Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vegaani ruokavieras olisi kauhistus

Vierailija
07.08.2015 |

Käskisin tuoda omat ruoat

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 19:36"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 19:33"]

Ainakin tän palstan perusteella se olisi ihan painajaista.

Vaikka yrittäisit mitä ehdottaa, se on aina "arkista" ja "tylsää" ja "tavallista" ja ruokalajeja on liian vähän. Mutta kysypä vegaanilta, että mitä heille pitäisi tarjota, eipä tule vinkkejä vaan hoetaan että "jotain omaperäisempää, ei tylsää arkiruokaa".

[/quote]

Minulle kelpaa ihan arkiruoka. Tai pelkkä makaroni.

[/quote]

Samma här. Vegaanina olin onnellinen, jos kylässä yleensa sain jotain ilman älytöntä draamaa ja paniikkikohtausta veganismista. Kaikkein ikävin tilanne oli, kun tarjouduin tekemään oman vegaaniruokani itse keittiöstä löytyvistä tarveaineista. Sekään ei jostain mystisestä syystä käynyt. Liekö loukkaus kyläpaikan emäntää kohtaan löytää asiaan joku muu ratkaisu, kuin talon emännän hyperventiloiminen paperipussiin sohvalla hokien "Mä en osaa tehdä sulle mitäännn....mä en osaa....mitä mä sulle teen?"

Vierailija
42/84 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 19:27"]

Minista on kiva ajatuskin näpäyttää vegaaneja ja iskonnollisista syistä possua syömättömiä sillä, että nimenomaan EN ala tanssia heidän pillinsä mukaan. Kiva ajatus se, kun he sitten nirsoilevat pöydässä ja ottavat jotain pientä sieltä, mitä voivat syödä. Sitten vois vielä suureen ääneen puhua siitä, miten sellainen, ettei pysty syömään kaikkea on niin naurettavaa...

[/quote]

Oi, vaikutat ihanalta ihmiseltä. Olisitpa ystäväni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 19:21"]Kyllä mä syön kotona myös kasvisruokaa, mutta silti vegaani ruokavieras tuntuu vähän stressaavalta, koska en normaalisti yhtään mieti sitä missä on mitäkin. Esim. tiedän kyllä että leivässä ei ole lihaa, mutta en silti tiennyt ennen kuin sen vegaanitutulta kuulin, että leipä on lähes aina vegaanista. En mä suoraan tiedä mitä kaiken maailman maitoja tai kananmunia jne. asioiden resepteissä on, ja pelkään että tulisin epähuomiossa syöttäneeksi vieraalle jotain eläinperäistä.

Ko. vegaanituttuni ei myöskään kyllä syö meillä juuri mitään, joten ehkä hän itsekin pelkää sitä. Sanoo aina että on juuri syönyt eikä halua kuin ehkä justjust kupin teetä.
[/quote]

Siis mitä? Tee vaikka ratatouille riisin kera. Onpa vaikeeta miettiä mitä siinä on. Huoh.

Vierailija
44/84 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 19:45"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 19:39"]Nyt kun oikein mietin... Laittaisin vegaanille varmaan pastaa ja oliiviöljy/valkosipulikastiketta. Sen kummepaan ei taidot riitä. Ap [/quote] Ihan hyvä ruoka. Yksinkertaista ja maistuvaa. T. 3

[/quote]

Buahhahhahaa

Vierailija
45/84 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 19:48"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 19:37"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 19:34"] [quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 19:27"]Minista on kiva ajatuskin näpäyttää vegaaneja ja iskonnollisista syistä possua syömättömiä sillä, että nimenomaan EN ala tanssia heidän pillinsä mukaan. Kiva ajatus se, kun he sitten nirsoilevat pöydässä ja ottavat jotain pientä sieltä, mitä voivat syödä. Sitten vois vielä suureen ääneen puhua siitä, miten sellainen, ettei pysty syömään kaikkea on niin naurettavaa... [/quote] Näpäyttää. Tirsk :) t. Nro 3 [/quote] Niin, että kuka se luulee olevansa, kun luulee, että meillä muutellaan tarjottavaa HÄNEN takiaan. [/quote] Miksi ihmeessä kutsuisit vegaanin syömään jos asenne on tuo? Onko sulla useinkin tarve "näpäyttää" (tirsk) kotiisi kutsuttuja vieraita?

