alalla, mutta etenkin kaupan alalla.

Vierailija
11/19 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite sain 10 % lisän palkan päälle. Se lisä on niin naurettava, että lopetin vastaavahommat ja palasin takas normi myyjäksi. Palkka hiukan pienempi, mutta niin olen myös vähemmän töissä, koska tunnit aleni. Meillä ei ainakaan annettu aikaa hoitaa vastaavan hommia, vaan vastaava laskettiin myyjäksi, joka tekee samat hommat kuin normi myyjä. Siihen päälle piti vielä ehtiä tosiaan ne vastaavan hommat. Ei tullut mitään.

Vierailija
12/19 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, eikös nuo voi olla ihan sopimuspalkkojakin. Tiedänpä osaston vastaavia, jotka tienaavat moninkertaisesti normaali myyjiin nähden. Tosin heillä pitää varmaan olla jo ansiota ja näyttöäkin, miksi palkka on se mikä on.

Vierailija
13/19 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 21:52"]

Ite sain 10 % lisän palkan päälle. Se lisä on niin naurettava, että lopetin vastaavahommat ja palasin takas normi myyjäksi. Palkka hiukan pienempi, mutta niin olen myös vähemmän töissä, koska tunnit aleni. Meillä ei ainakaan annettu aikaa hoitaa vastaavan hommia, vaan vastaava laskettiin myyjäksi, joka tekee samat hommat kuin normi myyjä. Siihen päälle piti vielä ehtiä tosiaan ne vastaavan hommat. Ei tullut mitään.

[/quote]

Minä nakitin myyjän hommat muille silloin kuin piti tehdä vastaavan hommia. Oltiinko teillä yksin työvuorossa?

Vierailija
14/19 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 21:56"]

No jaa, eikös nuo voi olla ihan sopimuspalkkojakin. Tiedänpä osaston vastaavia, jotka tienaavat moninkertaisesti normaali myyjiin nähden. Tosin heillä pitää varmaan olla jo ansiota ja näyttöäkin, miksi palkka on se mikä on.

[/quote]

Tuskin ovat osastovastaavia. Veikkaan että ovat tulosvastuullisia osastopäälliköitä.

Vierailija
15/19 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 21:57"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 21:52"]

[/quote]

Minä nakitin myyjän hommat muille silloin kuin piti tehdä vastaavan hommia. Oltiinko teillä yksin työvuorossa?
[/quote]

Ei oltu yksin, mutta hommia ja asiakkaita oli niin rutosti, että oli pakko olla työkaverin apuna. Meillä oli pomo, joka otti elämän työkseen laittaa tehot '' kohdilleen''. Toisessa vastaavan hommissa olinkin yksin. Tein myyjän työt ja vastaavan työt...

Vierailija
16/19 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:25"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 21:57"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 21:52"] Ite sain 10 % lisän palkan päälle. Se lisä on niin naurettava, että lopetin vastaavahommat ja palasin takas normi myyjäksi. Palkka hiukan pienempi, mutta niin olen myös vähemmän töissä, koska tunnit aleni. Meillä ei ainakaan annettu aikaa hoitaa vastaavan hommia, vaan vastaava laskettiin myyjäksi, joka tekee samat hommat kuin normi myyjä. Siihen päälle piti vielä ehtiä tosiaan ne vastaavan hommat. Ei tullut mitään. [/quote] Minä nakitin myyjän hommat muille silloin kuin piti tehdä vastaavan hommia. Oltiinko teillä yksin työvuorossa? [/quote] Ei oltu yksin, mutta hommia ja asiakkaita oli niin rutosti, että oli pakko olla työkaverin apuna. Meillä oli pomo, joka otti elämän työkseen laittaa tehot '' kohdilleen''. Toisessa vastaavan hommissa olinkin yksin. Tein myyjän työt ja vastaavan työt...

[/quote]

Ilmeisesti teillä on ollut ihan älyttömät tehotavoitteet. Ymmärrän jos aika ei ole riittänyt...

Vierailija
17/19 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vastuumyyjänä eli tiimin kakkosena (palvelutiski) palkka reilu 2e/h parempi tuntipalkka.

Vierailija
18/19 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:05"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 21:56"]

[/quote]

Tuskin ovat osastovastaavia. Veikkaan että ovat tulosvastuullisia osastopäälliköitä.
[/quote]
No itseasiassa nimike työsopimuksessa on juurikin osastovastaava, mutta sehän on käytännössä sama kuin osastopäällikkö.

Vierailija
19/19 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsit kun kaipaan kauppaan asiantuntijatyöstä! Siis sellaiseen kauppaan, jossa palvellaan ihmisiä.

Menet aamuvuoroon ja purat kuorman. Kun lähdet kotiin, olet tehnyt konkreettisesti jotain.