[/quote]

No en varmaan kutsuisikaan, joo, mutta kun mietin vain ap:n aloitusta, jossa tuli fiilis, että tää vegaani olis vaikka jonkun kumppani (tulisi siivellä mukaan).

Vierailija
46/84 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 19:54"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 19:27"]

Minista on kiva ajatuskin näpäyttää vegaaneja ja iskonnollisista syistä possua syömättömiä sillä, että nimenomaan EN ala tanssia heidän pillinsä mukaan. Kiva ajatus se, kun he sitten nirsoilevat pöydässä ja ottavat jotain pientä sieltä, mitä voivat syödä. Sitten vois vielä suureen ääneen puhua siitä, miten sellainen, ettei pysty syömään kaikkea on niin naurettavaa...

[/quote]

Oi, vaikutat ihanalta ihmiseltä. Olisitpa ystäväni.

[/quote]

No samoin, jos sinulle tosiaan pitäisi tehdä erityisesti oma ruoka.

Vierailija
47/84 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luulisi olevan vaikeaa. Tehkää tortilloja joissa joka ikinen raaka-aine on erikseen omassa kupissa ja jokainen voi koota oman annoksensa omien mieltymysten mukaan.
Jälkiruoka samaan kaavaan, jäätelöä ja eri kuppeihin lisukkeita esim. Marjoja joita vegaani voi syödä.

Vierailija
48/84 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 19:27"]Minista on kiva ajatuskin näpäyttää vegaaneja ja iskonnollisista syistä possua syömättömiä sillä, että nimenomaan EN ala tanssia heidän pillinsä mukaan. Kiva ajatus se, kun he sitten nirsoilevat pöydässä ja ottavat jotain pientä sieltä, mitä voivat syödä. Sitten vois vielä suureen ääneen puhua siitä, miten sellainen, ettei pysty syömään kaikkea on niin naurettavaa...
[/quote]

Kerran sitä tässä eletään. En koske prosesoituun lihapaskaan, voi kamalaa. Lompakko ja suonet kiittää

Vierailija
49/84 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 19:37"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 19:34"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 19:27"]Minista on kiva ajatuskin näpäyttää vegaaneja ja iskonnollisista syistä possua syömättömiä sillä, että nimenomaan EN ala tanssia heidän pillinsä mukaan. Kiva ajatus se, kun he sitten nirsoilevat pöydässä ja ottavat jotain pientä sieltä, mitä voivat syödä. Sitten vois vielä suureen ääneen puhua siitä, miten sellainen, ettei pysty syömään kaikkea on niin naurettavaa... [/quote] Näpäyttää. Tirsk :) t. Nro 3

[/quote]

Niin, että kuka se luulee olevansa, kun luulee, että meillä muutellaan tarjottavaa HÄNEN takiaan.
[/quote]

Ehkä voisitte olla hyviä emäntiä. Aivan naurettavaa. Mikset itse voisi syödä vegaanista pari kertaa kuukaudessa? Ei tarvii olla kusipää.

Vierailija
50/84 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 19:45"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 19:39"]Nyt kun oikein mietin... Laittaisin vegaanille varmaan pastaa ja oliiviöljy/valkosipulikastiketta. Sen kummepaan ei taidot riitä.

Ap
[/quote]
Ihan hyvä ruoka. Yksinkertaista ja maistuvaa.

T. 3
[/quote]

Sulla ei riitä taidot ottaa wokkivihanneksia pakkasesta ja keittää nuudelia/riisiä? Sulla ei riitä taito tehdä tulinen papusoppa (chiliä, kasviksia, papuja ja ehkä tomaattimurskaa). Taidat olla aika yksinkertainen tapaus.

Vierailija
51/84 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 20:14"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 19:45"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 19:39"]Nyt kun oikein mietin... Laittaisin vegaanille varmaan pastaa ja oliiviöljy/valkosipulikastiketta. Sen kummepaan ei taidot riitä.

Ap
[/quote]

T. 3
[/quote]

Ai et osaa siihen pastaan lisätä tomaattimurskaa ja sieniä? Sä taidat syödä pelkkiä mikroruokia?
[/quote]

Vierailija
52/84 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi juuri viime viikonloppuna kylässä vegaani pariskunta. Kyllä sitä vähän ihmettelin että mitä sitä osaa laittaa kun ei maitoa ja muniakaan saa käyttää, ja tuli kasviskeittokirjakin hankittua. Mutta laitoin kaikille sitten vegaaniruokaa ja minä ja miehenikin (sekasyöjiä) tykättiin siitä kovasti. Meillä oli:

Tulista tomaattiriisiä, chilipaistettuja parsakaalin kukintoja, paistettua marinoitua tofua

Jälkiruoaksi oli vegaanin suklaamoussea johon löysin ohjeen täältä http://www.soppa365.fi/resepti/14785/vegaaninen-suklaamousse/

Vierailija
53/84 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 20:11"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 19:37"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 19:34"] [quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 19:27"]Minista on kiva ajatuskin näpäyttää vegaaneja ja iskonnollisista syistä possua syömättömiä sillä, että nimenomaan EN ala tanssia heidän pillinsä mukaan. Kiva ajatus se, kun he sitten nirsoilevat pöydässä ja ottavat jotain pientä sieltä, mitä voivat syödä. Sitten vois vielä suureen ääneen puhua siitä, miten sellainen, ettei pysty syömään kaikkea on niin naurettavaa... [/quote] Näpäyttää. Tirsk :) t. Nro 3 [/quote] Niin, että kuka se luulee olevansa, kun luulee, että meillä muutellaan tarjottavaa HÄNEN takiaan. [/quote] Ehkä voisitte olla hyviä emäntiä. Aivan naurettavaa. Mikset itse voisi syödä vegaanista pari kertaa kuukaudessa? Ei tarvii olla kusipää.

[/quote]

Voin mä syödä, mutta en kokata.

Vierailija
54/84 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 20:14"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 19:45"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 19:39"]Nyt kun oikein mietin... Laittaisin vegaanille varmaan pastaa ja oliiviöljy/valkosipulikastiketta. Sen kummepaan ei taidot riitä.

Ap
[/quote]

T. 3
[/quote]

Sulla ei riitä taidot ottaa wokkivihanneksia pakkasesta ja keittää nuudelia/riisiä? Sulla ei riitä taito tehdä tulinen papusoppa (chiliä, kasviksia, papuja ja ehkä tomaattimurskaa). Taidat olla aika yksinkertainen tapaus.
[/quote]

Kyllä riittää taidot vaikka ja mihin. 18 vuotta vegaanina on opettanut sen että kylässä saa syödäkseen lähinnä kuivia pottuja ja salaatin lehtiä joten simppeli valkosipuliöljyllä maustettu pasta olisi ihanaa vaihtelua. Tai voin kyllä tuoda ne omat eväätkin :)

Vierailija
55/84 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti haluaa tehdä vegaanista ruokaa, niin Chocochilin blogissa on hyviä reseptejä.

-Sekasyöjä

Vierailija
56/84 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö eineksiä, ikinä. Eipä niitä kauheasti ole vegaanisena saatavillakaan.

Vierailija
57/84 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 20:33"]En syö eineksiä, ikinä. Eipä niitä kauheasti ole vegaanisena saatavillakaan.
[/quote]

Oli siis vastaus numerolle 52

Vierailija
58/84 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 20:32"]

Jos oikeasti haluaa tehdä vegaanista ruokaa, niin Chocochilin blogissa on hyviä reseptejä.

-Sekasyöjä

[/quote]

Mä en ole mitenkään vegaanivastainen ihminen ja tietenkin haluan että kaikilla vieraillani on jotain järkevää syötävää, mutta valehtelisin kyllä jos väittäisin että olisin jotenkin tosi kiinnostunut tosissani oppimaan vegaaniruuanlaittajaksi. Ei kai kaikkeen tarvitse ihmisen jaksaa ruveta panostamaan, vaikka kerran parissa-kolmessa vuodessa olisikin vegaani kylässä?

Vierailija
59/84 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on yks vegaani kaveri joka on järkyn lihava :D

Vierailija
60/84 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 19:03"]

Nythän on parasta aikaa vuodesta tehdä vegaaniruokaa. Itse olen sekasyöjä, mutta liha on nyt ihan turhaa, kun sieniä on metsät pullollaan, ja niistä saa ihania ruokia, pastaa, keittoa, piirakkaa jne, ja tuoreita kasviksia on mistä valita. Toki vegaanille ruuan laitto vaatii enemmän keskittymistä kuin kasvissyöjälle, mutta ainahan on kiva oppia uutta.

[/quote]Pasta sisältää munaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi